radoslaw.cisz Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 Witam Panowie i Panie, stałem się jak mi się wydawało szczęśliwym posiadaczem A4 B7 1.8T 2007r - wybór padł na ten model, ponieważ miał być "najmniej problematyczny" Niestety już na drugi dzień od zakupu, przy odpaleniu "na zimno" odczułem szarpanie silnikiem. Szarpanie ustaje po osiągnięciu temperatury pracy ok 90 stopni. Potem jedzie całkiem "miodzio" Podłączony VCDS, pokazał wypadanie zapłonów na 3,4 cylindrze. Wymieniłem świece (Bosch), cewki na 3,4 cylindrze na nowe (Beru) i nic..cały czas to samo... Oddałem auto do mechanika w Łodzi na Wydmowej. Chłopak ponoć polecany, jednak bardzo zarobiony i jednak słabo zorganizowany i powolny Auto stało tydzień, sprawdził kompresje na zimno i ciepło, niby obie ok 10,5 10,5 11 11 na ciepłym 11 11 12 12 na zimnym. Znalazł uszkodzoną odmę, wymienił i nic. Wtryski benzynowe też odpadają bo to samo dzieje się na LPG (5tej generacji) jak i na PB. Czy macie jakieś pomysły ? Myślałem o czujniku spalania stukowego ponieważ są 2 na 1,2 i 3,4 cylinder. Czy wiecie jak sprawdzić je VCDSem ? Może jeszce coś podpowiecie ? A może chociaż bystrego mechanika w Łodzi i okolicach ? Sprawa staje się dośc pilna bo muszę oddać moje drugie auto kobicie, bo sierotka swoje rozbiła a drugie kupione na szybko za 3 tysie "spaliła" ! he he Pozdrawiam i licze na dobre rady dobrych ludzi !
radko123 Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 sprawdzić zaworek jednokierunkowy w układzie odmy, sprawdzić poprawność wskazań czujnika temperatury silnika (na vagu po nocy ma wskazywać temperaturę otoczenia).
radoslaw.cisz Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Opublikowano 15 Marca 2015 sprawdzić zaworek jednokierunkowy w układzie odmy, sprawdzić poprawność wskazań czujnika temperatury silnika (na vagu po nocy ma wskazywać temperaturę otoczenia). Mozesz podpowiedzieć jakieś kanały pomiarowe na VCDS szczególnie odnośnie tego czujnika temperatury ?
radoslaw.cisz Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Opublikowano 16 Marca 2015 Dzis rano sprawdziłęm temperaturę. Czujnik bez włączonego silnika pokazywał 6 stopni. Zaraz po włączeniu, dosłownie zdąrzyłem podpiąć znów vcds pokazał 32 stopnie...troszkę szybko jak na takie parenaście sekund pracy... Oprócz tego wypadanie zapłonu dla odmiany pokazało tylko na 4tym cylindrze. Czy sama obserwacja wypadania to kanały 14, 15 i te pola oznaczone jako "licznik" ? Mam nadzieje, ze mechanik sprawdzi dziś zaworek na obwodzie odmy. Pozdrawiam !
marcinch001 Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) Kolego wyrzuć te swiece kup ngk i zmień przerwę na 0.7mm miałem podobny problem tylko nie w audi po wymianie wszystko wróciło do normy . Normalne do tego modelu nie do lpg Edytowane 16 Marca 2015 przez marcinch001
radoslaw.cisz Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 Jutro daję do Sztupeckiego w Łodzi...Twierdzą, że wiedzą co to może być ZObaczymy Jeśli wiedzą...będę polecał ten warsztat każdemu !
forever1 Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 Jutro daję do Sztupeckiego w Łodzi...Twierdzą, że wiedzą co to może być ZObaczymy Jeśli wiedzą...będę polecał ten warsztat każdemu ! Auto juz sprawne? ustaliłeś przyczynę ?
radoslaw.cisz Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Panowie, jest masakra ! Po niby dłuższej diagnostyce u Sztupeckiego, w końcu zdecydowali się zdjąć głowice. Głowica ponoć ma wypalone zawory.... WIęć zacząłem poszukiwanie głowicy , któa następnie sprawdzona, wyszlifowana itp była u Kręgielskiego (następny niby świetny warsztat) - sama robocizna u Kręgla 1000 PLN plus koszt głowicy 1000 PLN.... Przy okazji , stwierdzili u Sztupy, ze jak założą dobrą głowicę, to wzrośnie ciśnienie, i dostaną pierścienie...I będzie brął olej. Więc powiedziałem OK (choć bardziej dlatego, ze nie wiedziałem, czy auto bierze olej czy nie, bo nie zdążyłem nim pojeździć od zakupu..) WIęc poskładali wszystko, zapłaciłem w sumei wszystko 6000 PLN bo od razu zrobiłęm rozrząd...i ...dziś rano odpalam, ruszam i po 20 sekundach zaczyna się szarpanie silnika...I jak znam życie pewnie wypadanie, zapłonów będzie na tych samych cylindrach... Załama !!!! Mój pomysł to czujnik spalaniaa stukowego, bo ponoć są 2 na 1,2 i 3,4 cylinder...Co by się zgadzało z tym 3,4 cylindrem... Ale czy to może dawać takie objawy ? PO przekroczeniu jakichś 50 stopni jest już ok... A może inny element który może mieć wpływ na 3,4 cylinder ? Pozdrawiam i liczę na pomoc...
