Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] Ciężko odpala jak ostygnie


PaniczWayne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dziwne obawy przy odpalaniu samochodu w dość nietypowej sytuacji. Na zimno, np po całej nocy samochód odpala jak marzenie, zakręci raz dwa i zapala żwawo, równo pracuje itp. Po zgaszeniu i zapaleniu ponownym również, po nagrzaniu też. Problem pojawia się gdy po rozgrzaniu silnika zostawieniu na godzinę-dwie wyłączonego (np w czasie zakupów gdzieś na mieście) i spróbuje odpalić. Dość długo wtedy kręci, z półtora sekundy, i wskakuje na niskie obroty rzędu 300, żeby zaraz wejść na 600-700, generalnie widać że ciężko startuje, a za samochodem z wydechu czuć niedopaloną benzyną. Ponowne zgaszenia i zapalenia w takiej sytuacji zadziałają już bezproblemowo. Co to może być? Świece i przewody WN wymienione rok temu, cewka tydzień temu, żadnych błędów w logach. Świece Denso, samochód bez gazu.

Edytowane przez PaniczWayne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie to samo mam w 3.0 ;) rozwiazales problem ?

Edytowane przez Dzikson34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam ten sam problem i jeszcze nie udało mi się rozwiązać problemu . 2.4 ARJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem pojawia się gdy po rozgrzaniu silnika zostawieniu na godzinę-dwie wyłączonego (np w czasie zakupów gdzieś na mieście) i spróbuje odpalić. Dość długo wtedy kręci, z półtora sekundy, i wskakuje na niskie obroty rzędu 300, żeby zaraz wejść na 600-700, generalnie widać że ciężko startuje, a za samochodem z wydechu czuć niedopaloną benzyną. Ponowne zgaszenia i zapalenia w takiej sytuacji zadziałają już bezproblemowo.

Miałem podobne objawy, pomogła wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego. U mnie ten czujnik ma dwa obwody pomiarowe (G2 i G62) - jeden odczyt trafia do licznika i informuje kierowcę o uzyskaniu przez silnik temperatury roboczej (wskazówka stoi pionowo), drugi do ECU - ten u mnie zaniżał temperaturę, co powodowało, że silnik niepotrzebnie dostawał wzbogaconą mieszankę.

Nie wiem jak to jest rozwiązane w silnikach 2.4, czy G2 i G62 zostały tam oddzielone fizycznie na dwa czujniki, w każdym razie powinieneś porównać ze sobą odczyty z obu obwodów - dopuszczalna różnica między nimi to 5st.C.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe co piszesz. Wiesz może jak sprawdzić odczyty tych czujników? Jakimś kablem i vag comem? Rozumiem że oba czujniki powinny wskazywać podobne wartości w sytuacji zapłonu po takim godzinym postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku auta z LPG to może puszczać reduktor, przez to zalewa i ciężko pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnych błędów w logach.

U mnie też żadnych błędów nie było... raz tylko pojawił się błąd zbyt niskiej temperatury silnika (P3081) gdy auto długo stało na wolnych obrotach przy minusowych temperaturach (pogaduchy przy aucie ;) ). Skasowałem go i jeździłem dalej, do czasu aż wracając z zakupów musiałem tak jak Ty dłużej kręcić rozrusznikiem.

Tu jest opis jak sprawdzić:

http://www.autowada.pl/node/18

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie głupia sprawa bo koszt czujnika to jakieś 30-40 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem auto, to walczyłem z regulacją temperatury silnika, winny wtedy okazał się przycinający termostat, ale po drodze wymieniłem czujnik temperatury na zamiennik za 30zł... 1,5roku podziałał :(

Teraz siedzi oryginał z ASO. Szkoda, że ten oryginalny co był wcześniej (niepotrzebnie) wymieniany gdzieś mi się zapodział :facepalm:

Przypomniało mi się, że firma ELTH jest dostawcą dla ASO, w generacji B5 były stosowane dwa rodzaje, w zal. od rocznika:

starsze (do MY1999):

059919501

http://motoplatforma.com/index.php?p1097,czujnik-temperatury-wody-elth-059-919-501-audi-seat-skoda-vw-oryginal

nowsze (od MY2000):

059919501A

http://motoplatforma.com/index.php?p1223,czujnik-temperatury-wody-elth-059-919-501-a-audi-ford-seat-skoda-vw-oryginal

Taki "zamiennik" to ja rozumiem, nawet znaczki VW/Audi ma wybite :)

Co do innych (za 30-40zł) byłbym ostrożny...

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podejrzewał ktoś jeszcze pompę paliwa lub regulator ciśnienia na listwie wtryskowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko odzyskam samochód to sprawdzę ten czujnik temperatury. Miałem wymieniany termostat rok temu bo nie dogrzewał, ale ten czujnik nie był ruszany. W następnej kolejności tą pompę i regulator jeśli nie pomoże.

UPDATE:

Zakupiłem kabel i podpiąłem VCDS Lite. Oba czujniki temperatury wskazują poprawnie identyczne wskazania od zimnego silnika do 98 stopni (plus minus stopień) po nagrzaniu. Wygląda na to że to nie czujnik :/ Mam natomiast inny trop. Zostawiłem samochód po nagrzaniu na chwilę do ostygnięcia. Spróbowałem go odpalić po krótkiej przerwie - efekt ? Kręcił na 200rpm i po chwili zgasł. (później oczywiście zapalił) Tym razem jednak w logach pokazał się błąd, i to taki którego wcześniej nie widziałem. Mianowicie :

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

Co wygląda zupełnie innego rodzaju usterkę... Wygląda na to że mój kluczyk w jakimś stopniu nie dogaduje się z immobilizerem albo ECU... W przeszłości zdażało mi się widzidzieć w błędy o kluczykach ( że sygnał słaby czy jakoś tak...) ale myślałem że to poprostu bateryjka w kluczyku szwankuje ale oblokowywanie samochodu z kluczyka zawsze działało poprawnie więc nie interweniowałem. Zna ktoś może ten błąd?

Edytowane przez PaniczWayne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd raczej nie jest związany z tym odpalaniem po ostudzeniu.
A winą tego błędu może być właśnie słaba bateria w scyzoryku, powinno Ci właśnie też wywalić błąd o niskim sygnale z kluczyka :)
Zmiana baterii i błąd się więcej nie pojawi.

A jeżeli chodzi o główny problem, to moje 2.4 też na to cierpi :/ Ten typ tak ma.

Tyle, że u mnie możliwe, że to wina właśnie czujnika, bo jak nagrzeje samochód to na klimatroniku i VAGU mam 90 stopni, a na blacie jakieś 60-65 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiencie sobie regulator ciśnienia na listwie wtryskowej i po sprawie

Edytowane przez Grzesiek1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście jeszcze nie miałem okazji się do tego zabrać ale w najbliższym miesiącu przy okazji wymiany oleju zlecę inspekcje i ew. wymianę tego regulatora to dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłem tymczasowo. Dolałem paliwa do pełna i cud. Samochód odpala od strzała. Bez znaczenia, czy postoi minutę, godzinę czy tydzień. Cyk-cyk i bangla.

Kiedyś tak się robiło jak miał 1/4 baku i przestało jak dolałem do 1/2. Teraz Tak robił jak miał 1/2 i pomogło dolanie do pełna. Także coś się zużywa. Wymienię w tej kolejności: filtr paliwa, regulator, pompę paliwa. Filtr paliwa był długo nie dotykany, bo jeżdżę na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślałbym może o zaworku evap co jest na filtrze powietrza , on może puszczać opary paliwa do dolotu jeśli niesprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...