Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Biały dym, kopcenie


Sajmonix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Jestem świeży ,od dziś mam a4 i pierwszy kłopot .

Otóż auto dymi na biało zarówno na wolnych obrotach jak i przy przeciagnieciu, płynu nie ubywa ( co prawda przyjechałem dopiero jakieś 150 km.

Na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku kopci jak z komina elektrociepłowni . Stan oleju ok.

Dym mam dziwny " słodki " zapach. :kwasny: Przebieg 215 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienienie jak sie pokazało tak samo zniknęło , dopalanie PDF ...

Zmartwie cie jak dpf się wypala nic nie powinno kopcic praktycznie nie powinieneś tego wogóle zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo. Auto po minucie od odpalenia zaczyna dymić, gdy się rozgrzeje do ok 80 stopni (więcej często nie chce) wtedy przestaje dymić. Przejechałem nim już 30 tys bez problemu, nie dolewałem wcale płynu chłodniczego, olej wymieniłem już 3 raz i nigdy nie musiałem dolewać. Robię 90% trasa reszta miasto.

Fakt jest dziwny ponieważ auto dymi dopiero po jakimś czasie i w pewnym momencie przestaje. Po kolejnym odpaleniu jest to samo. Ostatnio przez jakieś 2 miesiące miałem z tym spokój lecz nadal to powróciło.

Obstawiam problem z zapłonem/ssaniem -któryś czujnik temperatury albo termostat otwiera się na max po tej minucie gdy ssanie jest już wyłączone....

Teraz jestem na wakacjach i nie mam czasu się tym zająć, jak wrócę muszę załatwić ten temat, na pewno wymienię termostat i sprawdzę czujniki temperatury.

Co do dpf, zapełnienie nie przekracza mi 30% a po trasie mam 0-2%. Gorzej jest z nasyceniem które wynosi 84% i z tego co wiem ono nie spadnie niestety nikt nie potrafi mi odpowiedzieć przy jakim nasyceniu dpf trzeba wymienić.

Podsumowując moim zdaniem to nie dpf a problem z tym, że termostat nawala oraz pewnie czujniki temperatury przez które źle jest ustalony skład mieszanki.

Niestety kolego na tym forum nietypowych problemów nie rozwiążesz tutaj dostaniesz instrukcję co najwyżej jak wymienić klocki...... miłego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego na tym forum nietypowych problemów nie rozwiążesz tutaj dostaniesz instrukcję co najwyżej jak wymienić klocki...... miłego dnia.

Che che, ciekawe na którym forum są wróżki, które nie widząc auta ani chociażby logów, postawią nieomylnie diagnoze:grin:, chyba w TVN-nie albo na Polsacie nocą :whistling:

Co do dymienia, jak ustaje gdy silnik złapie normalną temp. pracy ( to jest pow. 80 st.C), płynów eksploatacyjnych nie ubywa ponad normę, to nie ma co szukać dziury w całym, można mieć tylko do siebie pretensję, że się nie kupiło nowego z salonu :whistling:

Ale dla pocieszenia nawet ten nowy w niesprzyjających warunkach może zadymić :naughty:

---------- Post dopisany at 20:01 ---------- Poprzedni post napisany at 19:54 ----------

Ja natomiast mam ostre dymienie na zimnym silniku i stopniowe ubytki płynu chłodniczego - czy to uszczelka pod głowicą czy może być coś gorszego / innego?

U Cebie, jak płyn wywala korkiem od zbiorniczka wyrównawczego przy ostrej jeździe, to na 95 % uszczelka pod czapką, tylko 5% zostaje na głowice, w tych silnikach raczej nie pękają.

Jest to typowy objaw przedostawania sie gazów z komory spalania do układu chłodzenia świadczący niezbicie o problemie z uszczelką-głowicą.

Pozostałe przypadki nie są już takie proste i na odległość nikt Ci z dużym prawdopodobieństwem nie postawi prawidłowej diagnozy.

Acha, ujście z korka masz od dołu zbiorniczka wyrównawczego, jak masz pod nim mokro , to patrz co napisałem wyżej:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mie sprawa wygląda następująco. Oczywiście mam 2.0 BPW (8v) ale to nic. Od dwóch dni na zimnym silniku kopci mi na biało. Zarówno na wolnych obrotach, przy ruszaniu po hamowaniu silnikiem jak dodam po nim gazu. Szczyt kopcenia to wstazówka temp. około 60 dtopni (wskazówka w połowie drogi do 90 stopni). Po osiągnięciu 90 stopni kopcenie jakby ustawało. Co to może być i czy jest groźne bo w połowie przyszłego tygodnia muszę jechać w trasę 700-set kilometrową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja właśnie wróciłem z trasy 1600 km i nic się nie działo, nie kopcił podczas jazdy.

