endriu a4 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 jak odpowietrzyć hamulce z abs chodzi mi od którego kola zaczynać i które następne itd. bo z przodu zmieniłem klocki i tłoczki czyscilem i odpowietrzyłem LT,PT,PP,LP, i hamuje ale pedal prawie w podłodze i teraz jeszcze kola się grzeja i wydaje inna kolejność kol jest do odpowietrzania. z góry dzieki 1
krzysiekvtec Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 odkrecales przewody? Plyn zszedl ci i nie dolewales ?
Tweak Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Guzik prawda, jak nie macie pojęcia o odpowietrzaniu hamulcy z ABS'em to mu głupot nie piszcie. Odpowietrzasz w takiej kolejności LP,PT,PP,LT.
lukaszooo Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Tweak ma racje układy z abs tak sie odpowietrza, jesli pompa sie zapowietrzyła to jestes w czarnej d*pie i raczej bez podcisnienia sie nie obejdzie. Vagiem mozna uruchomic pompe w celu odpowietrzenia ale czasem procedura jest fabrycznie zablokowana.
krzysiekvtec Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Jesli zapowietrzyla sie pompa to odkrecaj wszystkie odpowietrzniki na 10 minut auto w gorze bez zaplonu i bez dotykania pedalu hamulca powinno zejsc powietrze. Na koniec odpowietrz jeszcze raz wszystkie kola Edytowane 10 Marca 2015 przez krzysiekvtec
lukaszooo Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Nic to nie da, pompa jest dwu sekcyjna i takie manewry nie robią na niej wrażenia. Znam to z własnego doświadczenia, jesli pompa sie zapowietrzyła pomoze tylko podcisnienie, recznie bedziesz walczył dwa dni i niby powietrze nie bedzie szło a pedał bedzie powoli wpadał w podłogę.....
Tweak Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Sorry za offtop, ale mam pytanie dot. tego podciśnienia. Wiadomo ile może kosztować taka zabawa z podciśnieniem i jak taki proces przebiega?
krzysiekvtec Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Znasz z doswiadczenia i jestes w bledzie bo dokladnie tak zrobilem miesiac temu i pompa Sie odpowietrzyma wychodzily bomble powietrza. To jest taki ratunek jak jestes daleko od warsztatu i jest niedziela...
endriu a4 Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 krzysiekvtec odkrecalem wężyk bo zacisk caly czyscilem oba przednie zalozylem odpowietrzyłem sam przed ale pedal leciał do tylu nawet nie zagladalem bo nic tam nie dotykałem później podnioslem cale auto w gore o odpowietrzyłem PT,LT,PP,PT pojezdzilem ale nie jest tak jak kiedyś dziś raz jeszcze podniosłem całego o odpowietrzyłem LP,PT,PP,LT ale już nie probowalem jezdzic tylko na zapalonym aucie zobaczyłem jaki pedal jest i raczej bez zmian teraz jeszcze kola mi trochę blokują bo wczoraj jechałem z 5 km to troszkę mi się kola zagrzaly później kolega mechanik ma przyjechać i swoim okiem zobaczyć aha ale płyn niby caly czas w zbiorniczku był bo dolewalem
lukaszooo Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Miałes szczęscie, ludziom pękają paski rozrządu i tez czasem nic sie nie stanie. Odpowietrzanie podcisnieniem polega na podłączeniu podcisnienia pod zacisk i podawanie płynu pod ciśnieniem do zbiorniczka tak aby wydmuchać powietrze. Odpowietrzenie pompy która według dwóch znawców była padnięta kosztowało mnie 200zł, u mnie był dość cięzki temat ponieważ pompa była całkiem sucha a procedura odpowietrzania vagiem fabrycznie zablokowana. 1
endriu a4 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Opublikowano 15 Marca 2015 mechanik powiedział ze trzeba jeszcze trochę pojezdzic i zobaczyć czy się poprawi może ze tłoczki przeczyszczone sa i nowek klocki do tarczy żeby się dopasowaly no zobaczymy ale druga rzecz mnie irytuje czemu jak nacisnę pedal hamulca mocniej to go po prostu tak jakby go zasysało i trzyma się sam na zahamowanym i jak go delikatnie dotkne to wtedy odbije co to może być wcześniej jak jeszcze nic nie było robione to bardzo mocno musialem nacisnąć hamulec żeby go tak zassało ale wyżej łapał macie cos takiego? teraz zapytam czy jak czyscilem tłoczki tyl to czy musze tylko tyl odpowietrzyć czy jeszcze raz wszystkie koła?
lukaszooo Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 Zagieles przewody zacisku tak aby płyn nie uciekał ???
krzysiekvtec Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 Zagieles przewody zacisku tak aby płyn nie uciekał ??? i drutem zacisnąć jeszcze
endriu a4 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Opublikowano 15 Marca 2015 nie ale kapało bardzo powoli a to co nakapało to miedzy czasie do zbiorniczka dolewalem także w zbiorniczku prawie caly czas był plyn prawie na maxa
lukaszooo Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 Błąd przy takich naprawach trzeba zagiąć przewód aby powietrze nie dostawalo się do układu. Odpowietrz wszystkie koła i zobaczysz czy pedal będzie sztywny.
endriu a4 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Opublikowano 15 Marca 2015 aha ok a odpowietrzać na krzyz czy od najdalszego kola do najbliższego? aha i jak bym np. sam chciał odpowietrzyć czy mogę wężyk zalozys na odpowietrznik i puscic go do plyny i pompować dobnrze gadam da mi to cos?
dzg Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Kolejność odpowietrzania: PT,LT,PP,LP. potzrebne są dwie osoby jedna pompuje druga odkręca i zakręca odpowietrznik
lukaszooo Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 nie prawda jak masz juz nowy płyn a układ jest zapowietrzony mozesz dac wezyk z odpowietrznika prosto do zbiorniczka i samemu pompować.
endriu a4 Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Opublikowano 16 Marca 2015 no tak wlasnie mysle zrobić z tym wężykiem ale z tym odpowietrzaniem to jedni mowia ze PT,LT,PP,LP drudzy LP,PT,PP,LT i tak do końca nie wiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się