Skocz do zawartości
IGNOROWANY

audi a4 b5 1,6 100km falujace obroty


dasser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim autkiem ktore kupilem jakis miesiac temu. Wystko bylo ok do wczoraj po postoju (ok 3 dni) autko zapalilo na 3 cylindry po dodadniu gazu zaskoczylo na wszystkie, ale obroty spadly do ok 200obr na min ledwo pyrkal. Po ok 10min zaczely falowac w zakresie ok 900obr do 3000obr. Po rozgrzaniu silnika problem nie znika jak przycisne do odciecia jest spokoj przez jakies 15min jazdy puzniej znowu to samo. Drugi problem to ubywajacy plyn chlodniczy ok 1 litra na 300km i lejaca sie woda z wydechu. Moze ktos podrzuci jakis pomysl.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo też uszczelka pod głowica ale to czarny scenariusz

Ja mam podobną sytuację z obrotami. Jak silnik jest zimny wszystko jest ok. rozgrzeje się to od czasu do czasu obroty na jałowym biegu spadają do 100 by później wejsc na dwie sekundy na 1200. Dodam do tego, że auto potrafi podczas jazdy szarpną(objaw jakby ktoś nagle wyłączył i raptownie włączył powwer) a ostatnia z objaw to jak lekko dodam przy cofaniu gazz to zamula jakby chciał się wyłączyć. przepustnica wyczyszczzona, czujnik plynu chlodzacego wymieniony i jeden z wężyków pociśnienia także na nowy zmieniony. Paliwo tylko na jednej staji leję Pb95. Gdzie dalej szukać gdy komp nic nie pokazuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim autkiem ktore kupilem jakis miesiac temu. Wystko bylo ok do wczoraj po postoju (ok 3 dni) autko zapalilo na 3 cylindry po dodadniu gazu zaskoczylo na wszystkie, ale obroty spadly do ok 200obr na min ledwo pyrkal. Po ok 10min zaczely falowac w zakresie ok 900obr do 3000obr. Po rozgrzaniu silnika problem nie znika jak przycisne do odciecia jest spokoj przez jakies 15min jazdy puzniej znowu to samo. Drugi problem to ubywajacy plyn chlodniczy ok 1 litra na 300km i lejaca sie woda z wydechu. Moze ktos podrzuci jakis pomysl.

Odpowiedz mi na te pytania.

Czy jeździsz krótkie trasy i jak krótkie bądź ile km dziennie?

Czy nie ma gdzieś wycieków w okolicach głowicy?

Czy węże wszystkie po sprawdzane od zbiorniczka?

Chłodnica całą?

Silnik Trzyma temp? 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo też uszczelka pod głowica ale to czarny scenariusz

Ja mam podobną sytuację z obrotami. Jak silnik jest zimny wszystko jest ok. rozgrzeje się to od czasu do czasu obroty na jałowym biegu spadają do 100 by później wejsc na dwie sekundy na 1200. Dodam do tego, że auto potrafi podczas jazdy szarpną(objaw jakby ktoś nagle wyłączył i raptownie włączył powwer) a ostatnia z objaw to jak lekko dodam przy cofaniu gazz to zamula jakby chciał się wyłączyć. przepustnica wyczyszczzona, czujnik plynu chlodzacego wymieniony i jeden z wężyków pociśnienia także na nowy zmieniony. Paliwo tylko na jednej staji leję Pb95. Gdzie dalej szukać gdy komp nic nie pokazuje?

Sprawdź wąż od odmy i przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam i widzę że nie ma finału.

Mam podobny problem z falującymi obrotami na jałowym i delikatnym szarpaniu podczas jazdy, wymieniona została przepustnica na nową ( nówka ze sklepu), adaptacja przeprowadzona kluczykiem, ( jutro podjadę pod komputer), po wymianie przepustnicy objawy nie ustąpiły , no może na chwile. Wszystkie węże sprawdzane podczas wymiany, jak sprawdzić odmę ? wężyk do niej jest szczelny. Jak dokonać sprawdzenia przepływomierza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkrec swiece i sprawdz je czy dobre,suche...moze nie na daza wypalic i zalewa je na krotkich odcinkach...albo kable zaplonowe tez sprawdz jak iskra idzie mocnno czy slabo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam na początek świece i kable tylko kable dobrej jakości. Po wymianie można sie naprawdę zaskoczyć. Dostęp do wymiany trochę utrudniony ale da radę. Ja odkręciłem zbiorniczek plynu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z uwagi na to że auto już 4 lata śmiga na gazie być może i faktycznie kable/świece , jak sprawdzić ich stan ? Rozkręcić nie problem ale co dalej ? ( co do kompa dopiero jutro sie podepnę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to za bardzo na oko się nie da jedynie wykręcić i do masy styknąć i sprawdzić jaka iskra. Kable jak są stare to są takie twarde mniej elastyczne ale to czuć jedynie różnice pomiędzy nowe/stare. Od tego bym zaczął. Zwykle świece 2 elektrodowe w gazie powinno wymieniać się co 15tyś km. Z mojego doświadczenia nie polecam świec 5 elektrodowych jest to poprostu badziew i chwyt marketingowy. Najlepiej wymieniać regularnie na normalne świece komplet z Bosch płaciłem coś kolo 40zł. Robiąc to powiedzmy raz w roku uchronisz się od awarii silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kabli to można jeszcze sprawdzić czy nie mają przebicia do masy. Najlepiej widać to wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro mam parę wolnych godzin, podłubię w garażu, a co powiecie na temat sondy lambda ?


