Karas3105 Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 Witam, zakupiłem wczoraj ładną Audi a4 b5 1.8T i w czasie jazdy testowej i ogólnych oględzinach samochód wypadł bardzo dobrze więc postanowilem że kupuje. Więc wszystko zalatwione i jade. Parenaście km było w mieście i wszystko okey, następnie autostrada i tutaj też jakieś 60km okey z prędkością około 140 chwilami 180. No i po tej odległości wskaźnik temp poszedł w góre 120stopni no więc miałem akurat zjazd to zjechałem gasze auto, no i otieram maskę a tu płyn się gotuje. No to dzwonie do sprzedającego a on że nie miał problemów. Poczekałem aż wystygnie sprawdziłem odrazu czy czasem nie ma oleju w płynie lub płynu w oleju lecz wszystko okey. Dolałem wody i jechałem dalej, lecz po około 5km to samo więc zostało nic jak laweta. Dzisiaj sprawdziłem płyn trzeba było trochę dolać więc dolałem i pojechałem się przejechać. Po 2km sytuacja ta sama(gotuje się). Myślę że to nie jest uszczelka gdyż myślę że po przejechaniu tych pierwych km byłby już ten objaw. Pomóżcie co sprawdzić i jak gdyż mam prawo zwrócić pojazd (wg nowej ustawy konsumenckiem z tego roku)lecz jeżeli jest to coś mało kosztownego to poprostu spróbuję się dogadać z sprzedającym o jakiśzwrot kosztów tej usterki. Dodam że to co udało mi się sprawdzić to przy pierwszym postaju chłodnica była zimna a wydaje mi się że powinna być ciepła, przewody do nagrzewnicy są ciepłe lecz nie grzeje(sprzedający twierdzi że przez klapy). Proszę o jak najszybszą podpowiedź. Oraz jaki może być koszt ewentualnej wymiany uszczelki głowicy? Pozdrawiam Mateusz
Mesiah Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) To, ze coś Ci się zepsuło w trasie nie znaczy od razu, że sprzedający wsadził Cię na minę. Tym bardziej, że jak napisałeś przez część trasy było ok. Ja bym zaczął od zrobienia sobie kompletnego rozrządu (przecież robi to każdy po kupnie auta prawda?) Ja obstawiam walniętą pompę wody. Chłodnica raczej nagle się nie zapycha. Edytowane 18 Marca 2015 przez Mesiah
kkrzysiekk555 Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) Mniałem identyczny problem jak kupiłem swoją tylko, że mi dochodziło do ok 105 stopni i dopiero termostat reagował a u ciebie Termostat prawdopodobnie zdechł i i nie otwiera obiegu albo właściciel przed sprzedażą wymieniał i wsadził wadliwy, koszt nowego ok 30-40zł i tyle, ale po takiej jeździ z autostrady nie gaś samochodu odrazu bo turbo usmażysz, jak się auto zaczyna przegrzewać to zjeżdża się na pobocze włącza ogrzewanie i nadmuch na full podnosi maske i auto powinno pochodzić ok minuty lub dłużej jeszcze. A nawet jeśli wszystko ok to po takiej jeździe silnik z turbo powinien pochodzić conajmniej minute zanim wyłączysz go. Edytowane 18 Marca 2015 przez kkrzysiekk555
Mesiah Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 Miał dużo okazji żeby turbawke już ugotować i pewnie to zrobił. Ja temat przerabiałem u kumpla i była walnięta pompa. Termostat też może być. Sprawdź dobrze przewód za termostatem czy się nagrzewa albo się nie pierdziel i od razu dla spokoju go wymień. Proponuje kupić nowy w ASO (90-100zł) i nie bawić się w szajs.
Karas3105 Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 Przed zgaszenie chwile chodził na wolnych lecz wiadomo że to w tej sytuacji nic zapewne nie dało. A jest jakiś sposób na sprawdzenie pompy? Lub wyeliminować UPG?
Mesiah Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 Czemu chcesz sprawdzać pompę skoro masz rozrząd do wymiany? Ją wymienia się razem bo jest napędzana z rozrządu.
rafal9119 Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 Panowie to że na liczniku jest 90C to nie znaczy ze na klimatroniku lub vagu też jest 90C . w mojej pierwszej audi dopiero wskazówka na liczniku wedrowała do 100C jak na klimatroniku było 104C i tak samo jak kupiłem tą audi to też termostat uwalony ale na liczniku było 90C jak wryte a na klimatroniku prawie 100C i tak jak bym nie sprawdził tej temp i zaczoł gonić do 180km/h to też by sie zagotował. tak wiec zwracajcie uwage też na temp na klimatoroniku, tam jest bardzo dokładny pomiał temp.
damian111 Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) pewnie termostat się skończył szpradż czy oba węże są gorące jeżeli ten na dole jest zimny przy rozgrzanym silniku to termostat nie otwiera Zgadza sie u mnie na blacie 90 a klimatronik pokazuje 93 Edytowane 18 Marca 2015 przez damian111
Karas3105 Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 Na klimatroniku gdzie jest taki pomiar? A co do nawiewu to uszkodzonie przeważnie polega na silniku z klap czy urwane klapy w środku? Bo mi leci non stop zimne.
