Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obniżenie przodu talerzykami sprężyn od A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czytałem gdzie niegdzie na zagranicznych forach że delikatne obniżenie przodu ( a to chciałbym osiągnąć) można uzyskać przez wymianę talerzyka sprężyny na ten z modelu b5, daje to około 1-2 cm w dół, nie mogę nigdzie doczytać jakie numery części sa do tego potrzebne i czy wszystko jest P&P.

Rozkminiał ktoś ten temat ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Numer części to 8D0412103B.

Ponoć P&P ale tylko do oryginalnych amortyzatorów audi.

Jedynie trzeba dopasować gumową podkładkę z talerzyka b6/b7 do nowego z b5.

Obniża średnio ok.15mm i jest to ciekawe rozwiązanie (poza podkładkami pod tylne sprężyny) dla przodu stojącego wyżej niż tył.

Dla zainteresowanych - wystarczy wpisać w google "b5 perches" ...

Opublikowano (edytowane)

Numer części to 8D0412103B.

Ponoć P&P ale tylko do oryginalnych amortyzatorów audi.

Jedynie trzeba dopasować gumową podkładkę z talerzyka b6/b7 do nowego z b5.

Obniża średnio ok.15mm i jest to ciekawe rozwiązanie (poza podkładkami pod tylne sprężyny) dla przodu stojącego wyżej niż tył.

Dla zainteresowanych - wystarczy wpisać w google "b5 perches" ...

Witam, czytałem gdzie niegdzie na zagranicznych forach że delikatne obniżenie przodu ( a to chciałbym osiągnąć) można uzyskać przez wymianę talerzyka sprężyny na ten z modelu b5, daje to około 1-2 cm w dół, nie mogę nigdzie doczytać jakie numery części sa do tego potrzebne i czy wszystko jest P&P.

Rozkminiał ktoś ten temat ?

talerzyki pasują do wszystkich amorów w b6? ja mam u siebie amorki 1bv i te 15 mm nizej by mnie uszczęśliwiło :D jaki koszt części w ASO ?

Edytowane przez novy1771
Opublikowano

w ASO 120 zł szt

:facepalm:

Opublikowano

Można próbować odzyskać z jakiś używek amortyzatorów wylanych z b5 co za parę złocisy się kupi, tylko w jakim one będą stanie i czy zejdą z amorka nie wiadomo.


Cisza w temacie, a ja postanowiłem sprawdzić co i jak z tym będzie więc zakupiłem talerzyki z B5 w ASO... :facepalm: no ale cóż są. Poniżej porównanie przed i po vs tył. Myślę, że jest to całkiem niezła alternatywa za rozsądne pieniądze, jeśli ktoś nie chce szurać na gwincie, lub wrzucać podkładek dystansowych na tył aby wyrównać prześwity i nie podwyższać dodatkowo.

Pomiar "po" zrobiony przed jazdą próbną, zaraz po opuszczeniu auta, Po jeździe opadło jeszcze bodajże 3mm.. Podła pogoda więc nie ma fot na zewnątrz od boku, ale jak tylko będzie możliwość to pstryknę jak to wygląda i pomierzę wszystko.. Samochód A4 B7

4b394d4606e8.jpga32835dece67.jpgc3097a947fb0.jpg

I jeszcze jedna sprawa, mówi się, że nie da rady wyjąć amorka ze sprężyną bez demontażu wahaczy i odkręcaniu tych wszystkich zapieczonych śrub... JA MÓWIĘ, ŻE SIĘ DA PONIEWAŻ TO ZROBIŁEM ;):decayed:

Opublikowano

Ja się pochwalę, jestem właśnie po wymianie t alerzykow.

powiem tak: śruby zapieczone (te co łączą dwa górne sworznie), udało się bez ich odkrecania.

Szczerze - to znacznej różnicy nie widzę. Pojezdze troszkę i zmierze ile spadło. Wizualnie ciężko mi teraz się określić.

Zbieżność nie uciekła, nie ściąga, ( info dla tych co pytają o zbieznosc).

