Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AHU] Odcina turbinę po 3tys obrotów błąd 4626 na KTS'ie


kopczyns1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam problem ze swoją audiczką. Jest to model A4 z roku 1999 wyposażony w silnik 1.9TDI 90km oznaczenie AHU. Czasami podczas jazdy przeważnie jak jestem na 3 biegu przeciągnę lekko ponad 3tys obrotów słychać czasami takie cyknięcie i odrazu czuć że samochód traci swój ciąg, wbijam 4 bieg i ma mega muła w ogóle nie przyśpiesza. Do 3 biegu wszystko jest ok. Dziś podpiąłem auto pod boschowskiego KTS'a i pokazał błąd 4626 - Ciśnienie doładowania/różnica regulacji. W czym może tkwić problem, mechanik powiedział mi abym wyciągnął turbinę i ją dobrze przeczyścił myślicie że to może pomóc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może czyszczenie pomoże ale pierwsze sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe, Ja miałem ten sam problem i okazało się że wężyk był uszkodzony i auto powyżej 3tys obrotów wpadało w tryb awaryjny i nie miało mocy, po wymianie wężyka na nowy problem został usunięty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisze sprawdź wężyki podciśnienia.

Przeładowanie może być spowodowane również przez niepoprawnie działający zaworek n75 oraz zacinającą się geometrię turbiny.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest WG nie VNT, nie dawaj do czyszczenia bo tam nie ma co czyścić, do sprawdzenia wężyki szczególnie ten od gruszki, jeszcze możesz zmostkować wężyk od gruszki z turbo jak dalej bd odcinać to gruszka do wymiany

:vaglogi:

Edytowane przez baca2309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie nie mam możliwości podpiąć VAG'a, ruszam właśnie sprawdzić wężyki od podciśnienia może coś się znajdzie. Może ktoś z Was zna dobrego mechanika w kujawsko-pomorskim najlepiej w okolicach Włocławka ? dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam

###

Sprawdziłem przewody niestety nic niepokojącego nie znalazłem lecz na gumie łączącej nad turbiną przy jej końcach jest pełno oleju, czego to jest przyczyna możliwe że turbo bierze olej ? Ta guma znajduje się mniej więcej w obrębie zaznaczonego czerwonego pola 540x405_audi-a-b-lift-sedan-tdi-klimatro

Edytowane przez kopczyns1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli to jest twój silnik to masz afna a nie ahu.

olej jest bo opaski sie poluzowały (dokręć), troche oleju w dolocie zawsze bedzie. w jesli chodzi o weżyki to je wymien a nie sprawdzaj(metr 7zł)

Mostkowałeś turbo z gruszką?

Edytowane przez baca2309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to na prawdę jest ahu to na 99% padł zaworek n75 (mozna go regenerować ) Zmostkuj tak jak kolega wyżej podpowiada przewody nadciśnienia pomijając N75 i fura powinna odżyć jeśli tak się stanie to n75 padł a w zasadzie sama sprężynka w nim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że to najprawdopodobniej zaworek N75.

Przerabiałem dokładnie to samo u siebie.

Rozebrałem go i okazało się, że sprężynka w środku była pęknięta.

Wymieniłem za nowy i wszystko wróciło do normy.

W moim przypadku był to koszt 30zł za używany zaworek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie n75 nic nie zmienił, dodaj że wszystkie przewody powymieniane mimo to cały czas jest ten sam problem. Zostaje jeszcze n18 i to chyba ostatnie co mi zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N18 kolego nie steruje turbiną, więc nie tędy droga.

Edytowane przez mantix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N18 steruje zaworem egr który nie ma nic wspólnego z turbiną.

Do sprawdzenia szczelność dolotu oraz skok sztangi geometrii turbiny.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jo... nie skapłem sie, a w tytule pisze dużymi literami <faceplam>

W 1Z/AHU najczęstszymi problemami z mocą to przepływka oraz n75 który steruje zaworem upustowym.

Posprawdzać wszystkie wężyki oraz szczelność dolotu, w końcu jak coś robić to raz i porządnie :)

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...