Objawy mamy dokładnie te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to ma coś wspólnego z dawką paliwa (niedopalone paliwo). Zauważyłem że podczas trybu "kopcenia" autko więcej pali. Może jakiś czujnik który w pewnym momencie "mówi" komputerowi że silnik jest zimny i następuje zwiększenie dawki paliwa. Dodam że mam silnik po programie i z wyciętym DPF-em. Zauważyłem też że na płycie grodziowej patrząc od przodu auta, można powiedzieć że za EGR-em mam taki mały czujniczek do którego kiedyś były podłączone dwa przewody ciśnieniowe/podciśnieniowe a teraz nie ma tych przewodów. Może to czyjnik od DPF-a i po kastracji tak ma być.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo kopci na czarno, olej na niebiesko/biało, a płyn/woda na biało i ma slodkawy zapach (płyn)

Jak kopci na czarno to moze byc ze wtryski leja. ( jak auto w serii jest)

---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 09:02 ----------

To ze auto kopci jak jest niedogrzane ma związek z tym jak sie zachowują metale jak są zimne lub ciepłe. Fizyka sie kłania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo kopci na czarno, olej na niebiesko/biało, a płyn/woda na biało i ma slodkawy zapach (płyn)

Jak kopci na czarno to moze byc ze wtryski leja. ( jak auto w serii jest)

---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 09:02 ----------

To ze auto kopci jak jest niedogrzane ma związek z tym jak sie zachowują metale jak są zimne lub ciepłe. Fizyka sie kłania...

Kolego a jak miałem DPF-a to czasami podczas początkowej fazy wypalania też czasami zadymił na biało. Miało to związek ze zmianą kąta wtrysku/dotryskiem paliwa które miało sią spalać w układzie wylotowym a co za tym idzie zwiąkszenie temperatury w filtrze cząstek i efektywniejsze go wypalenie. Jak wylejesz olej napędowy na goracy element to też się unosi biały dym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze od nowości z DPF no u w sumie jakby sie doczepic to jakiś dymek bym tam dojrzał na zimnym...

Ps . Wiem na czym polega proces wypalania DPF. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo kopci na czarno, olej na niebiesko/biało, a płyn/woda na biało i ma slodkawy zapach (płyn)

Jak kopci na czarno to moze byc ze wtryski leja. ( jak auto w serii jest)

---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 09:02 ----------

To ze auto kopci jak jest niedogrzane ma związek z tym jak sie zachowują metale jak są zimne lub ciepłe. Fizyka sie kłania...

Kolego a jak miałem DPF-a to czasami podczas początkowej fazy wypalania też czasami zadymił na biało. Miało to związek ze zmianą kąta wtrysku/dotryskiem paliwa które miało sią spalać w układzie wylotowym a co za tym idzie zwiąkszenie temperatury w filtrze cząstek i efektywniejsze go wypalenie. Jak wylejesz olej napędowy na goracy element to też się unosi biały dym :)

Dodam że dymienie zaczęło się po wizycie samochodu w serwisie na rutynowym przeglądzie (filtry, olej i takie tam drobiazgi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo kopci na czarno, olej na niebiesko/biało, a płyn/woda na biało i ma slodkawy zapach (płyn)

Jak kopci na czarno to moze byc ze wtryski leja. ( jak auto w serii jest)

---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 09:02 ----------

To ze auto kopci jak jest niedogrzane ma związek z tym jak sie zachowują metale jak są zimne lub ciepłe. Fizyka sie kłania...

Kolego a jak miałem DPF-a to czasami podczas początkowej fazy wypalania też czasami zadymił na biało. Miało to związek ze zmianą kąta wtrysku/dotryskiem paliwa które miało sią spalać w układzie wylotowym a co za tym idzie zwiąkszenie temperatury w filtrze cząstek i efektywniejsze go wypalenie. Jak wylejesz olej napędowy na goracy element to też się unosi biały dym :)

Tylko ze ten dym różni sie od dymu pochodzącego z wody tym ze ma lekko niebieskie zabarwienie.

---------- Post dopisany at 21:22 ---------- Poprzedni post napisany at 20:44 ----------

Paliwo kopci na czarno, olej na niebiesko/biało, a płyn/woda na biało i ma slodkawy zapach (płyn)

Jak kopci na czarno to moze byc ze wtryski leja. ( jak auto w serii jest)

---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 09:02 ----------

To ze auto kopci jak jest niedogrzane ma związek z tym jak sie zachowują metale jak są zimne lub ciepłe. Fizyka sie kłania...

Kolego a jak miałem DPF-a to czasami podczas początkowej fazy wypalania też czasami zadymił na biało. Miało to związek ze zmianą kąta wtrysku/dotryskiem paliwa które miało sią spalać w układzie wylotowym a co za tym idzie zwiąkszenie temperatury w filtrze cząstek i efektywniejsze go wypalenie. Jak wylejesz olej napędowy na goracy element to też się unosi biały dym :)

Tylko ze ten dym różni sie od dymu pochodzącego z wody tym ze ma lekko niebieskie zabarwienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo kopci na czarno, olej na niebiesko/biało, a płyn/woda na biało i ma slodkawy zapach (płyn)

Jak kopci na czarno to moze byc ze wtryski leja. ( jak auto w serii jest)

---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 09:02 ----------

To ze auto kopci jak jest niedogrzane ma związek z tym jak sie zachowują metale jak są zimne lub ciepłe. Fizyka sie kłania...

