Opals Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Witam mam silnik afn, po przejechaniu 20-30 km robi się twardy wąż górny, idzie go ścisnąć palcami ale jest dość twardy. Podczas szybkiej jazdy widać że nadmiar wylatuje odpowietrzeniem, chociaż po ostygnięciu stan płynu jest w nomie. Po odkręceniu korka zbiornika (już na zimnym) małym wężykim waraca się woda z powietrzem, a stan płynu wzrasta do maksimum. Oleju nie ubywa, silnik trochę kopci po odpaleniu, a jak nabierze temperaturę to przestaje. Czy to uszczelka czy może pompa. Dodam, że ogrzewanie dobrze grzeje
szper11 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Odkręć korek, pogazuj i zobacz czy nie ma bąbelków w zbiorniczku. Jeśli będzie się kotłować w zbiorniczku to wina może leżeć po stronie uszczelki lub samej głowicy. Jeśli przy gazowaniu jest ok to wymień jeszcze korek w zbiorniczku bo może zaworek upustowy który jest w korku jest uszkodzony i stąd wysokie ciśnienie w układzie.
Malinowyqtp Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Mam Taki sam OBi Witam mam silnik afn, po przejechaniu 20-30 km robi się twardy wąż górny, idzie go ścisnąć palcami ale jest dość twardy. Podczas szybkiej jazdy widać że nadmiar wylatuje odpowietrzeniem, chociaż po ostygnięciu stan płynu jest w nomie. Po odkręceniu korka zbiornika (już na zimnym) małym wężykim waraca się woda z powietrzem, a stan płynu wzrasta do maksimum. Oleju nie ubywa, silnik trochę kopci po odpaleniu, a jak nabierze temperaturę to przestaje. Czy to uszczelka czy może pompa. Dodam, że ogrzewanie dobrze grzeje Mam taki sam Obiaw jak TY identyczny wymieniłęm zbiornik wymieniłęm na nowy korek i wąż górny mega twardy jak popuszcze korek lekko to w tedy wszystko robi się miękkie co wydiagnozowałeś???
jacek70 Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 jak popuszcze korek lekko to w tedy wszystko robi się miękkie co wydiagnozowałeś???Skoro jak popuścisz korek wszystko jest ok.to wina zaworka w korku.
Malinowyqtp Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 jak popuszcze korek lekko to w tedy wszystko robi się miękkie co wydiagnozowałeś???Skoro jak popuścisz korek wszystko jest ok.to wina zaworka w korku. Korek Nowy wraz z zbiornikiem..
Malinowyqtp Opublikowano 29 Listopada 2015 Opublikowano 29 Listopada 2015 i pomogło jak wymieniłeś? TZN To wszystko dzieje się na nowym korku i zbiorniczku wiec nie wiem kupic 2 Korek ???? podejrzewam ze korek nie wypuszcza powietrza i przelewa mi plyn bo kruciec przelewowy jest caly czas jakby wilgotny jeszcze jedno dodam ze Jak dodaje gazu pulsacyjnie to slysze ze sie przelewa woda a nie wiem jak już odpowietrzyc takim zawansowanym samoukiem nie jestem czytalem ze albo przez zbiornik nagrzac odkrencic i gazować albo ze sunac warz od nagrzewnicy bo na tym wezu jest taka małą dziurka i niby tym mam odpowietrzyc???>>>
Brachi Opublikowano 29 Listopada 2015 Opublikowano 29 Listopada 2015 Miałem podobną sytuację do czwartku. Myślałem ,że czas na zmianę uszczelek pod głowicą przy okazji zmiany rozrządu . Oddałem do mechanika ,a on mi na drugi dzień mówi , że wypłukał układ chłodzenia i pomogło (podobno było dużo syfu ,choć uważam ,że zbiorniczek był czyściutki) . Nie znam się zbytnio na tym , ale uważam ,ze jak pomogło to nie będę wnikał w szczegóły. Objawy typu : brak ogrzewania i sporadyczne bulgotanie ustało.
Kolo91 Opublikowano 30 Listopada 2015 Opublikowano 30 Listopada 2015 Ja rozruszałem tą sprężyne w korku i narazie jest dobrze
Malinowyqtp Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Odświeżam temat auto trafiło na warsztat okazało się że leciało z termostatu i 2 krućcy przez 7 dni było wszystko okey ale od nowa leci gdzieś mokra jest skrzynia biegów i i przekładnia kierownicza z czego może tam lecieć?? pomocy bo mi sił brak nie zarobie na płyn chłodniczy.. .
Kolo91 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 z króćca za głowicą miałem to samo śniedź na nim się zbiera
Malinowyqtp Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 z króćca za głowicą miałem to samo śniedź na nim się zbiera TAM ZA GLOWICA WYMIENIALEM WEZA CALEGO I KRUCCIEC JEST METALOWY A LECI JAKBY Z KOMORY TAM GDZIE JEST AKUMULATOR LECI CENTRALNIE POD SZYBA NA SKRZYNIE TAM Z TYŁU NIEWIEM CO MAM ROBIC MECHANIKA NA GLOWE KAPALO I NIE MOGLI ZLOKALIZOWAC JAK JEST ZIMY TO LECI9 JAK SIE ROZGRZEJE TO NIE LECI CISNIENIE POD GLOWICA ok BO SPRAWDZALI
Malinowyqtp Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 no to nie wiem brak pomysłów Szkoda ze ty tylko jesteś aktywny ;/.. co kilka głów to nie jedna .
