honcio Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 Historia o audi A4 b7 2.0 16v TDI BLB Witajcie przestawię wam dość długa ale ciekawą historie o moim Audi. Audi zakupiłem w październiku 2014 gdy je kupowałem było piękne z bogatym wyposażeniem na fajnych alumach świeżo po wymianie turbo (było czyściutkie ) . Samochód był nie bity oraz nigdy nie malowany chciałem auto z pewnym przebiegiem wiec liczyłem się ze 260 tys to norma . Lecz niestety miało jeden defekt świeciła się kontrolka stanu oleju sprzedający zapewnił mnie ze jest zepsuty czujnik w misce . Jeździłem tym samochodem 2 tygodnie lecz wiedziałem o wycierających się pompach oleju (a dokładnie imbusa w wałku wyrównoważajcym ) . Postanowiłem przeorbic napęd pompy oleju z łańcuchowego na zebaty oraz na regeneracje tgz. Imbusa a przy okazji wymienić zepsuty czujnik w misce olejowej a razem z tym wszystkim wymienić rozrząd . Po tej modyfikacji autko smigało super nic się nie świeciło na desce. Lecz nie trwało to długo po miesiącu jakis 500 km rozrząd gdy hamowałem spadł okazało się że szpilka napinacza paska się wykrzywiła naszczęcie nie pokrzywiło zaworów . Była to szpilka o średnicy 8-ka w starym 1.9 TDi była to 10-ka szpilka wiec przegiwnowałem i zamontowałem mocniejsza i grubsza szpilkę. Ucieszony ze w końcu mam auto bez wad jeździłem jakieś dwa miesicace .W styczniu po przejechaniu 2000 tys km padła mi turbina pomyślałem a no pewnie źle ją zregenerowali ale gdy spuszczałem olej okazało się że zamiast oleju mam płyn chłodniczy w ten sposób znalazłem przyczynę dlaczego turbo się zatarło . W tym Momocie wiedziałem wszystko na temat pęknięta głowica lub chłodniczka oleju. Wyciagłem chłodnicze lecz niestety była szczelna. Wziąłem się do pracy z głowicą po zdemontowaniu głowicy odałem ja do sprawdzenia okazło się że płaszcz wodny (ciśnieniowy) od strony zaworów wydechowych na 4 cyl. Jest pękniety . Za remont głowicy( zawory ,uszczelniacze spawanie wałka, panewki itp.) zapłaciłem 1800 zł netto . Pompo wtryski oddałem do regeneracji nie były bardzo zepsute więc tylko 800 zł . Zakup wszystkich uszczelek duża kwota … . Postanowiłem zrobić auto na lata . Gdy skompletowałem wszystkie części zająłem się do montażu. Wszystko szło pięknie jak z obrazka do puk nie zacząłem dokręcać pompo wtrysków ze względów ciecia kosztów kupiłem śruby zamienniki za 8 zł 1 szt. Śruby ciagły się i dwie się urywały . Zamówiłem oryginały za 12 zł 1 szt. I wszystko poszło dobrze auto odpowietrzone zagrzane jadę na próbę gdy przjehchałem kawałek okazuje się ze z każdym mocniejszym naciśnięciem gazu częsie cała budą i nie da się przyśpieszyć wiec od razu naszła mi myśl ze pompowtryskiwacz się odkręcił lecz to nie jest to . Podsumowując od początku miałem pęknięta głowice turbo zostało przez poprzedniego właścieila wymienione ponieważ już się wcześniej zatarło a czujnik stanu oleju z powodu wody w misce zepsuł się ( to SA tylko moje przypuszczenia ) Na razie to koniec mojej historii nie mam siły już do tego auta ciągle cos jeżeli ktos by mi umiał pomóc proszę o kontkat . Gdyby ktos potrzebował porad tez śmiało się zgłaszać naprałem już doświadczenia . Gdybyscie chcieli szczegółowe koszty wszystkiego turbo , pompy oleju, czujnika, uszczelek ,remontu głowicy, rozrządu to pisać morze udami się skompletować i wrzucić na forum
piotrsob1 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Wyrazy współczucia To jest właśnie ból, gdy robi się dużo rzeczy na raz i coś pójdzie nie tak, to ciężko o dobrą i szybką diagnozę Jak ciśnienie na garach nie ma dużych rozbieżności, to pierwszym podejrzanym są pompki . Jak wyglądają korekcje i bipy ?
lukaszooo Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Zaciekawił mnie tytuł "CZĘSIE". Co do historii to tylko współczuć utopionej kasy.
honcio Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Opublikowano 12 Marca 2015 Wyrazy współczucia To jest właśnie ból, gdy robi się dużo rzeczy na raz i coś pójdzie nie tak, to ciężko o dobrą i szybką diagnozę Jak ciśnienie na garach nie ma dużych rozbieżności, to pierwszym podejrzanym są pompki . Jak wyglądają korekcje i bipy ? nie mam kompa do audi i nie umie tego sprawdzic .Mam w posiadaniutylko uniwersalnego cdif2
Wihajster Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 pd na pewno dobrze założyłeś zgodnie z prawidlowa technologia i uzyles odpowiednich narzedzi jak w tym wątku?? http://a4-klub.pl/index.php?/topic/188283-b7-blb-bre-bkd-demontaz-wymiana-montaz-pompowtryskiwaczy-20-tdi-16v/
karaluch8 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Jak odpalasz to chodzi normalnie? Dopiero po mocniejszym wciśnięciu gazu, cała buda zaczyna chodzić? Miałem tak gdy zakręciłem swoją audi na postoju do 4 tysięcy, i wchodziła w tryb awaryjny. Cała buda chodziła, obroty falowały itd.
