Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Telepie silnikiem na wolnych obrotach i podczas jazdy na biegu jałowym.


Peter35

Rekomendowane odpowiedzi

Jak żyje nie spotkałem jeszcze przypadku żeby silnik szarpał z winy turbiny :naughty::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro odwożę ją do elektomechanika dość kumaty gościu. Zobaczymy co jej zdiagnozuje. Oby udało się ją poskromić bo szykuje mi się wyjazd a przy obecnych doelgliwościach raczej nie odważę się nią wygrać w trasę :/ No ja też nie słyszałem żeby auto szarpało przez turbo. Owszem mogą być odgłosy żęcholenia i będzie słaba bo miałem passata B5 1.9 TDI i turbo mi nie domagało więc był słabszy i silnik głośniej chodził ale nie szarpał. Wydaje mi się tak na mój rozum i po tym co mi piszecie że wtryski będą miały dużo do powiedzenia w tym temacie. A doradźcie mi czy jak bym jej koników dołożył to pomogło by co ???? I jak to wygląda ze spalaniem będzie więcej żarła paliwa ????

Edytowane przez Peter35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chipuje się niesprawnych silników, najpierw trzeba go naprawić, a dopiero później do tunera :naughty:

Trzeba bardzo wnikliwie i w dłuższym okresie czasu poobserwować te szarpania, zrobić odpowiednie logi, żeby wyciągnąć właściwe wnioski co do przyczyn takiego zachowania motorówki.

Nie jest to łatwe, ani dochodowe zajęcia, wręcz przeciwnie , dla wielu mechaników to bezproduktywna strata cennego czasu i dla tego albo wymieniają części ad-hoc według najprawdopodobniejszej przyczyny, albo unikają takich przypadków jak ognia, wymigując się czym się da :grin:

P.S. Tego mechanika co zaczął od dwumasu, to lepiej zmień na innego, bo on w ogóle nie czuje bluesa albo zjadła go rutyna :decayed: , jak tam zaczął poszukiwania przy takich objawach :kox:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie każdy do którego zadzwonię lub pojadę to wymiguje się a to że czasu nie ma a to że lepiej do kogoś kto się lepiej zna na takich autach. Nikt nie chce się zając tym autem a mi już ręce opadają :wallbash: Do serwisu audi nie pojadę bo mnie z butów wyzuje i puszczą mnie z torbami w samych gaciach :doh:


Mechanik rozebrał turbo i okazało się że z łopatek zrobiło się sito...... Wyżarte jak by mysza wygryzła dookoła. No nic jutro ma być już zrobione. Mechanik twierdzi że EGR szalał przez uszkodzone turbo bo na wykresie pojawiał się problem z doładowaniem i auto szarpało. Zobaczymy czy trafna diagnoza. mam dziwne przeczucie że turbina turbiną ale wtryski swoje do życzenia pozostawią wiele. Problem z brakiem mocy będzie rozwiązany ale szarpanie chyba pozostanie .... Na dodatek mam walniętą poduchę pod skrzynią i dlatego przy puszczeniu gazu nią tąpnie. Koledzy mam takie pytanie też macie może namiary na kogoś kto handluje używkami wtrysków do takiego modelu audi jak moja ??? Jak tak to byłbym wdzięczny bo jak się okaże że jednak dusza ją boli to będę zmuszony kupić jej wtryski a najlepiej jest kupić używki ( przynajmniej nie wydziera z butów cenowo i chodzi autko na nich przyzwoicie )

Edytowane przez Peter35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma DPF-a ?

Które łopatki uległy erozji/stopieniu ?

