Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpnięcia ,,budą" 1.9 TDI Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

[ PROBLEM ROZWIĄZANY - PRZYCZYNA - SYNCHRONIZACJA ROZRZĄDU/KĄT WTRYSKÓW ]Chłopaki pomóżcie, dziś po zakupach w Auchan auto zaczeło sie dziwnie zachowywać - Audi a4 b6 2002r 5 bieg 130km otóż podczas wyjazdu z parkingu i zatrzymaniu sie na światłach auto co chwilę się całe zatrzęsie nie jest to reguralne i występuje to w różnym przedziale czasowym np. raz na dwie sekundy potem raz na 6 sekund i tak ponownie... Dodam że zauważyłem że dzieje się tak tylko gdy jest prawie nagrzana powiedzmy 60-70 stopni, nie jestem do konca pewny ponieważ dopiero to nastąpiło przed wieczorem w pierwszym momencie nie wiedziałem czy gasić silnik, ogólnie pracuje bardzo cicho, nie ma problemów z odpalaniem. Pomożecie dodam że przy tym szarpnięciu, bujnięciu obroty lekko spadają jakby auto chciało zgasnąć przy niskich obrotach przy wolnej jeździe jakby coś ją dusiło, przerywało?po prawej stronie mam dziurawe nadkole a była straszna ulewa czy miało to jakiś wpływ na zalanie się czegoś? Auto kupione tydzien temu i nie jechało w deszcz. Nie wiem czy jeździć dalej żeby czegoś nie uszkodzić bo bujnięcia budą są konkretne... :wink4:

Czyli: Odpalam auto silnik przez 10 sekund pracuje równo i jest bujnięcie i delikatny spadek obrotów, mijają 3 sekundy nastepne szarpnięcie i przyduszenie i tak co chwile, na 90% nie wystepuje przy nagrzanym aucie jutro jeszcze sprawdze, czyżby wstrysk? :mellow: Jeszcze dodam że autem prawie w ogóle nie trzęsie tylko wystepuję te szarpnięcia co chwile

Edytowane przez pyra111
Opublikowano (edytowane)

Filtr paliwa do wymiany i sprawdzic pompki Vag'iem kanał 13

Albo podjedź do Piotra Juby_p tez jest z Płocka

Edytowane przez siwy2326
Opublikowano

Chłopaki pomóżcie, dziś po zakupach w Auchan auto zaczeło sie dziwnie zachowywać - Audi a4 b6 2002r 5 bieg 130km otóż podczas wyjazdu z parkingu i zatrzymaniu sie na światłach auto co chwilę się całe zatrzęsie nie jest to reguralne i występuje to w różnym przedziale czasowym np. raz na dwie sekundy potem raz na 6 sekund i tak ponownie... Dodam że zauważyłem że dzieje się tak tylko gdy jest prawie nagrzana powiedzmy 60-70 stopni, nie jestem do konca pewny ponieważ dopiero to nastąpiło przed wieczorem w pierwszym momencie nie wiedziałem czy gasić silnik, ogólnie pracuje bardzo cicho, nie ma problemów z odpalaniem. Pomożecie dodam że przy tym szarpnięciu, bujnięciu obroty lekko spadają jakby auto chciało zgasnąć przy niskich obrotach przy wolnej jeździe jakby coś ją dusiło, przerywało?po prawej stronie mam dziurawe nadkole a była straszna ulewa czy miało to jakiś wpływ na zalanie się czegoś? Auto kupione tydzien temu i nie jechało w deszcz. Nie wiem czy jeździć dalej żeby czegoś nie uszkodzić bo bujnięcia budą są konkretne... :wink4:

Czyli: Odpalam auto silnik przez 10 sekund pracuje równo i jest bujnięcie i delikatny spadek obrotów, mijają 3 sekundy nastepne szarpnięcie i przyduszenie i tak co chwile, na 90% nie wystepuje przy nagrzanym aucie jutro jeszcze sprawdze, czyżby wstrysk? :mellow: Jeszcze dodam że autem prawie w ogóle nie trzęsie tylko wystepuję te szarpnięcia co chwile

zrob logi jak szarpie przyczyn moze byc wiele od gniaz pd do byle glupoty tym bardziej ze masz go dopiero tydzien....a sam go kupowales byl jakis komp ,mechanik albo cos???

Opublikowano (edytowane)

Dzis zauważyłem ze na zimnym silniku to nie występuje, jedynie od temp 50-60 stopni zaczyna się coś dziać i na pewno nie jest to od ulewy. Nawet dzisiaj mi zgasła... Zmienię filtr paliwa w ciemno jak nie pomoże daje na diagnostykę, liczę na dalsza pomoc dzieki!