honcio Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Opublikowano 12 Marca 2015 Jak odpalasz to chodzi normalnie? Dopiero po mocniejszym wciśnięciu gazu, cała buda zaczyna chodzić? Miałem tak gdy zakręciłem swoją audi na postoju do 4 tysięcy, i wchodziła w tryb awaryjny. Cała buda chodziła, obroty falowały itd. no dokładnie to samo i co ty miałeś ??
karaluch8 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Jak odpalasz to chodzi normalnie? Dopiero po mocniejszym wciśnięciu gazu, cała buda zaczyna chodzić? Miałem tak gdy zakręciłem swoją audi na postoju do 4 tysięcy, i wchodziła w tryb awaryjny. Cała buda chodziła, obroty falowały itd. no dokładnie to samo i co ty miałeś ?? Sztanga turbiny stała. Po za tym, ja wszystko co szło sprawdzałem, EGR czyszczony, wtryski sprawdzałem, pompę, rozrząd i kupę innych rzeczy. Ale główną przyczyną było przeładowanie. A gdy jedziesz na 3 biegu, i gaz w podłogę to nie odcina ci mocy przy 3 tysiącach obrotów? edit; Przepływomierz też można było by sprawdzić... Edytowane 12 Marca 2015 przez karaluch8
lukaszooo Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Nie ma co porównywać, jedno to 1.9 VP drugie 2.0 CR są to zupełnie inne silniki. Od siebie nic ci nie powiem bo znam sie jedynie na VP i PD, w CR nigdy sie nie zagłębiałem.... Edytowane 12 Marca 2015 przez lukaszooo
SotoM Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Nie ma co porównywać, jedno to 1.9 VP drugie 2.0 CR są to zupełnie inne silniki. Od siebie nic ci nie powiem bo znam sie jedynie na VP i PD, w CR nigdy sie nie zagłębiałem.... to cosik ci nie poszło... akurat tak się składa ze to dział B7 2.0TDI (a tu tylko 2.0 PD/PPD) CR masz w B8 kolega-a powiedz ty na m czy ty oby napewno dobrze pompki wyregulowałeś - skok...?? Edytowane 12 Marca 2015 przez SotoM
honcio Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Opublikowano 12 Marca 2015 Nie regulowałem ich bo nie umie dostac fabrycznych danych jak to zrobic poporostu nie tykałem śrób regulacyjnych robiłem to kiedys w 1.9 ale w 2.0 nigdy wymieniłem juz tak z 4 komplety pomo. i wszystkie smigaja
piotrsob1 Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Nie regulowałem ich bo nie umie dostac fabrycznych danych jak to zrobic poporostu nie tykałem śrób regulacyjnych robiłem to kiedys w 1.9 ale w 2.0 nigdy wymieniłem juz tak z 4 komplety pomo. i wszystkie smigaja Sporo ryzykujesz wymieniając pompki bez regulacji, jak kiedyś złożysz bez luzu, to tanio nie będzie
Wihajster Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Nie regulowałem ich bo nie umie dostac fabrycznych danych jak to zrobic poporostu nie tykałem śrób regulacyjnych robiłem to kiedys w 1.9 ale w 2.0 nigdy wymieniłem juz tak z 4 komplety pomo. i wszystkie smigaja no i wszystko jasne
SotoM Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 To wyreguluj.tak samo jak w 1.9 na 180stp w 2.0 16v jest tyle lepiej że odpada ci ust.pd względem osi.tylko skok i z bani.
Wihajster Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Wiązka wymieniona i dalej to samo co masz zamiar jeszcze wymienic??masz podana przyczyne a Ty wymieniasz zbędne rzeczy...wymien jeszcze opony może pomoże
honcio Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Opublikowano 13 Marca 2015 Jeszcze jestopcja ze gdzies w kanale paliwowymbył paproch i dostał sie do Pompo wtrysków Nie regulowałem ich bo nie umie dostac fabrycznych danych jak to zrobic poporostu nie tykałem śrób regulacyjnych robiłem to kiedys w 1.9 ale w 2.0 nigdy wymieniłem juz tak z 4 komplety pomo. i wszystkie smigaja Sporo ryzykujesz wymieniając pompki bez regulacji, jak kiedyś złożysz bez luzu, to tanio nie będzie A jak to wyregulowac ??
piotrsob1 Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Podpięte na samej górze jak wół http://a4-klub.pl/index.php?/topic/188283-b7-blb-bre-bkd-demontaz-wymiana-montaz-pompowtryskiwaczy-20-tdi-16v/
honcio Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Opublikowano 13 Marca 2015 czyli m owisz dobre ustawienie zalatwilo by sprawe częsiena ??
piotrsob1 Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) Jest szansa , że będzie poprawa, ale gwarancji że TRZĘSIENIE na pewno zniknie Ci nie dam Zrób logi grup 013, 018 i 023 na zimnym i na ciepłym silniku, na biegu jałowym i pod obciążeniem , jak je pokażesz na forum to pmyślimy co dalej. P.S. Nie zakładaj już więcej tematów, bo masz ich już kilka, a jak się okazuje to wszystkie dotyczą tego samego problemu I powiem Ci że się już w tym wszystkim gubię .... Edytowane 14 Marca 2015 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się