Jeżeli auto jest wyposażone w DPF-a a uszkodzenia turbiny mają charakter termiczny, to ciekawy jestem jak wygląda cegiełka ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma filtr cząstek stałych. Łopatki na turbinie zostały uszkodzone mechanicznie. Odebrałem właśnie autko i jak narazie odpukać odstukać. Muszę jeszcze wymienić poduchę na skrzyni bo jest wyrobiona. Narazie zalecenia co do niej to jeździć ile się da a jak zacznie niedomagać to ewidentnie będzie wina wtrysków i wałka bo z tego co mi mechanik mówił wałek to jest delikatnie porysany. No naraze nadszedł czas na testowanie .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik cały na allegro kosztuje 5000 :-) ... a u mnie też szarpie i właśnie wrzuciłem mój temat na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Już mnie szlak trafia na to auto. Mechanik zrobił koło turbiny. Założona używka ze względu na to że musiałem autem jechać w trasę i nie miałem czasu i kasy na zakup nowego za 2000 zł a regeneracja starego by trochę potrwała tzn wysyłka zużytego i odbiór po regeneracji. Nie powiem polepszyło się jej jest dużo mocniejsza i zrywniejsza i przedewszystkim spalanie spadło z 6,7 litr do 5,6 litr. Ale teraz pojawił się nowy problem. Przy dodawaniu i ujmowaniu gazu tąpnie i to dość mocno i zadrży. Wymieniłem poduchę pod skrzynią bo niby to było przyczyną. Niestety wcale jej nie lepiej. Jak się chadra zagrzeje to po zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła tąpnie i zatelepie nią. Wkurza mnie to okropnie. Jak jadę na tempomacie to idzie płynnie a jak normalnie to cuda się dzieją. Jak ruszam na przykład ze świateł puszczam sprzęgło i dodaję gazu to czuć drżenie niczym ruszy. Wszystko wskazuje na dwumas. Niby nic nie stuka ale te objawy nasilają się jak się ona nagrzeje. Już głowa mi puchnie bo kasa idzie jak woda wymieniam co mogę a i tak jak było tak jest. Jedynie co jest lepiej to to że nie ma tego przytrzymywania jej i mocniejsza. Mechanik wpiął ją w kompa ( ma jakiś specjalny program do wtrysków ) wszystko dyga jak w zegarku, ładnie pali, mocna jest, równo chodzi. No ale co z tego jak coś innego jej nie domaga. Wrzucę potem foty tej turbiny zobaczycie co się z nią stało. Te łopatki na wirniku wyglądają jak by je mysza wyżarła. Seba tak wiem ile kosztuje silnik wymienił by go ale jak okaże się że to nie to ??? Popłynąć znowu 5000 to masakra jakaś. Te naprawy przewyższą koszt auta. Ja już nie liczę ile wydałem bo popłynąłem i to konkretnie :( Sprzedać jej nie sprzedam bo jak ktoś co wiele tyle ma oleju w głowie siądzie w nią to od razu zaczai że coś tu nie halo. Nie mam już siły. Byłem zwolennikiem audi ale po tym przypadku to mam jej serdecznie dość :( Pech jak ..... eh szkoda gadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś zaślepić EGR-a na próbę ?

Odłącz od niego wtyczkę i pojeździj.

Potem odłącz wtyczkę od klapy gaszącej ( sprawdź tylko czy jest w pozycji otwartej ) i pojeździj ....... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera dziś jeździłem i okazuje się że zaczyna przydymiać na siwo. Przypuszczam że to przez to turbo co założyłem bierze olej :( Rozkładam ręce. Jak ją dziś zapaliłem to zaczęło telepać silnikiem po chwili się uspokoiła. Ale podczas jazdy po zmianie biegów zatelepie nią :( Nie próbowałem z tym EGR-em. Jutro odwożę ją znowu do mechanika bo ja już siły do niej nie mam. Koledzy dajcie jakieś namiary na firmy regenerujące turbo tylko takie pewne a nie takie co ładują do nich chińskie części. Bo widzę że temat turbiny czeka mnie od nowa. Siwy opisz mi dokładnie objawy twojej fury bo z tego co czytam na innych forach to niby te objawy pasują do dwumasy i nie pasują. Dwóch mechaników już mi mówiło że nie dwumas. Jak jadę z górki i dodaję gazu to nie daje takich objawów a jak pod górkę bądź po równym to telepie przy dodaniu gazu i zmianie biegów. To jest bardziej takie szarpnięcie i zadrżenie. Lub jak bym ją zmulił tak delikatnie to zaczyna drgać cały czas.

Edytowane przez Peter35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej jestem przekonany , że problem leży w trójkącie EGR- Klapa gasząca - DPF.