Małe sprostowanie - jest to przerywanie na luzie co powoduje spadki obrotów a przy tym bujnięcie budą z powodu ,,za niskich" obrotów, gdy jest zimny do 50 stopni nie wystepuje ten problem, czy zmiana wtryskiwanego paliwa pomoże?

PS. Jaka jest średnia cena diagnostyki komputerem bo nie chce przepłacić :)


Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj, wg. mojego czarowania z kuli winny jest czujnik G25 - temperatury cieczy? lub G28 - czujnik położenia wału Powiecie mi gdzie się one znajdują? W internecie nie ma ani w google grafika :kox:

Zuważyem jeszcze jedną dziwną rzecz auto rozgrzane do 90 po postoju 5 minut spada temperatura na 60 stopni z 90, czy czujnik temperatury może wpływać na przerywanie? Temp + 3 stopnie na dworzu Wyczytałem że tak, to prawda? Dodam że tydzien temu wymieniany był termostat.

Edytowane przez pyra111
Opublikowano

Objawy typowe dla nieszczelnych uszczelniaczy pompowtrysków :naughty::hi:

Co do temperatury silnika na postoju, to AWX nie ma chyba chłodnicy spalin i utrzymanie temperatury silnika mocno zależy od ogrzewania wnętrza.

Jak przy temperaturach zewnętrznych takich jak teraz, ustawisz temp. wnętrza np. na 22 stopnie i włączysz mocne przewietrzanie wnętrza, to nie ma siły , musi wychłodzić silnik pomimo sprawnego termostatu :naughty:

Czujnik temperatury silnika, czujniki położenia wałków nie mają nic wspólnego z nieregularnymi szarpnięciami motoru :whistling: .

Podpięcie kompa to od 50 PLN-ów w górę, chyba że ktoś z forum Ci pomoże :hi:

Opublikowano (edytowane)

Aha no właśnie miałem nadmuch w środku na Hi wiec wyjasnia to spadek temp. Raczej to nie uszczelniacze wczoraj jak przerywał to pierwszy raz zgasł i wskazówka wskoczyła od obrotów na 4 tysiące co prawda byłem pijany ale wiem co widziałem :grin:

Edytowane przez pyra111
Opublikowano (edytowane)

Raczej to nie uszczelniacze wczoraj jak przerywał to pierwszy raz zgasł i wskazówka wskoczyła od obrotów na 4 tysiące co prawda byłem pijany ale wiem co widziałem :grin:

T kto wtedy siedział za fajerą ?

I na pewno nikt nie dotykał pedału gazu ?

Dopytaj dobrze po trzeźwości :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Raczej to nie uszczelniacze wczoraj jak przerywał to pierwszy raz zgasł i wskazówka wskoczyła od obrotów na 4 tysiące co prawda byłem pijany ale wiem co widziałem :grin:

T kto wtedy siedział za fajerą ?

I na pewno nikt nie dotykał pedału gazu ?

Dopytaj dobrze po trzeźwości :decayed:

Ja byłem kierowcą :) Sam już nie wiem, zastanawia mnie tylko fakt czemu do rozgrzania jest dobrze a potem powyzej 60 stopni jak sie zatrzymam zaczyna przerywać, podczas jazdy to nie wystepuje może jedynie czasami przy niższych obrotach

Edytowane przez pyra111
Opublikowano (edytowane)

Ale do jazdy w takim stanie to bym się publicznie raczej nie przyznawał, nie popieram a wręcz ganie takie postępki, ale bardzo nie lubię służb mundurowych :decayed:

A co do telepania motorem i jeżeli nie masz dzisiaj mocnego bólu głowy , to przeczytaj mój wątek na ten temat , może zmienisz zdanie :naughty: :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki pomocy juby_p oraz piotrsob1 jestem pewny na 99% że to uszczelniacze pompowtrysków - Dziękuje za zainteresowanie w tygodniu rusze z robotą, dam znać jak się mają sprawy po wymianie i czy pomogło, dzięki koledzy :hi:


Mechanik wziął 400zł za uszczelniacze i nadal jest tak samo :disgust: Macie jakieś pomysły jeszcze? :a4fan:

WITAM PROBLEM ROZWIĄZANY! Przyczyną była synchronizacja rozrządu/ kąt wtrysku. Dziekuje wszystkim za pomoc! Magik twierdzi zeby jak najszybciej zmienić rozrząd co nastąpi za miesiąc :D Pozdrawiam :hi:

Edytowane przez pyra111

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...