Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci na czarno. AWX.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ehh te tdiki.

Miałem problem z przeładowaniem. Chyba czyszczenie egra załatwiło sprawę.

Kupiony nowy N75, wymieniony intercooler, nowa gumowa rura, którą podpina się pod turbo na zawleczkę a z drugiej strony na klamrę,
nowy czujnik doładowania, turbo wyjęte przeczyszczone dokładnie i wymieniony wkład/łopatki (CHRA).
Cały serwis filtrów i oleju robiony 3 mies temu.
Notlauf znikł, ale jakoś tydzień po czyszczeniu egra samochód zaczął kopcić na czarno. Odpalam *puff* dymek. Depnę troszkę poddymi. Jak przygazuję to czuję się że prowadzę ruski czołg co spala mazut :).
Posprawdzałem węzyki co są wokół egra i turba - jeden wymieniłem inny skróciłem.
Podpiełem nowy egr od kumpla - nadal dymi na czarno.
Po odpięciu przepływiomierza powietrza (tej wtyczki) wiadomo - traci moc - ale nie dymi. To zakupiłem używkę, oryginał. Po zamontowaniu dymi nadal.
Ręce opadają, bo dymić zaczął z dnia na dzień. W między czasie pojawił się błąd o niedoładowaniu turba (tak! wcześniej było przeładowane). To kumpel podkręcił sztangę od turba i na komputerze mierzył wartość jaką turbo pompuje. Turbo pchało z wartościami jak fabrycznie nowy samochód a błąd znikł. Jednak ciągle dymi.
Wiem, że zostają lejące wtryski (z dnia na dzień sie zepsują?), rury dochodzące do intercoolera i ogólnie dolot może mieć dziurę.
Jednak chciałbym was zapytać czy mój przypadek może wskazywać na coś innego do wymiany czy poprostu lecieć i zostawić wóz u mechanika?
Narazie jeżdżę z wypiętą wtyczką od przepływki bo wstyd :)
Edytowane przez cerui
Opublikowano

Kolego a nie podpija ci oleju ? turbo nie podciąga ? moj AWX właśnie jest u mechanika dolegliwości takie same tylko że mi podpijał olej dość znacznie a miałem castrola wlanego teraz regeneracja turbo sprawdzenie wtrysków i cały serwis wszystko to zobaczymy jaki będzie dymek po remoncie :) mam nadzieję że w 5 kaflach się zmieszczę :facepalm:

Opublikowano (edytowane)

Jakiś czas temu sprawdzałem było ok.Będę miał to na oku :)

Podeszłem do wozu i tam na bagnecie cały czas na środku tego obszaru z kropeczkami. Jak się będzie utrzymywał to spoko.

Dochodzę do wniosku żeby poprosić kolegę o skręcenie turba spowrotem do poziomu jak było. Ciekawe czy dymienie choć trochę zmniejszy się. Bo zauważam że dym idzie jak turbo się wkręca a samochód jest pod obciążeniem. Tyle widzę w lusterku :D

Edytowane przez cerui
Opublikowano

Miałem taka sama sytuacje jak Ty, czyściłem egr chyba z 4 razy i ciągle dymienie po tygodniu wracało, wkońcu odpiąłem wężyk od egra w celu sprawdzenia czy to coś da i odziwo wszytko ustało, niedawno go zaślepiłem, auto jest dynamiczniejsze nie puscza dymka aż chce się nim jezdzić:D i co najważniejsze wkoncu nie wstydzę się nacisnąć na gaz, bo wczesniej delikatne naciśnięcie powodowało chmure dymu za mną. Sprawdz może cos pomoże:)

Opublikowano (edytowane)

Jak zaślepienie EGR-a załatwi problem dymienia to szukaj przyczyny w nim lub jego sterowaniu.

Jeżeli nic się nie poprawi, to szukaj nieszczelności w dolocie pomiędzy turbiną , a kolektorem dolotowym . :)

Raz dobrze ustawioną długością sztangi siłownika turbiny nie kręci się w zależności od widzimisię , jeżeli nic przy turbinie nie było robione :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Jak zaślepienie EGR-a załatwi problem dymienia to szukaj przyczyny w nim lub jego sterowaniu.

Jeżeli nic się nie poprawi, to szukaj nieszczelności w dolocie pomiędzy turbiną , a kolektorem dolotowym . :)

Raz dobrze ustawioną długością sztangi siłownika turbiny nie kręci się w zależności od widzimisię , jeżeli nic przy turbinie nie było robione :naughty:

W pierwszym poście napisałem że był wymieniony wirnik i turbina była czyszczona. Kumpel ma komputer Solus (nie pamiętam modelu) i podczas jazdy testowaliśmy pompowanie turbiny aby było bliskie fabrycznemu z powodu błędu niedoładowania.

