Nosb Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Ale bredzicie Teraz nie zmienia ... zmienial wczesniej jak miał MBC ...
domjenick Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 ...taaak,a najlepiej,niech sie sam wypowie i rozwieje wszelkie watpliwosci...
gregory Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2008 Na początek się uśmiechnę :> widze, że wywołałem zamieszanie tym zdaniem, że podnosze i obniżam doładowanie No więc AEB jest tak prostym urządzeniem, że dawka paliwa jest ustalana wyłącznie na podstawie MAF-a + temp. dolotu. Nie ma w AEB, MAP sensora. Mapa paliwa w moim AEB jest napisana do 1,5Bar-a i podaje tyle paliwa na ile zmierzy przepływka. Doładowanie obniże to zassie mniej powietrza i poda odpowiednio mniej paliwa i gra. No a teraz jak reguluje doładowanie. Najpierw był MBC bo miałem aktuator na 14PSI(który przyleciał z turbo) czyli bardzo silny, za silny, turbo dmuchało praktycznie w stanie 1/0 (włączone/wyłączone) i przez to nie dało się napisać sukcesywnie podczas strojenia mapy sygnału wypełnienia N75(czyli upraszczając "mapy doładowania"). Jakaś tam wstępna mapka została zapisana do ECU. Auto na MBC było bardzo nerwowe, muśnięcie pedału gazu i już 1Bar na zegarze albo lepiej. Doładowanie nie było odpowiednio adekwatne do ilości wciśniętego gazu czyli stopnia otwarcia przepustnicy. Nagłe odpuszczenie pedału gazu z 1Bar-a chodźby, skutkowało szarpnięciem. Teraz jest N75 z powrotem bo zmieniłem aktuator na 7PSI czyli słabszy taki jaki jest przy K03 i do tego pomaga mu MBC bo mapka "doładowania" nie jest super dokładna i trzeba ją poprawić. Ale to wszystko się zrobi za jednym razem jak będzie baran i drugie strojenie. Auto jeździ płynnie, doładowanie zależy od stopnia wciśnięcia gazu, 1,5Bar-a ładuje dopiero jak zostanie wciśnięty cały gaz i nie szarpie przy odpuszczaniu gazu. Tu schemacik podłączenia N75+MBC dla kogoś kto jest tym zainteresowany:
marewel Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Na jakiej wiec zasadzie n75 steruje gruszka i utrzymuje 0,6bar?
gregory Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2008 Na jakiej wiec zasadzie n75 steruje gruszka i utrzymuje 0,6bar? N75 otwiera się i zamyka z odpowiednią częstotliwością(sygnał podawany z ECU).
domjenick Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 do mojego MBC byl troche inny schemat polaczenia-kolor zielony ,na Twoim rysunku prosto z turbo,niebieski prosto do WG,tyle,ze ja go podpialem za N75-w wezyk,ktory idzie do WG-moje pytanie,gdzie jest najlepiej wpiac MBC,i czy mozna ""obejsc''N75 calkowicie?
marewel Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Chodzi mi o to ze skad wie ze ma sie otworzyc,skoro nie wie jakie jest cisnienie
poziek Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Chodzi mi o to ze skad wie ze ma sie otworzyc,skoro nie wie jakie jest cisnienie źle rozumujesz...gruszkę/aktuator reguluje się mechanicznie cięgnem idącym do klapki westegata...w gruszce jest sprężyna o pewnej twardości. w gruszce 7 psi jest cieńsza a gruszce 14psi jest grubsza...sprężyna cieńsza (7psi) "da się ścisnąć" łatwiej i szybciej przy niższym ciśnieniu.
gregory Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2008 do mojego MBC byl troche inny schemat polaczenia-kolor zielony ,na Twoim rysunku prosto z turbo,niebieski prosto do WG,tyle,ze ja go podpialem za N75-w wezyk,ktory idzie do WG-moje pytanie,gdzie jest najlepiej wpiac MBC,i czy mozna ""obejsc''N75 calkowicie? Jeśli wepniesz MBC za N75 to jest w sumie bez sensu, bo i tak głównym wykonawcą jest N75 i jeśli on nie puści to MBC nie ma co robić. W takim rozwiązaniu N75 rządzi całkowicie MBC i i tak wszystko od niego zależy i nie masz za bardzo regulacji na MBC, bo możesz co najwyżej doładowanie podnieść, o ile wogóle da się cokolwiek zrobić. A będzie się tak działo bo np. mój MBC Properfekt ma kanalik wentylacyjny do atmosfery i powietrze które N75 będzie próbowało wysterować gruszke pójdzie w atmosfere przez kanalik, co będzie skutkowało nie otwarciem dostatecznie WG i podniesieniem doładowania. W schemacie który zamieściłem N75 steruje gruszką według "mapy" , MBC mu pomaga i możesz w szerszym zakresie i płynniej regulować doładowanie. Możesz obniżyć i podwyższyć, bo część powietrza sterującego gruszke idzie przez N75, a dodatkową część przez MBC i możesz fajnie regulować. Swoją drogą to ja zakleiłem ten kanalik wentylacyjny bo stwierdziłem że tylko zakłóca prace tego schematu i jest lepiej. Najlepiej jest to przetestować na własnym przypadku. U mnie na samym N75 dmucha 1,5Bar-a, ale nie kiedy zdarza się, że dmuchnie i 1,7Bar-a. GTO powiedział, że 1,7Bar-a to już za dużo dla tych korb i jest to do poprawki.
