piocio83 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Witam wszystkich,mam pytanie,mierzyłem dzisiaj ciśnienie oleju(olej do wymiany przejechane 10 000) i na zimnym silniku miał około 6 a jak się rozgrzał to miał około 1,5 przy 3000 obr około 5 chciałem zwalać misę bo głośno pracuje,ale wydaje mi się że ciśnienie w miarę dobre,dostał płukankę liqui moly popracował 10 min olej spuszczony i zastanawiam się czy rozbierać czy nie? jak myślicie jak zaleję go LM 5w40 to może będzie ok,teraz miałem mobila 10w40 a wcześniej to nie wiem czym był zalany ale napewno minerałem bo jest nagar 1
Mesiah Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) To, że jest nagar nie znaczy iż był zalany minerałem. Te silniki kiepsko wyglądają po 10w40. Ciśnienie na jałowym biegu po rozgrzaniu powinno być bodaj na poziomie 1.8-2.0 bar (jakoś tak u mnie było). Olej i tak zalej 5w40 ale raczej na poprawę ciśnienia oleju za bardzo bym nie liczył. Pewnie się poprawi ale nie jakoś super dużo. Edytowane 9 Marca 2015 przez Mesiah
piocio83 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) w książce jest od 1 do 3,5 na biegu jałowym i od 5 do 7 przy 3000 obr. czyli łapie się w normie. wkładałem paluch w spust oleju i w misie niema jakiegoś szlamu itp to nie wiem czy zdejmować misę a czym się różnią te oleje? wszystkie 5w40 , a który będzie ok? Edytowane 9 Marca 2015 przez piocio83
Mesiah Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Kup ten w fioletowej bańce. To synthoil i jest prawdziwym pełnym syntetykiem.
piocio83 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Opublikowano 9 Marca 2015 a według Ciebie to mam zwalać tą misę czy na razie dać sobie spokój i poczekać co będzie na nowym oleju jak sądzisz?
Mesiah Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Jeśli masz zamiar jeździć dłużej to zwalaj koniecznie. Poza tym mówiłeś, że w silniku jest nagar. Coś czuje , że w misce będzie sajgon. Jak zdejmiesz sprawdź smok i rozbierz pompę. Zobacz czy zwór się nie zatarł oraz jak wygląda obudowa oraz tryby. Jeśli są tam jakieś poważniejsze ślady pompa do wymiany. Przed zwalaniem miski wlej mu całą płukankę liqui moly pro i niech pochodzi z 15 min. Zawsze trochę ruszy ten syf z magistrali.
piocio83 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Opublikowano 9 Marca 2015 już wypłukany i olej spuszczony,chodził 10 min. tak jak napisali na opakowaniu a z tą pompą to ciężka sprawa bo lepszej firmy np. febi to koszt ok 500zł a widziałem swaga za 1300
Mesiah Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Dzik ma do sprowadzenia (ok tygodnia) Febi za bodaj ok 300zł z hakiem. Rozbierz to i zobacz. Pompa powinna być ok.
Mojzesh71 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 W moim ADR też było za słabe ciśnienie na biegu jałowym i przy rozgrzanym oleju pracował jak diesel. Problem znikał gdy się dodawało gazu i ciśnienie oleju rosło. Pompa oleju wymieniona i po kłopocie.
jakub04 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Oprócz pompy może warto sprawdzić panewki ?
