ExeQtoR Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 (edytowane) Witam, A4 B6, 1.8T, BFB, Avant Quattro @238tyś km przebiegu autko mam już od października 2014 i co nieco powymieniałem, ale nadal chyba to nie jest to co powinno być Krótka historia: Po kupieniu auta zrobione logi: DYNAMICZNE:Grupa 002, 115: http://vaglog.pl/log_194930.htmlGrupa 003, 118: http://vaglog.pl/log_194931.htmlGrupa 020, 031: http://vaglog.pl/log_194932.html Grupa 002, 032: http://vaglog.pl/log_194966.htmlGrupa 002, 033: http://vaglog.pl/log_194967.html Po sugestiach już zużytej przepływki, próbowałem ją regenerować swojskimi sposobami i w tedy padła na amen: DYNAMICZNE:Grupa 002, 003, 031: http://vaglog.pl/log_203699.htmlGrupa 115, 118, 031: http://vaglog.pl/log_203678.htmlGrupa 002, 032, 033: http://vaglog.pl/log_203677.html Autko dostało nową oryginalną przepływkę Bosch'a. Dodatkowo zostały wymienione: odma (ten grzybek) -> nowy z serwisu zawór DV -> nowy z serwisu Dołożony został OilCatchTank od ProPerfekt + 1 dniówka zabawy jak go zamontować i wykolankować przewody pod silnikiem (takie widzimisie miałem aby go tam zamontować). aktualne logi: DYNAMICZNE:Grupa 003, 118, 033: http://vaglog.pl/log_206607.htmlGrupa 002, 115: http://vaglog.pl/log_206606.html Wszystkie logi robione na PB95 Autko ma instalacje LPG i po kilku miesięcznym użytkowaniu doszedłem do przyczyny pojawiania się błędu o zbyt małej dawce paliwa(po wymianie przepłwyki): 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too LeanP1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent powodem tego było przełączanie się zimnego silnika na gaz. Problem aktualnie ustał gdy silnik przerzuca się gdy wskazówka temperatury jest w okolicy 70st.C. (ta kreska pomiędzy 50 a 90). Testy katalizatora: Readiness: 0000 0000 no i aktualnie wszędzie zero błędów (więc nie będę dawał niepotrzebnych logów). Pytanie w czym problem? -> kiedyś było mówione że cofa mi zapłony -> pytanie czy nadal to występuje i jak to poznać -> proszę o łopatologiczne wytłumaczenie i na którym logu/kolumnie to się widzi ;-) -> Autko po programie na 192,6km @5334rpm, 267,8Nm @4276rpm, data wykresu: 28.07.2010 (przez poprzedniego właściciela) -> obawiam się, że już sporo odbiega od tego i zastanawiam się jak mu wrócić do takich parametrów? -> Analizując grupę 115 widzę że turbina późno wstaje, po patrzyłem na inne logi innych aut i też widzę że to nie tylko u mnie stąd pytanie czy pierwsza kolumna która jest wpisana programowo jest realna do osiągnięcia czy to tylko dopuszczalne wartości maksymalne i nigdy druga kolumna im przy niskich obrotach nie dorówna? Co istotnego zauważyłem jeszcze podczas wymiany: przepływki/odmy/DV/COT -> komputer wskazuje o ok 1-2L mniejsze spalanie na LPG w porównaniu do wcześniejszych wartości -> dokładnie to zweryfikuję za ok 200km jak będę tankował LPG. średnie spalanie wcześniej 9L(komp), rzeczywistość: 10,5-11L aktualnie średnie spalanie: 7,4L(komp), rzeczywistość: ---podam za parę dni--- Tryb jazdy się nie zmienił. Na PB jeżdżę bardzo mało i tylko do rozgrzania silnika służy, lub logów ;-) Edytowane 2 Marca 2015 przez ExeQtoR
Łukasz13 Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Co do cofania zapłonu musisz zrobić kanał 020, czyli zrób 002+020, co do braku mocy tej co była po programie to przyczyną jest raczej słabo pompujace turbo, słabo wstaje i niedoładowuje, w 115 wartosci powinny się pokrywać, od momentu jak turbina wstanie, trzeba by sciągnąć kata, zajrzeć do niego czy nie przytykany, obejrzec strone gorąca turbiny być może popekana lub klapka luźna, dla mnie to sprawdzenie trubiny, wywalic kata, zrobic poprawkę programu czyli wywalić drugą sonde, poprawić przebieg afr bo widać że program nie najwyższych lotów.
ExeQtoR Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Rano się zmartwiłem że nie zrobię logów bo śnieg leżał na drodze, ale z powrotem z roboty się udało ;-))) DYNAMICZNE:Grupa 002, 020: http://vaglog.pl/log_206786.html Co do samego kata i wycinki to tak z pewnym dystansem do tego podchodzę bo samochód jest firmowy i mogę potrzebować normę EUR4 -> jak te głupki wymyślą że nie starsze niż EUR4 w centrach miast. -> zagranicą. -> stacje diagnostyczne. No i skoro był tam i ktoś na nim zrobił te 192koniki to znaczy że jego obecność w tedy nie zakłócała pracy silnika. Owszem teraz może być już mniej sprawny(więcej zabity) i w tedy pewnie tylko wymiana na nowy/regenerowany... Turbinę sprawdzę za jakieś 500km, bo wiem że z dolotu cieknął olej, ale w tedy mogło to być z odmy, teraz dzięki COT będę mógł to zweryfikować, jak nadal będzie ciekło z turbiny do dolotu to znaczy że turbina definitywnie pójdzie do regeneracji... Ale póki co zajmijmy się logiem i jakbyś mógł szepnąć słówko jak te cyferki mają się siebie w grupie 020 i co oznaczają... Dodam że nie znany jest mi stan świec - tego nie wymieniałem a poprzedni właściciel przez 2 lata jeździł na zasadzie (jak nie popsuło się to nie wymieniam - z wyjątkiem terminowych wymian oleju i filtrów, o świecach nic mi nie wiadomo)...
Łukasz13 Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 Jest delikatna korekcja zapłonów, jeśli nie wiesz kiedy były świece wymieniane może warto zmienić, nie można za bardzo wyciągac wniosków teraz z tego bo może to być powiązane ze słabym ładowaniem turbiny( kwestia kata) albo po po prostu tak był ustawiony zapłon w czasie strojenia, tego nie wiemy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się