Zapodam jakieś foto jak teraz to wygląda ale dopiero jak ujmuje brudasa

Opublikowano

A mierzyłeś przed i po? Ile siadło?

U mnie przed 66,7, teraz po 2 tyg jazdy jest 64,9

Opublikowano

No przód był ok 66,8 teraz 65,3 z jednej strony,

Z drugiej teraz ok0,5cm więcej.

W sumie siadlo narazie ok1.5 cm. A różnica między prawa a lewą stroną wynika moim zdaniem ze zużycia amorkow.

za tydzień / dwa znowu pomierze, jak się ułoży.

Zadowolony jestem z faktu, że zblizylem się wysokością przodu do tylu, choć jeszcze minimalna różnica jest.

ale to tak jak mówię - amortyzatory swoje już przejezdzily.

dodaję fotę dla potomnych...

przypominam, zawieszenie ori 1BV

talerzyk:

ff0eca2095962a89.jpg

a tak wygląda na drugi dzień po wymianie:

62e599dc50f73cc1.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A wrzucałeś gumę między ten talerzyk a sprężynę, czy położyłeś sprężynę bezpośrednio na talerzyk?

różnica ori vs b5

ea4dad6d6b96.jpg

Opublikowano

Zostawiłem tam ori gumę, i na dole i u góry.

nie myślałem żeby jej niewkladac. Zresztą, nie wiem czy byłoby to dobre rozwiązanie, czy nie zgrzypialoby coś.

Opublikowano

Nic nie zgrzypi, ani nie tłucze, Ja nie wrzucałem tej gumy. Ustawiłem tak talerzyk aby ta wypukłość opierała się o koniec sprężyny i tyle. niby nic ale z 2-3mm sie urwie, ;) na górze została oczywiście ori jak była.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Narazie zostawiam tak jak jest. Troszkę dużo rozbierania jest żebym znowu się brał do tego. A nie ukrywam że min się nie chcę ;P

wygląda to mi im zdaniem przyzwoicie, więc ok.

Opublikowano

Panowie a wymieniał ktoś w nie ori amorach mam u siebie keyabę i się zastanawiam czy by dało radę zrobić taki myk?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zmierz średnice amortyzatora. Ori mają ok 46,5mm

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie pewnie pojedziecie pomnie ale powiem wam jak sobie opuściłem przednie zawieszenie które stało o ponad 1,5cm wyżej od tyłu, przód był na wysokości 68,5cm na kołach 17" , z uwagi na to że miałem nowe amory keaby i żal był by je zmieniać oraz w celu zachowania komfortu zawieszenia 1BA po prostu skróciłem trzonki amorów przednich o 2,5cm , auto właśnie o tyle siadło o wiele lepiej się prowadzi , nawet się nie spodziewałem takiej różnicy a jest tak samo wygodne jak było koszty 0zł czas około 2 godz.

Opublikowano

Te talerzyki to się wybija ze starego amortyzatora czy jak sie je wyjmuje? Bo dzwoniłem do aso i została im jedną sztuka :-/ a może ktoś ma dojście do uzywek?

Opublikowano

Skruszo, talerzyki się wybija. Obracasz do góry nogami amor i bijesz talerzyk w dół.

gdzie szukać używek - rzuć hasło tutaj, albo w temacie Kupię, albo na olxie szukaj używanych amorow do b5 i pytaj o numery talerzyki.

Opublikowano

Dzięki za pomoc, już znalazłem, podleciałem na złom, 20 minut szukania no i są :) w czwartek montaż to wrzucę fotki :wink:

Opublikowano

Daj też foty całego auta jak wygląda przód/tył.

Opublikowano

ja też zapodaje sobie ten mod :) Obecnie mam podkładki pod sprężyny z tyłu, ale jak nie mam obciązenia to wysoko siedzi, jak mam KPL to jest idealnie :)

Wyciągam podkładki i zapodaje talerzyki z B5, tam cynk jak wyszło :)

zawias Eibach pro kit

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...