marewel Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Chodzi mi o to ze skad wie ze ma sie otworzyc,skoro nie wie jakie jest cisnienie źle rozumujesz...gruszkę/aktuator reguluje się mechanicznie cięgnem idącym do klapki westegata...w gruszce jest sprężyna o pewnej twardości. w gruszce 7 psi jest cieńsza a gruszce 14psi jest grubsza...sprężyna cieńsza (7psi) "da się ścisnąć" łatwiej i szybciej przy niższym ciśnieniu. Chodzi mi o to ze skad ECU wie ze ma dac sygnal do N75 zeby ten otworzyl WG,skoro nie wiem jakie jest cisnienie w danej chwili.
domjenick Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 ...i ja zakleilem ten otworek wentylacyjny,dzieki za rade,jutro wale do sklepu po trojniki i jakies wezyki i zobaczymy,co z tego wyjdzie-no a czy mozna obejsc calkjowicie N75,i wstawic MBC,zamiast niego? pewnie i da rade,ale czy ECU nie bedzie wariowac po takim zabiegu [br]Dopisany: 18 Grudzień 2008, 19:37_________________________________________________ Chodzi mi o to ze skad ECU wie ze ma dac sygnal do N75 zeby ten otworzyl WG,skoro nie wiem jakie jest cisnienie w danej chwili. ...cisnienie jest sterowane poprzez mape doladowania,ktora jest zapisana w ECU,mierzona czujnikiem cisnienia i jesli jest za wysokie,to sygnal idzie do N75 i on sie otwiera i upuszcza cisnienie do aktuatora,ktory z kolei upuszcza spaliny i te nie ''produkuja''wiekszego cisnienia,kiedy spada,N75 sie zamyka i tak w kolko w wielkim skrocie...poprawic prosze jesli cos pokrecilem... [br]Dopisany: 18 Grudzień 2008, 19:48_________________________________________________ Jeśli wepniesz MBC za N75 to jest w sumie bez sensu, bo i tak głównym wykonawcą jest N75 i jeśli on nie puści to MBC nie ma co robić. W takim rozwiązaniu N75 rządzi całkowicie MBC i i tak wszystko od niego zależy i nie masz za bardzo regulacji na MBC, bo możesz co najwyżej doładowanie podnieść, o ile wogóle da się cokolwiek zrobić. ...w tym przypadku podnioslem doladowanie,ale byly za duze wachania i nie dalo sie normalnie na tym jezdzic,przypomnialem sobie,jak kiedys pytalem sie Ciebie ,co moze byc przyczyna podniesienia sie obrotow i to bylo sprzeglo-teraz juz to wiem-jak dodalem gazu za szybko,to sprzeglo sie usliznelo i auto tracilo ,albo moc,bo N75 upuscil,albo obroty gwaltownie wzrosly,wlasnie tak,jakbys delikatnie wcisnal sprzeglo podczas jazdy...
marewel Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 mierzona czujnikiem cisnienia i Kwestia taka ze tam owego czujnika nie ma.
pawkog Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 gregory - czy wpięcie MBC do AEB z seryjna mapa zapłonów i regulowanie nim wywoła wejście w tryb awaryjny silnika i obcięcie doładowania ? Czy jest sens na seryjnym sterowniku powiedz ?
gregory Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2008 Każde turbo ma swoją mape 3D doładowania i to na niej można przeczytać od ilu np. dane turbo ładuje i jak ładuje, taka charakterystyka. ECU nie może narzucić aby turbo ładowało jak podoba się ECU(czyli tak jak uparcie chce chipmacher). Mniej więcej według mapy danej sprężarki pisze się programy tzw. Chipy. Oczywiście można troche "wymodelować" wykres doładowania ale ta modelacja jest chyba raczej kosmetyczna. Prawda jest taka, że jak ktoś powie: " odpowiednio poprowadzić linie momentu" , albo "przesunąć moment gdzie indziej" i twierdzi, że nie ma z tym żadnego problemu myli się bo można w to zaingerować bawiąc się mapą dla N75 metodą prób i błędów, ale gdzieś są granice tego i te granice są bliżej niż dalej. A skąd ECU wie jaki podać sygnał na N75, wie jakie są obroty, jaki jest kąt otwarcia przepustnicy i jakie jest obciążenie silnika. @Domjenick Jeździłem na samym MBC i szczerze przychylam się w strone N75 czyli ori sterowania. Po swoich doświadczeniach twierdze, że MBC to półśrodek i stosuje się wtedy jak są problemy z wysterowaniem turba za pomocą N75. Między innymi dlatego wiele ludzi wybiera pełen Chiptuning, a nie zabawy w garażu z MBC i remapem ECU. Na MBC turbo będzie się wcześniej budziło i szybciej reagowało na gaz, jeśli się ma K03 to jeszcze może to być doceniane, ale na większym turbo jest to uciążliwe w aucie do jazdy na codzień(co innego w aucie do zabawy czy streetu). Połączenie MBC+N75 to jakiś kompromis. @Pawkog Dokładnie jak napisałem wyżej do Domjenick. Możesz spowodować, że turbo będzie się wcześniej budziło i auto będzie szybciej reagowało na gaz, ale musisz ustawić te 0,6Bar bo inaczej seryjny komp powyżej tego wejdzie w tryb awaryjny i pupa zmyta.