A więc, byłem na komputerze i wyskoczyła masa błędów które skasowano, po godzinie jazdy w miescie i poza, nic się nie działo nie zauważyłem falujących obrotów, jutro jadę się upewnić czy nie wywaliło jakiegoś błędu, tak czy siak według majstra od kompa wyszło że gdzieś lewe powietrze łapie, jakie punkty powinienem sprawdzić ???

I jeszcze coś niepokojącego, spalanie, jak jeżdże na gazie to paliwo tez powinno łykać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Znalazlem troche czasu zeby pogrzebac przy silniku. Znalazlem wyciek plynu z obudowy czujnikow wymienilem na nowy plus 2 czujniki i wszyskie uszczelki (wszystko orginal kupione w serwisie ). Jesli chodzi o swiece i przewody tez wymienione. Od naprawy zrobilem autkiem 500km i 4 dni stalo w bezruchu. Problemu ustapily. Dzieki za wszyskie podpowiedzi. Pozdrawiam


Odświeżam i widzę że nie ma finału.

Mam podobny problem z falującymi obrotami na jałowym i delikatnym szarpaniu podczas jazdy, wymieniona została przepustnica na nową ( nówka ze sklepu), adaptacja przeprowadzona kluczykiem, ( jutro podjadę pod komputer), po wymianie przepustnicy objawy nie ustąpiły , no może na chwile. Wszystkie węże sprawdzane podczas wymiany, jak sprawdzić odmę ? wężyk do niej jest szczelny. Jak dokonać sprawdzenia przepływomierza ?

kolego z doswiadczenia wiem zeby sprawdzic przeplywomierz czy jest dobry na uruchomionym silniku wystarczy wyjac z niego wtyczke, silnik powinien zgasnac lub zareagowac spadkiem obrotow jesli nie ma zadnej reakcji silnika to jest uszkodzony. Drugim objawem jest tez wzrost spalania benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie czego dodam coś od siebie, jeżeli macie gaz, i jest on źle wyregulowany lub wtryski padają(u mnie akurat to jest) to też wam może falować na gazie i benzynie, ponieważ mapy się rozjeżdzają, mam tak i czeka mnie wymiana listwy wtryskowej.

Powiedzmy raz jest dobrze raz faluję dopóki się nie zatrzyma samochód do końca, np. przy jeździe na wolnych obrotach, podczas parkowania, kręcenia kierownicą..
Takie są moje spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel potwierdzam, dzisiaj byłem u gazownika i wyszło że jeden wtrysk na listwie nie działa poprawnie i stąd problemy z obrotami, wspominałem o spalaniu benzyny podczas jazdy na gazie,według gazownika spowodowane to jest nieprawidłowym działaniem sterownika gazu, ale najpierw wymieniam świece przewody i listwę później zobaczę co się będzie działo

I tutaj pytanie, gazownik polecił listwę AC za 350 zł, patrzałem na stronie firmowej i znalazłem 2 listwy AC stag na allegro ich cena nie przekracza 200zł, czyżby ktoś chciał na mnie zarobić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam problem miałem po wyczyszczeniu przepustnicy i wymianie uszczelek pod głowicą i klawiaturą przestało . Co do uciekającego płynu chłodzącego i wody to tylko uszczelka pod głowicą u mnie po wymianie nadal jest czasami wydech mokry od wody ale to normalne przy instalacji gazowej po dłuższej jeździe rura po prostu wyschnie i nie będzie nawet śladu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A regenerował może ktoś listwę wtryskową w ADP do samej benzyny? Jaki koszt takiej zabawy bo nowej listwy z wtryskami nigdzie nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie, podpinam się pod temat z filmikiem. Co może być powodem sytuacji zaistniałej na załączonym wideo? Jest tak tylko na luzie, podczas jazdy na biegach samochód ani nie gaśnie, ani nie szarpie podczas przyśpieszania/ruszania.
https://www.youtube.com/watch?v=MHtb6VDdutI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie, podpinam się pod temat z filmikiem. Co może być powodem sytuacji zaistniałej na załączonym wideo? Jest tak tylko na luzie, podczas jazdy na biegach samochód ani nie gaśnie, ani nie szarpie podczas przyśpieszania/ruszania.

https://www.youtube.com/watch?v=MHtb6VDdutI

Spróbuj wrzucić przewód z minusa akkumulatora na korpus silnika. Mialem coś podobnego, problem rozwiązał dodatkowy przewód na 'zdrową' masę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...