@

djmesiu

Ja włożyłem do swojego awx-a nowy egr od kolegi i też dymił. Jak skręcenie turba nie pomoże i nie znajde dziury w dolocie jak mówi piotrsob1 to zaślepię dziada :)

Opublikowano

No w moim przypadku to pomogło i obeszło się bez większych kosztów:)

Opublikowano (edytowane)

Zaślepiłem EGR takim druciarskim sposobem bo sobie sam na szybko przygotowałem zaślepki. Samochód już nie puszczał czarnych obłoków przy każdym dotknięciu pedału gazu. Jednak wciąż wystarczy przytrzymać gaz to pojawi się taki szaro-bury dym.

Pojawił się deż błąd 17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation


Zdjełem zaslepki i tak one wyglądały:

1) Zaślepione miejsce pomiędzy rurką idącą z egra do kolektora:

dekielek_od_kolektora.jpg

2.) Rurka zaślepiona zaraz pod egrem

image.jpg

3.) Dół egra

image.jpg

4.) Kolanko łączące się z egrem

image.jpg

5.) Sam egr - niecały miesiąc temu, zanim zaczęło kopcić był wyczyszczony.

image.jpg

Po wyciągnięciu zaślepek auto znowu zaczęło kopcić że poprostu wstyd. Błąd z odłączaniem turba pozostał.

Jakieś pomysły?

@edit2

Na wszystkich zagranicznych forach przewijał się jeden główny temat: dziura w układzie podciśnienia. Zamówiłem małe silikonowe wężyki i czekając na dostawę postanowiłem oglądnąć rury od intercoolera itd.Po zdjęciu osłony spodu silnika zauważyłem jakieś nitki na rurze turbo. Wymontowałem a tam takie coś :D

b548t1.jpg

2 miesiące temu wymieniałem tą rurę i chyba po podkręceniu turbiny ją rozwaliło.

Zobaczymy co będzie po założeniu nowej


<refresh i update>

Wymiana rury pomogła na kopcenie.

Nadal walczę z notaufem. Gazowanie na 5 biegu, obroty 2000+ i trzymanie padała gazu to zwykle oznacza odcięcie turba. Redukcja na 4 i rozpędzanie się także.

Zakupiłem silikonowe wężyki 3mm i postaram wymienić się wszystkie w tą niedzielę. Potestuję i jeżeli nadal będzie notlauf to zaślepię egr. Trzymajcie kciuki i jeśli macie jakieś porady to proszę pisać.

Edytowane przez cerui
Opublikowano

Witam, też mam problem z dymieniem przy przyśpieszaniu. Zaraz po zakuie auta miałem dziure w tej rurze wiec tymczasowo uszczelniłem węża i przy okazji zauważyłem że poci mi się IC wiec wymieniłem za używke. Kopci mniej ale dalej mnie to denerwuje tez uważam z tym gazem bo nie lubie jak mi dymi . Zauważyłem wórnież że przy przyśpieszaniu tak w granicach 1600 - 2000 obrotów słychac takie syczenie po czym jak minie 2000 to przestaje . Tak jakby gdzieś jeszcze brało lewe powietrze. Co radzicie ? Próbować zaślepić EGR ?

Planowałem czyścić EGR, trochę zabrudzony jest ale tragedi nie ma.


Jeszcze zapomniałem dodać czasami jak jest zimny, najczęsciej przy paleniu rano puści dymka ale nie zawsze .

Opublikowano

Wymieniłem węże podciśnienia na 3mm silikonowe. Jeden był sparciały, drugi bym podejrzewał i nieszczelność a reszta ok. Jednak rozwiązaniem mojego problemu okazała się czyjaś głupota. Samochód kupiłem już z ŹLE podłączonymi wężykami do n75 tzn. trzeba było zamienić miejscami wejścia z out na gruszke turba a vac z tym drugim kolankiem. Póki co samochód śmiga. Teraz mam przyjemność z jazdy :)

Opublikowano

NO i temat ładnie ogarniety u mnie też ta rura walnieta jest tak że będę wymieniał przy okazji serwisu oleju

Opublikowano

Wymieniłem węże podciśnienia na 3mm silikonowe. Jeden był sparciały, drugi bym podejrzewał i nieszczelność a reszta ok. Jednak rozwiązaniem mojego problemu okazała się czyjaś głupota. Samochód kupiłem już z ŹLE podłączonymi wężykami do n75 tzn. trzeba było zamienić miejscami wejścia z out na gruszke turba a vac z tym drugim kolankiem. Póki co samochód śmiga. Teraz mam przyjemność z jazdy :)

cerui masz może foto prawidłowego podłączenia wężyków co zmieniałeś bo chciałbym sprawdzić u siebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...