Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] diagnostyka wtryskow a4 b7


jan1audi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jeździłem długo aby zdjagnozować co jest nie chalo, aż sprawdziłem interfejsem mini vag505 bloki pomiarowe wtrysków (blok 013) gdyz na rozgrzanym silniku,ponad 2000tys obr/h i pokazywaly 1 cylinden -0,80 do 1.80. 2 cylinder zachwiania mial od 2.00 do nawet 2,90. 3 cylinder mial dobre bo tez od 0,80 do 2.00. 4 cylinder mial 3,01 i nawet spadalo nieraz jak stalem po jezdzie na jalowym biegu. I czy to jest normalne ze na postoju jak wróciłem z przejażdzki sie zatrzymalem to cylinder 1 i 2 pokazywal wartosc 0 a na 3 cylindrze bylo 0,15. 4 cylinder 0,60. Proszę o podpowiedz bo na moje oko jest 2 i 4 do wymiany. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak korekcje w grupie 013 się mocno zmieniają podczas rozgrzewania silnika, jazdy z małą prędkością obrotową, oraz postoju na biegu jałowym zaraz po zatrzymaniu auta, to na 95% wina nieszczelnych uszczelniaczy pompowtrysków.

Walczyłem z tym cztery miechy temu, wymiana uszczelniaczy na pompkach przyniosła rewelacyjne efekty , chociaż też pierwsze podejrzenia były że to wina pompek :decayed:

Tutaj masz mój temat z tej roboty:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/#entry4220965

Do wymiany uszczelniaczy na prawdę trzeba się przyłożyć , czystość, dokładność i zachowanie procedur to podstawa dla uzyskania dobrego rezultatu :hi:

Jak do tej pory mój BPW chodzi jak zegarek, mimo że wałek rozrządu i gniazda pompek dalekie są od ideału, to silnik pracuje równiutko, nic nie buja i moc jest :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy na forum krzyczą że ma być 180 stopni , ja ustawiłem na 225 :decayed:

Na prawdę nie ma to praktycznie znaczenia dla efektu końcowego, ważne tylko żeby na minimum 180 stopni na śrubie regulacyjnej zostało nie wykorzystanego skoku tłoczka pompki , przy mniejszym jest ryzyko uszkodzenia się pompki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, rozumiem a jak wylapie ten najglebsze wcisniecie to na karzed papce musze osobno to robic czy wystarczy na jednej to zrobic i bedzie

Spoko, rozumiem a jak wylapie ten najglebsze wcisniecie to na karzed papce musze osobno to robic czy wystarczy na jednej to zrobic i bedzie

a ta srube regulojaca palcami mam tylko dokrecic do wyczuwalnego oporu. I jak pompki wsadzales to pozniej je moezrzyles czyms zeby staly prosto czy na oko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, rozumiem a jak wylapie ten najglebsze wcisniecie to na karzed papce musze osobno to robic czy wystarczy na jednej to zrobic i bedzie

Każdą pompkę z osobna regulujesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha rozumiem, a jak wsadzales wtryski to mierzyłeś je czyms czy są prosto i czy mają odpowiednie odległosci od krawędzi silnika czy na oko. I jak bede regulował to palcem tylko dokrecać śrube regulującą do wyczuwalnego oporu i popuszczac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta srube regulojaca palcami mam tylko dokrecic do wyczuwalnego oporu. I jak pompki wsadzales to pozniej je moezrzyles czyms zeby staly prosto czy na oko

Śrubę regulacujną dokręcasz do wyczuwalnego oporu wygiętym kluczem imbusowym (idzie jednym paluszkiem aż do wyczuwalnego oporu), potem cofasz o te 180 - 225 stopni i kntrujesz :hi:

Starałem się pomierzyć odległość zaworów pompek od płaszczyzny głowicy na której jest wtyczka listwy elektrycznej, ale suwmiarka mi nie podchodziła, więc poszło "na oko" :decayed:

Ważne żeby powierzchnia pompki na której opiera się mocowanie pompowtrysku była równoległa do powierzchni na której opiera się jej drugi koniec o głowicę :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to spoko juz wiem czyli pompek i tak nie da sie przekosic nawet na oko da sie je dobrze ustawic, dzieki za nauki statyw we wtorek przyjdzie i zabieram sie za mojego wariata. Pozdrawiam :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyślę Ci na PW swój numer telefonu, jak byś miał przy robocie jakieś pytania to dzwoń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki wiwlkie pozdrawiam, widze że dobrym jesteś kolegą pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja sie podłączę w temacie, dzisiaj miałem możliwość sprawdzenia wtrysków za pomocą v-scan i koreksce są następujące:

Blok 13: bieg jałowy na zimnym I cyl. -0,42; II cyl. -0,52;III cyl.1,11;IV cyl. -0,35

bieg jałowy na rozgrzanym: I cyl. -0,96; II cyl.0,89;III cyl.1,51;IV cyl. -1,49

Blok 018;wszystko na zero, tylko podczas przygazowania na III cyl zmienia się ze 0 na 128 i z powrotem na 0

prośba o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moglbys wrzucic logi 023? z tym ze na biegu jałowym.

ale wygłada że należałoby się zainteresować uszczelniaczami PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucę wieczorem


podaje logi z bloku 023:

bieg jałowy na zimnym:

I cyl.-48; II cyl -22; III cyl. -46, IV cyl. -29

bieg jałowy rozgrzany:

I cyl.-42; II cyl -12; III cyl. -33, IV cyl. -26

ogólnie to wartości od oscylują +/- I cyl.-44-39; II cyl -15-10; III cyl. -34-28, IV cyl. -24-20

auto zaczęło dużo palić, czuć drażniący zapach ropy z wydechu, przy odpalaniu na zimnym trzeba kręcić bo ciężko odpala i leci siwo-niebieski dymek przy rozruchu, na biegu jałowym czuć tak jakby szarpnięcie trwające sekundę

czy to wtryski czy raczej uszczelniacze? jestem wstępnie umówiony na sprawdzenie pompowtryskiwaczy jakąś metodą przelewową na komputerze i nie wiem co robić teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Witam. Koledzy u mnie dzisiaj podłączyłem dzisiaj kompa i sprawdziłem korekcję na wytryskach i na zimnym silniku wyglądało to tak :

1 cyl. 1,08

2 cyl. -1,41

3 cyl. -1,13

4 cyl. 1,51

I oczywiście w trakcie pracy zmieniły się te wartości na poszczególnych wytryskach lecz na 2 i 4 cyl były długo wysokie korekcję ale po rozgrzaniu do temperatury roboczej wyglądało to w ten sposób :

1 cyl. -0,05

2 cyl. -0,24

3 cyl. -0,07

4 cyl. 0,40

tak to wyglądało po rozgrzaniu na kanale 013 a zas na kanale 018 były wszystkie 0 tylko w momencie dodawania gazu i puszczania wszędzie pokazywało się 128 i wracało na 0. Koledzy proszę o pomoc bo na zimnym trzęsie troszkę autem i na zimnym puszcza niebieskawa chmurkę z wydechu podczas odpalania jak i dodawaniu gazu a po rozgrzaniu ustaje przynajmniej okiem tego nie zauważam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz typowe objawy nieszczelności uszczelniaczy pompek .

Szczególnie na zimnym to widać ( + 1,51 na czwartym ), na ciepłym gumki miękną i się uszczelnia ( korekcje wracają do normy ).

P.S.

Oczywiście to co napisałem wyżej ma sens o ile napisane przez Ciebie korekcje nie są wyrwane z kontekstu a przynajmniej uśrednione :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2020 o 13:28, piotrsob1 napisał:

Masz typowe objawy nieszczelności uszczelniaczy pompek .

Szczególnie na zimnym to widać ( + 1,51 na czwartym ), na ciepłym gumki miękną i się uszczelnia ( korekcje wracają do normy ).

P.S.

Oczywiście to co napisałem wyżej ma sens o ile napisane przez Ciebie korekcje nie są wyrwane z kontekstu a przynajmniej uśrednione :D

Kolego wstawiłem filmik na YouTube przesyłam link na którym jest nagrane odpalanie na zimnym i jak się zachowują wtryski względem rośnięcia temperatury silnika od samego początku nie widać aż takich korekcji ale przy 15 stopniach wszystkie mają powyżej 1.0 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...