Łukasz13 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Może zamiast tak diametralnych działań jak remont silnika, należałoby zrobić kompletna diagnostyke silnika typu logi statyczne i dynamiczne?...
radoslaw.cisz Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Oczywisci e, że tak ! Natomiast, ja jestem w tych tematach "lajkonikiem" i muisze polegać na "Fachowcach" a czemu Oni tego nie umieją / nie potrafią/ nie robią ....bez komentarza... Może ktoś podrzuci prawdziwego fachowca z Łodzi lub jest z Łodzi i ogarnia tematy ???
Łukasz13 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Ale z tego co wyczytałem vcds posiadasz więc logi możesz samemu zrobić, najlepiej na pb po skasowaniu błędów, statyczne na jałowych na rozrzanym aucie kanały 002+033+032 i 015+016, dynamiczne na trójcem kanały 002+033, 020+003, 115+118 do przynajmniej 6 tys obr., nie mówie że napewno da sie coś z tego zdiagnozować ale można spróbować.
smokehead Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Sorry, ale gdy to czytam to musiałem się odezwac... Kilka lat temu po strzale rozrządu w innym benzyniaku "fachowcy" też zrobili mi głowice...auto stało na warsztacie chyba z miesiąc albo dłużej, koszt troche mniejszy bo ok 3k, ale po świetnie wykonanej robocie, auto oprócz PB paliło 1l oleju na niecały 1000km... tragedia.Powodzenia!
mroziu22 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Witam za tą kase co wydałeś tzn 6k pln miał byś kolejny silnik wraz z wymianą i inne bajery. Ja mam już 4 1.8t i takich rzeczy nie widziałem i nie słyszałem. Najlepszy fach man to tuner tego sinika w okolicy a jest napewno kilku. Ogarneli by wszystko i program zrobili w tej kasie plus jakaś modyfikacja. Te silniki są naprawdę sprawdzone ale polscy mechanicy to domorośli parciarze jak ci taki numer wycięli. Obecnie też mam 1.8T BFB i gdybym mieszkał blisko to diagnostykę sam bym zrobił ale niestety nie meszkam. 6/05 będę w Radomsku więc całkiem blisko, mógłbym spojrzeć co tam masz ale nie wiem czy będzie czas. Powodzenia życzę i trzymam kciuki
radoslaw.cisz Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Opublikowano 6 Maja 2015 Mam nowe wnioski i wieści ! ... Obecnie sytuacja wygląda tak: 1. Najwyraźniej jak auto stało miesiąc przytkał się wtyrsk, bo po odebraniu na starcie gubił zapłony na 2gim cylindrze. Przejechałem się 1000 KM i jest z tym spokój. 2. Mimo wszystko zrobiłem pomiar u niezależnego mechanika na ciepłym, silniku. Wyszło 10.5-11 na każdym cylindrze. Pytanie, po ch..j wymieniali pierścienie, jak nawet ciśnienie jest takie jak przed "remontem" i czego może być to objawem, że nie wzrosło . Na próbie olejowej na ciepło skoczyło do 12.5-13 3. auto na wolnych daje uczucie morwienia na kierownicy, otwartycyh drzwiach, czyli rpzenosi drgania z silnika...Przepływka sprawdzona, daje 123 mg , adaptacja zrobiona, świece spalanie ładne, ciśnienie jak powyużej ...Może jakaś poduszka padała jak przed naprawą tak telepał silnikiem na 3cim i 4tym cylindrze ? Wszelkie syugestie mile widziane PS> Mroziu22 dzięki za gotowość ! Jednak dopiero teraz odczytałem wiadomość troszkę mnienie było wyjazd służbowy się trafił ...
mroziu22 Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Dokładnie obadaj poduchy. miałem podobnie ale w golfie 1.8T. Proponuje zaopatrzyć się w vaga, zrobic logi i wrzucić tutaj to może ktoś coś wywróży, a napewno więcej niż pseudo mechanicy, kowale od siedmiu boleści
radoslaw.cisz Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Opublikowano 17 Maja 2015 Hmm..powiem więcej... Według mnie jak jest zimno na dworzu, na zimnym nadal nieładnie pracuje, majta silnikiem jak diesel a i 2 razy czułem zdecydowanie wypadanie zapłonów... Coś mi się wydaje, że ta głowica to nie była przyczyna wypadania zapłonów na zimnym ... Jakaś masakra...
slo Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 Czy przy wypadaniu zapłonu trasa rzędu 1000km zrobi coś niedobrego z silnikiem ? Mam do wymiany prawdopodobnie świece lub kable (bo cewki wymienione na nowe) ale muszę jutro zrobić dużo km z niesprawnymi świecami. Auto jeździ dobrze, tylko na postoju troche trzęsie budą.
roman_tyk Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 pierwsze co w 1.8t to dmucha sie w dolot, najczesciej przyczyny usuwa sie za kilkadzies zlotych (zaworki jednokierunkowe), a nie remontuje silnik.
piotrekmdt Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Witam. Mam takie pytanie czy pod ami ktoś jaka jest kolejność cylindrów.który to 1,2,3,4.Ma ktoś jakiś schemat. Silnik 1.8T BFB .A4 B7 Musze podmienić cewkę z drugiego cylindra a nie wiem która to cewka. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się