Popróbuj z tym EGR- em i klapą gaszącą , zanim go znów zawieziesz do machera :naughty:

Przydymianie na siwo jest normalne , jak się DPF wypala :whistling:

Jak Ci oleju nie bierze w zauważalnych ilościach, to do turbiny się nie dotykaj, lepsza ori używaka od takiej po regeneracji :decayed::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a ja coraz bardziej stawiam na dwumas. Zrobilem ostatnio trase 700 km i moje niewdzieczne auto teraz juz szarpie caly czas. Nawet na jedynce jak rusze i jade to drzy caly czas a przy dodaniu gazu i puszczeniu tapnie tak konkretnie. Po odpaleniu silnika zatelepie nim tak mocniej ale za chwile sie uspokaja. Chyba to jednak dwumas bo co innego by to moglo byc jak pompki ok poducha pod skrzynia tez turbo zrobione egr przeczyszczony. Rece opadaja :( Te objawy sie w bardzo szybkim tempie nasilaly a teraz wali nia na potege :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze na pompkach wymieniałeś ?

Ciśnienie paliwa na tandempompie sprawdzone ?

Na twoim miejscu zaczął bym od prostych i tanich rzeczy, dwumas zostaw sobie na deser, tym bardziej że jak piszesz objawy szarpania narastają w szybkim tempie, co przy kończącym się dwumasie raczej nie powinno postępować tak szybko :decayed:

Sporo jest tematów na forum, ludziska powymieniali dwumasy , a szarpanie jak było, tak jest :naughty::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymienialem uszczelniaczy ani nie sprawdzalem cisnienia na tandemopompie. Dzieki za rade. Nie chciał bym wymieniać tej dwumasy bo mnie finansowo z butów wydrze :kox:

Edytowane przez Peter35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pewien problem z moim A4 b6. Mam silnik AWX 272tys km. Od niedawna zauważyłem, ze gdy stoje czasem zabuja budą auta na boki, tak jakby chwilowy boczny podmuch wiatru złapał mocny. Objaw nie występuje zawsze ( nie ma reguły zimny czy ciepły silnik nie ma róznicy.) Dodatkowo zauważyłem jescze dwie inne rzeczy moze mają coś wspólnego , gdy jadę ze stałymi obrotami sillnika mi od 1600 do około 2000 obrotów auto lekko szarpie jakby się lekko ksztusił ( na biegu od 1 do 3 tylko). I ostatni objaw jest związany ze sprzęgłem gdy jadę i na zimnym rozpędzam go powoli do 2 tys obrotów i w cisnę sprzęgło, czyć ewidentnie lekkie szarpnięcie przy rozsprzęglaniu ale nie zawsze.

Proszę o pomoc, mam dostęp do kabelka tylko nie wiem co sprzawdzać

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze czytałem o tych bujaniach i myślałem, że problem mnie nie dotyczy do czasu... Ostatnio jechałem i miałem ropy na jakieś 130 km. Więc szybka obczajka i Orlen złapany. Zalałem za 150 zł. Już podczas jazdy czułem coś dziwnego. Ale przejechałem jeszcze jakieś 60 km a tu coraz gorzej. Więc szybko po LM 5154, czyszczenie, ściągnąłem resztę ropy, zalałem ropy z EKO-OIL ( w sumie zawsze tam lałem) i po problemie. Nie wiem czy mieli jakieś lewe paliwo czy o co chodziło ale sytuacja pojawiła się na ropie z Orlenu i po zalaniu innej i czyszczeniu nie ma żadnego problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem spróbować wyczyścić wtryski tym LM tak? gdzie to można dorwać? ja leje z dwóch stacji raz orlen raz jakaś miejscowa. Robiłeś tak, że obchodziłeś filtr Paliwa na LM jakimiś weżami, bo takie widziałem już filmiki na necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziale warsztat masz opis. Wyciągnąłem bezpiecznik od pompy paliwa. Polaczylem węże powrotu i zasilania z wezami 9mm. I do sloika w którym był LM. Popracowal tylko na specyfiku, przygazowka co 10 minut,jak zostało mało to wolałem ropy żeby wypalić wszystko. Zlozylem wszystko jak było i jest ok.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra skompletuje weże filtr i LM i zrobie zaskodzić nie zaszkodzi a moze pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...