Co do fizyki klego to tak. Jak mamy spalanie oleju związane z nieszczelnościami pomędzy zużytymi elementami to powinien kopcić najbardziej na całkowicie zimnym silniku bo wtedy elementy są zimne i nieszczelności największe. Z czasem wszystko się nagrzewa i uszczelnia to kopcenie powinno być coraz mniejsze. Problem w tym że u mnie najbardziej kopci jak wskazówka temp. jest w połowie drogi do 90 stopni więc obstawiam że silnik ma wtedy około 70 stopni (wskaźnik temperatury to kolejno: \50 |90 /120). Dzisiaj rano jak jechałem do pracy to właśnie w okolicach tej temperatury jak stałem na światłach, na wolnych obrotach to za mną był jedna wielka zadyma :) Po prostu już głupi jestem jeśli chodzi o to dymienie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo kopci na czarno, olej na niebiesko/biało, a płyn/woda na biało i ma slodkawy zapach (płyn)

Jak kopci na czarno to moze byc ze wtryski leja. ( jak auto w serii jest)

---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 09:02 ----------

To ze auto kopci jak jest niedogrzane ma związek z tym jak sie zachowują metale jak są zimne lub ciepłe. Fizyka sie kłania...

Co do fizyki klego to tak. Jak mamy spalanie oleju związane z nieszczelnościami pomędzy zużytymi elementami to powinien kopcić najbardziej na całkowicie zimnym silniku bo wtedy elementy są zimne i nieszczelności największe. Z czasem wszystko się nagrzewa i uszczelnia to kopcenie powinno być coraz mniejsze. Problem w tym że u mnie najbardziej kopci jak wskazówka temp. jest w połowie drogi do 90 stopni więc obstawiam że silnik ma wtedy około 70 stopni (wskaźnik temperatury to kolejno: \50 |90 /120). Dzisiaj rano jak jechałem do pracy to właśnie w okolicach tej temperatury jak stałem na światłach, na wolnych obrotach to za mną był jedna wielka zadyma :) Po prostu już głupi jestem jeśli chodzi o to dymienie.

pozdrawiam

A jak wygląda sprawa z mocą jak auto kopci? Taka sama cały czas?

Acha i jaki silnik masz bo piszę przez Tapatalk i nie widzę pełnych profili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo kopci na czarno, olej na niebiesko/biało, a płyn/woda na biało i ma slodkawy zapach (płyn)

Jak kopci na czarno to moze byc ze wtryski leja. ( jak auto w serii jest)

---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 09:02 ----------

To ze auto kopci jak jest niedogrzane ma związek z tym jak sie zachowują metale jak są zimne lub ciepłe. Fizyka sie kłania...

Co do fizyki klego to tak. Jak mamy spalanie oleju związane z nieszczelnościami pomędzy zużytymi elementami to powinien kopcić najbardziej na całkowicie zimnym silniku bo wtedy elementy są zimne i nieszczelności największe. Z czasem wszystko się nagrzewa i uszczelnia to kopcenie powinno być coraz mniejsze. Problem w tym że u mnie najbardziej kopci jak wskazówka temp. jest w połowie drogi do 90 stopni więc obstawiam że silnik ma wtedy około 70 stopni (wskaźnik temperatury to kolejno: \50 |90 /120). Dzisiaj rano jak jechałem do pracy to właśnie w okolicach tej temperatury jak stałem na światłach, na wolnych obrotach to za mną był jedna wielka zadyma :) Po prostu już głupi jestem jeśli chodzi o to dymienie.

pozdrawiam

A jak wygląda sprawa z mocą jak auto kopci? Taka sama cały czas?

Acha i jaki silnik masz bo piszę przez Tapatalk i nie widzę pełnych profili.

Nie odczuwam że samochód jest słabszy. A co byś obstawiał jak by był spadek mocy przy dymieniu. Mój silnik to 2.0 8V BPW (trochę bliźniacza jednostka do 1.9).

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr, bo jego wysterowanie ma znaczenie w fazie dogrzewania.

Regenerację DPF mozesz skreślić bo nie jest ona aktywna w fazie dogrzewania, dlatego tez jeżeli sie jeździ odcinki do 15km to DPF nie jest wcale regenerowany lub u celu przerywasz wlasnie zaczetą regenerację.

---------- Post dopisany at 13:30 ---------- Poprzedni post napisany at 13:28 ----------

Pomogło by mi coś gdybym wiedział czy czegoś ci ubywa np. Wody lub oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...