Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Zbyt czułe wspomaganie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, problem polega na tym, że im szybciej jadę to wspomaganie robi się coraz bardziej czułe. Przy prędkościach ponad 100km/h dosłownie muszę przestawiać kierownicę o milimetry, żeby jechać prosto. Przedtem miałem Golfa IV w tym samym silniku i wspomaganie robiło się mniej precyzyjne im szybciej się jechało i nie było problemów z utrzymaniem toru jazdy nawet przy 140km/h. Olej we wspomaganiu wymieniałem w zeszłym roku, na przeglądzie zbieżność była ok, na drążkach i wahaczach zero luzu. Dlatego pytanie do Was czy ktoś już się spotkał z takim problem i czy da radę coś z tym zrobić? A może jest to całkiem normalne i nie powinienem się tym przejmować?


Pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. :decayed:

Opublikowano

A kierownica chodzi Ci ciężko jak jedziesz wolno lub na postoju ? U mnie kierownica chodzi ciężko bo mam polifta i u brata w A6 C5 to samo ale u ojca w przed lifcie to jednym palcem można kręcić. Może coś z pompą ?

Opublikowano (edytowane)

Kierownica zawsze chodzi lekko na postoju i jak jeżdżę wolno. Przy niższych prędkościach ze wspomaganiem nie ma problemu tylko przy wyższych robi się zbyt czułe na ruchy kierownicy. Z pompą wszystko w porządku, nic nie cieknie ani nie hałasuje. ;)

Edytowane przez DamnUsir
Opublikowano

Autko posiadam już 2 lata i nawet się przyzwyczaiłem, ale chodzi głównie o moja dziewoję. :P Niedawno zdała prawko i trochę ją nosi po drodze dlatego się pytam czy można jakoś to ewentualnie wyregulować. A i na pewno będzie bezpieczniej jak będę chciał szybciej jechać. ;)

Opublikowano

Na maglownicy jest śruba od kasowania luzu listwy czyli luzu kierownicy mozesz ją bardzo delikatnie poluzować i powinno sie poprawić.

Fota z pasata ale powinno byc tak samo http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://images49.fotosik.pl/313/101c4136230733c8med.jpg&imgrefurl=http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-26049.html&h=375&w=500&tbnid=4EwQ0ZNVoHTCvM:&zoom=1&docid=kx2KFV_mkojVZM&ei=9SURVcqzAsz5aPTVAg&tbm=isch&ved=0CCwQMygNMA0

Opublikowano

Dzięki za info. Na weekend będę miał trochę czasu to podziałam. :decayed:

Opublikowano

tą srubą przewaznie kasuje sie delikatny luz ale jesli ja deliaktnie poluzujesz moze pomóc.

Opublikowano

a może jest servotronic ? jak natężecnie czułośći zmienia sie z prędkościa to bankowo jest....

Opublikowano

Gdyby tak było to przy wysokiej prędkości czułość by spadała, zresztą nie wiem czy b5 miało taki bajer.

Opublikowano

Wydaje mi sie że u mnie też jest za czułe mimo że siada mi pompa ... Ten typ chyba tak ma, po prostu trzeba sie przyzwyczaic, w renault/bmw jest duzo trwardsze, róznice czuć od razu. Nie czuje w nim drogi, ale może przywykne :>

Opublikowano

I jak kolego DamnUsir poluzowałeś tą śrubę na maglownicy i pomogło? Bo mam ten sam problem.

Opublikowano

a może jest servotronic ?
Nie ma. Widziałem mnóstwo AJMów i sam go mam i nie ma tam nic takiego...

Nie widziałem też aby w ETKA coś takiego było.

Tylko śruba regulacyjna na maglowinicy, o której piszą koledzy ale z tym b.ostrożnie! może potem np. coś zacząć stukać w maglu itp ;-)

Opublikowano

Nie przesadzaj, sruba jest od kasowania luzu na maglu a działa w ten sposób ze dociska listwe do zebatki drazka kierownicy, jak dociśnie sie za mocno kierownica nie bedzie sama wracała do punktu 0, jesli luz jest juz dosc spory mozemy skrecić na maxa a luz na kierownicy dalej bedzie ale za to kiera bedzie bardzo sztywno chodzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...