domjenick Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 mierzona czujnikiem cisnienia i Kwestia taka ze tam owego czujnika nie ma. jesli nie ma czujnika-to w jaki sposob mozna sprawdzic doladowanie Vagiem :gwizdanie:[br]Dopisany: 18 Grudzień 2008, 22:59_________________________________________________nie wiem,czy dobrze Cie zrozumialem-masz na mysli,ze w N75 nie ma czujnika cisnienia?-zgoda,tam go nie ma,ale jest gdzie indziej...
marewel Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 W AEB nie da sie sprawdzic doladowania vagiem
domjenick Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 W AEB nie da sie sprawdzic doladowania vagiem no tak- tu sie zgodze piszac o tym ,mialem na mysli B6 [br]Dopisany: 19 Grudzień 2008, 00:54_________________________________________________ale i tak musi byc jakis czujnik,ktory sprawdza doladowanie,ktore jest regolowane przez mape
poziek Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 " odpowiednio poprowadzić linie momentu" zgodzę się, że w AEB nie ma takiej możliwości bo jest to silnik najprostszy i ma przepustnicę na lince... Z kolei w nowszych 1.8T w budach B6 gdzie silniki sa na elektronicznej przepustnicy to stwierdzenie ma 100% zastosowanie i dobry tuner (a takich jest 3 w Polsce) poprowadzi moment tak jak będzie chciał.[br]Dopisany: 19 Grudzień 2008, 10:07_________________________________________________ Chodzi mi o to ze skad ECU wie ze ma dac sygnal do N75 zeby ten otworzyl WG,skoro nie wiem jakie jest cisnienie w danej chwili. W AEB nie ma czujnika ciśnienia doładowania. Sygnał wysyłany jest na podstawie obciążenia silnika i wskazań przepływki. W nowszych 1.8T czujnik ciśnienia doładowania znajduje się w plastikowym boczku intercoolera. [br]Dopisany: 19 Grudzień 2008, 10:09_________________________________________________ Kwestia taka ze tam owego czujnika nie ma. Nie ma. Masz mapę z zadanym doładowaniem w ECU. Przy takim doładowaniu masz pewne obciążenie silnika i przepływ na MAFie. Mniejsze wartości oznaczają mniejsze doładowanie, większe wartości oznaczają większe doładowanie.[br]Dopisany: 19 Grudzień 2008, 10:12_________________________________________________ W AEB nie da sie sprawdzic doladowania vagiem dokładnie pozostaje tylko wskaźnik zewnętrzny w nowszych 1.8T jest to kanał 115 w vagu
gregory Opublikowano 19 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2008 Jakbym jeszcze raz kupował 1.8T kupiłbym se AWT, albo coś w tym stylu. Silniczek ma już dwie sondy i przepustnice elektroniczną, można sprawdzić doładowanie Vag-iem, a nawet AFR i cuda można wyprawiać. Łatwiej się stroi taki silnik. Do tego wymieniłbym blok i głowice na AEB. Taki setup byłby spoko. Chyba, że planowałbym większą moc (350KM+) to głowice dałbym z AEB, a blok zostawił AWT bo tłoki i korby byłyby i tak wymienione na kute. Wiele ludzi narzeka, że ta elektroniczna przepustnica sprawia dużo kłopotu, z dwiema sondami też jest kłopot, ale tak na prawde ogarnięty tuner radzi sobie z tym z palcem w .... .
poziek Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Wiele ludzi narzeka, że ta elektroniczna przepustnica sprawia dużo kłopotu, z dwiema sondami też jest kłopot, ale tak na prawde ogarnięty tuner radzi sobie z tym z palcem w .... . zgadza się... jedyny minus jest taki, że przy elektronicznej przepustnicy jak wciśniesz hamulec to odcina paliwo...a na pojeżdżawkach przydaje się mieć wciśnięte i heble i gaz....od czasu do czasu :gwizdanie: :kox: :kox:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się