Kolo91 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Opublikowano 15 Grudnia 2015 (edytowane) ale sprawdź może tam lecieć u mnie też na zimnym tam kapało a jak gorący to susza a zabrałem się za to bo mi węże twarde jak skała się robiły Edytowane 15 Grudnia 2015 przez Kolo91
Emejcz Opublikowano 15 Grudnia 2015 Opublikowano 15 Grudnia 2015 (edytowane) Jak leci na podszybiu i okolicach to możliwe, że albo masz pęknięty króciec od nagrzewnicy co jest bardzo możliwe albo wąż od nagrzewnicy już wyrobiony i niedociska dobrze do króćca. To że nie leci na ciepłym jest w pewien sposób logiczne, bo wtedy guma robi się miękka i lepiej dolega. Edytowane 15 Grudnia 2015 przez Emejcz
Mat.Bar Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Tak jak napisał EMEJCZ jedyne przewody ktore tam masz to przewody od nagrzewnicy. Ja mam znów taki problem ze nie mam w ogóle ciśnienia na wężach. Gubię płyn na zewnątrz, a dolny waż jest zimny. Dzis rozbieram i wymieniam termostat, zobaczymy czy on pomoże. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opals Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Opublikowano 2 Marca 2016 Witam, u mnie okazała się uszczelka pod głowicą. Pod koniec zaczął się robić czarny nalot w zbiorniku, no i oczywiście wyrzucało płyn przelwem przez co była opryskana maglownica pod zbiorniczkiem.
Mat.Bar Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 A u mnie natomiast zbiorniczek się rozszczelnił całe szczęście, że najpierw wymieniłem wszystko od układu chłodzenia (pomijając przewody i chłodnice) została tylko uszczelka pod głowica ale cos mnie tknęło by sprawdzić jeszcze zbiorniczek
michall51 Opublikowano 12 Grudnia 2023 Opublikowano 12 Grudnia 2023 (edytowane) W dniu 2.03.2016 o 13:22, Mat.Bar napisał(a): A u mnie natomiast zbiorniczek się rozszczelnił całe szczęście, że najpierw wymieniłem wszystko od układu chłodzenia (pomijając przewody i chłodnice) została tylko uszczelka pod głowica ale cos mnie tknęło by sprawdzić jeszcze zbiorniczek Witaj. Było u Ciebie widać wyciek płynu ze zbiorniczka w miejscu rozszczelnienia / pęknięcia? , że zdecydowałeś się na wymianę? Czy po prostu wymieniłeś zapobiegawczo? U mnie problem taki, że górny wąż od chłodnicy robi się twardy, ale nie zawsze. Czasem wyrzuci trochę płynu przez odpowietrznik w zbiorniczku ten od dołu ( bardzo rzadko) korek zbiorniczka wymieniony. Termostat działa poprawnie, po na grzaniu do 100 stopni otwiera się i dolny wąż robi się ciepły, oraz wentylator się włącza. Problem jest taki, że czasem jest ogrzewanie normalnie na wolnych obrotach, a czasem dopiero przy 3-4 k obrotów. Dodam, że temperatura płynu na obd jest wtedy 90 stopni. Czasem jest tak, że zaczyna grzać normalnie od 40 stopni czyli płyn idzie na nagrzewnice oba węże się nagrzewają, a czasem tak że nawet przy 90 stopniach leci zimne, a dolny wąż zasilający jest gorący, natomiast powrotny praktycznie zimny. Dopiero przy obrotach 3-4 k zaczyna dmuchać ukrop.... Następnie zgaszę auto postoi z pół godziny i już jest ogrzewanie nawet na jalowych obrotach. Czasem jest, a czasem nie. Robiłem test z menzurka oraz płynem reakcyjnym i wyszedł niebieski więc bez obecności spalin w układzie chłodzenia... Powoli brakuje mi pomysłów. Króciec z tyłu silnika wymieniony, szczelny, nie widać żeby gdzieś gubił płyn. Wymieniona również zaślepka w bloku silnika ta obok termostatu. Ostatnio rozwaliło mi wąż zasilający nagrzewnice,. I pytanie czy rozwaliło go ze starości, czy dlatego że w układzie chłodzenia wytwarza się za duże ciśnienie? ;/ Na szybko zrobiony na opaskę ( na przystanku autobusowym w środku miasta, tak aby dostać się do domu) , jutro będę wymieniał zasilający i myślę żeby wymienić zapobiegawczo powrotny. Pacjent audi A4 b7 1.8t. Pozdrawiam Edytowane 12 Grudnia 2023 przez michall51
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się