Mesiah Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 No to musiała być już zajeżdżona i to na ostro. Moje auto ma 260 tyś najechane i latało pewnie na półsyntetyku bo nagaru było sporo. Pompę rozebrałem a ona jak nowa. Ciśnienie oleju też było ok.
piocio83 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Opublikowano 9 Marca 2015 W moim ADR też było za słabe ciśnienie na biegu jałowym i przy rozgrzanym oleju pracował jak diesel. Problem znikał gdy się dodawało gazu i ciśnienie oleju rosło. Pompa oleju wymieniona i po kłopocie. a jaką pompę założyłeś(chodzi o markę) i ewentualnie podaj cenę jak pamiętasz
Mesiah Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Oprócz pompy może warto sprawdzić panewki ? Jest jedna zasada. Wyjętej panewki nie wkłada się już drugi raz na miejsce. Nawet jeśli włożysz ją w identyczny sposób już jest źle. Już jej nie dokręcisz z tą samą siła itp. Jeśli chce wymienić to jak najbardziej. Komplecik kupujesz i wymieniasz. Jakiś super wydatek to nie jest. W moim ADR też było za słabe ciśnienie na biegu jałowym i przy rozgrzanym oleju pracował jak diesel. Problem znikał gdy się dodawało gazu i ciśnienie oleju rosło. Pompa oleju wymieniona i po kłopocie. a jaką pompę założyłeś(chodzi o markę) i ewentualnie podaj cenę jak pamiętasz Albo Febi albo ori. Nic innego. Wszystkie maxgear itp do 200zł to masakra. Podziała z rok i śmieć.
piocio83 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) wiem,kupiłem napinacz na allegro znaczek Q i chyba długo nie pochodzi ma teraz 10 000 przejechane i słychać łańcuch może to trochę wina tego ciśnienia dobre łańcuchy są dostępne,a napinacze ciężko znalezć może to jest dobre http://www.rozrzad.pl/pl/p/Napinacz-lancucha-rozrzadu-lancuch-Audi-A4-B5-1.8-20v-ADR-058109088K/3604 Edytowane 9 Marca 2015 przez piocio83
Mesiah Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) Kolego wiele osób przerabiało te napinacze z przedziału 500-1000zł i wszystko było śmieciem. Zawsze kończyło się w ASO i wydaniem ok 2400zł. Ja mam pół biedy bo mam wersje bez wtyczki a ona kosztuje chyba coś ok 700zł. Na razie kwestie napinacza zostaw. Zajmij się dołem. Później zobaczysz. Edytowane 9 Marca 2015 przez Mesiah
piocio83 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Opublikowano 9 Marca 2015 dobra,zwalam tą michę i napisze co i jak
Mojzesh71 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 W moim ADR też było za słabe ciśnienie na biegu jałowym i przy rozgrzanym oleju pracował jak diesel. Problem znikał gdy się dodawało gazu i ciśnienie oleju rosło. Pompa oleju wymieniona i po kłopocie. a jaką pompę założyłeś(chodzi o markę) i ewentualnie podaj cenę jak pamiętasz Kupiłem Meyle za jakieś 200zł.
jakub04 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Kpl. panewek korbowodowych , np firmy Kolbenschmidt to wydatek rzędu 60 zł. Jak zwalasz miskę, to warto zainwestować tę kwotę bo podejrzewam ,że w 17-letnim aucie mogą wyglądać już nieciekawie i nie wykluczone ,że mogą być powodem spadku ciśnienia .
Mesiah Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Kolbenschmidt w tańszych panewkach to średniak a i o podróbkach słyszałem. Jeśli już to Glyco. http://olx.pl/oferta/panewki-korbowodowe-71-3694-4-std-glyco-vw-audi-1-8-96-CID5-ID7GNbf.html?requestFromAd=1&track[message_sent]=1&id_at=1014571959 Panewki z tego linku jednak nie pasują do ADR. Koleś się zagalopował.
piocio83 Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) witam,misa odkręcona,silnik i skrzynia na lewarkach,ale chyba jeszcze za nisko bo miska nie chce wylezć widać smok i pompę,sitko raczej czyste,na dnie miski kawałki ślizgu napinacza,ale nagaru jakoś nie ma trochę na ściankach miski kolor smoka i pompy złoto-bursztynowy czyli prawidłowo korb nie widać bo jest jeszcze osłona jutro będę walczył dalej Edytowane 10 Marca 2015 przez piocio83
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się