rafal9119 Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 jak leci non stop zimne to pompa wody albo uszczelka http://a4-klub.pl/index.php?/topic/26-kody-klimatronika/ tu masz cały temat
kkrzysiekk555 Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 A jak się sprawdza temperature na klimatroniku, że zapytam tak z ciekawości???. Dobrze wiedzieć na przyszłość, mam wersję po lifcie z tym małym wyświetlaczem
Mesiah Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/26-kody-klimatronika/ Kanał 51 w przedlifcie
szczuraz Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Czemu chcesz sprawdzać pompę skoro masz rozrząd do wymiany? Ją wymienia się razem bo jest napędzana z rozrządu. Herezje siejesz. Popatrz jeszcze raz pod maskę swojego ADR`a. Wymienia się ją przy rozrządzie bo jest łatwiejszy dostęp. 1.8T też nie jest na rozrządzie i pompę wody można wymienić bez rwania ryja. Co do pompy po wyjęciu termostatu można sprawdzić palcem czy wirnik pompy nie jest pęknięty. Jeżeli można go przekręcić przy zgaszonym silniku to pompa do wywalenia.
Mesiah Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 (edytowane) Wiem jak jest napędzana pompa w moim ADR ale byłem przekonany , że w 1.8t jest napędzana od rozrządu. Druga sprawa, ze wymienić pompę bez zdejmowania przodu to męczarnia a sam przód zdejmuje się w 10 min. Poza tym jaki jest sens wymieniać rozrząd i nie wymienić pompy która kosztuje 120zł? On sam pewnie takich rzeczy nie robi a mechanik powie, że bez zdjecia przodu się nie dotyka i krzyknie mu z 200-250zł za wymianę. Jak robić rozrząd i płacić robociznę to już lepiej tą nową pompę i paski wsadzić gratis przy okazji i mieć spokój. Po cholerę druty odstawiać. Jak ludzie widzą pompę napędzaną oddzielnie to krzyczą, że się nie wymienia a to g prawda. Moją jak robiłem to się przeraziłem bo się w łapach rozeszła po wyjęcie (problemów z temp nie miałem). Edytowane 19 Marca 2015 przez Mesiah
rafal1234 Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Jeśli płyn się zagotował to termostat raczej do wymiany. U mnie po zagotowaniu płynu tak było ale zorientowałem się dopiero po jakimś czasie. Najlepiej go wymień od zaraz.
szczuraz Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Mesiah Ja wcale nie namawiam do robienia rozrządu bez pompy. Stwierdziłem fakty a decyzję pozostawiam koledze Karas3105
Mesiah Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 (edytowane) Ok spoko skoro tak. Założycielu tematu. Wiesz co to jest pakiet startowy? Oleje , filtry , świece , przewody , rozrząd. To wszystko należy wymienić po kupnie auta niezależnie co mówił sprzedający. Jedyną opcją żeby sobie odpuścić jest dowód zakupu wymienionych części z dość aktualną datą. Znając życie i t silniki to napinacz czy tam tłumik jak kto woli jest w opłakanym stanie bo każdy chce na nim oszczędzić. Mój był w opłakanym stanie i to jeszcze starego typu sprzed kliku lat. Ucz się na błędach innych i ich nie powielaj. Dobrze Ci tylko radze nie namawiam. Jak masz fajne 1.8t to niech sobie jeszcze polata parę latek Pozdro. Aha i jeszcze jeden temat przy okazji jak już robię OT. Jeśli jeździsz na 10w40 to od razu na glebę go i płukanka liqui moly do tego. Ten silnik ma jeździć tylko i wyłącznie na 5w40. Najlepiej motul lub liqui moly synthoil (fioletowa bańka). EOT Edytowane 19 Marca 2015 przez Mesiah
Karas3105 Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Opublikowano 19 Marca 2015 Wiem że to wszystko się wymienia bo to nie jest moje pierwsze auto i w każdym to wszystko wymianiałem. Sprawdziłem pompe wody i jest okey. Sprawdziłem termostat poprzez zalanie gorącą wodą i nic się nie zmienia tzn nie otwiera, więc kupiłem nowy i myślę że też go sprawdze więc wsadzam do wody gorącej i też nic. Czy mógł się trafić wadliwy termostat? Czy dobre byłoby sprawdzenie czy będzie się gotował bez termostatu? Bo chce mieć pewność czy to uszczelka bo jeżeli tak to muszę jakoś z sprzedającym dogadać gdyż musiał wiedzieć coś o uszczelce bo moim zdaniem nie psuje się to tak przez godzine jazdy.
Mesiah Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Termostat musi reagować na zalanie go gorącą wodą. Jeśli nie to jest walnięty. Pisałem Ci żebyś termostat kupił w ASO. Teraz nawet wahler i vernet produkuje syf i często się uszkodzone trafiają. Czujniki wszelakiego rodzaju i takie pierdoły jak termostat bierze się tylko w serwisie.
Karas3105 Opublikowano 20 Marca 2015 Autor Opublikowano 20 Marca 2015 Szczerze chcę jaknajmniej wydaćpieniędzy w celu sprawdzenia ponieważtej kwoty mi nikt nie zwróci zapewne. A jeżeli wyjdzie to uszczelka pod głowicą to chcę samochód zwrócić sprzedającemu gdyż według mnie była wada ukryta. Pytanie najważniejsze czy jeżeli puszczę samochód bez termostatu i się nie będzie gotował to wyeliminuję UPG? Dodam że płynu nie ubywa(chyba że gotuje to przez korek) przezto jakoś nie chcę wieżyć by to była uszczelka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się