Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik położenia wału AEB demontaż


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przymierzam się do zamontowania nowego czujnika położenia wału korbowego. Wiem że jest on zlokalizowany po prawej stronie ( od przodu pojazdu) na skrzyni biegów.

Ponieważ mam ograniczony dostęp do kanału musiałbym temat załatwić za jednym podejściem. Dlatego chciałbym zapytać o dostęp do czujnika. Czy jest bezpośredni, czy też trzeba odkręcać ośkę żeby do niego się dostać.

Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję,

Opublikowano

Jedynie co demontujesz to zbiorniczek plynu do chlodnicy ,okrecasz sruby i przechylasz go na bok zeby nie przeszkadzal. Musisz wsadzic reke i wyczuc palcami srube na imbusa przez ktora dokrecony jest czujnik do bloku . Przy dobrym dobraniu klucza demontaz jest latwy i szybki (bez kanału) . Czemu wymeniasz ten czujnik ? Jakie masz objawy ?

Opublikowano (edytowane)

Hej. Generalnie mam problem z odpaleniem ciepłego samochodu. Niekiedy muszę go kilkukrotnie kręcić zanim odpali.

Przy odpalaniu się cuda dzieją im cieplej tym ciężej odpala.

Sprawdzałem po kolei teoretyczne przyczyny i tak:

Wcześniej wymieniłem czujnik temp. ( był uszkodzony)

Sprawdziłem szczelność układu dolotowego ( powymieniałem co było uszkodzone na nowe m.in rura dolotowa do turbiny, zawór N75 )

Przepływomierz był sprawdzany i jest ok.

Pompa paliwa działa, za każdym razem po przekręceniu stacyjki słychać charakterystyczne brzęczenie.

Pozostał czujnik położenia wału. Na VAG'u nie ma błędu, nie była sprawdzana jego oporność. Ale ze względu na leciwość auta może coś się z nim dziać. A najlepsze jest to że problem ten nie występuje zimą jesienią tylko latem jak temperatura jest wyższa

Edytowane przez switch@23
Opublikowano (edytowane)

Mam ten sam problem . U mnie wymiana czujnika polozenia walu i czujnika temp.nie pomoglo. Dodatkowo niepotrzebnie wymieniony czujnik halla i regulator cisniena paliwa.

Edytowane przez iglako
Opublikowano (edytowane)

No to teraz dałeś mi do myślenia.

Poniżej wklejam filmik jak się auto zachowuje podczas uruchamiania przy wyższej temp zewnętrznej.

https://www.youtube.com/watch?v=Z-NWYETrjr4

Czy podobne masz objawy?

Generalnie ktoś mi jeszcze podsunął pomysł...ale tego już nie weryfikowałem jeszcze: Barosensor przy ECU, żeby go sprawdzić napięciowo i na koniec czujnik położenia wałek rozrządu...Dużo tego jak na taką usterkę.

Edytowane przez switch@23
Opublikowano

U mnie wogole nie odpala na goracym silniku ,dopiero odpala noramlnie jak poczekam okolo 5 minut. I jeszcze pomimo ze jest nowy dobry czujnik temp. to po odlaczczeniu wtyczki od niego auto pali na dotyk. Moze sterownik zwariowal i zle struje dawką paliwa,nie mam pojecia co robic .Wymien lub podmien od kogos ten czujnik przy wale korbowym i zobaczymy co bedzie

Opublikowano

Taki mam plan. Jak wymienię dam znać czy to rozwiązało problem.

Opublikowano (edytowane)

Tak ciekawosci odepnij jeszcze kostke od czujnika temp wody.i zobacz jak odpala na goracym silniku

Edytowane przez iglako
Opublikowano

A co sądzisz o opcji złej pracy czujnika ciśnienia atmosferycznego / barosensora? Czy on może mieć wpływ na rozruch silnika? Szczerze nie do końca wiem za co jest on odpowiedzialny.

Opublikowano

gdzie to sie znajduje i jak to wyglada ?

Opublikowano

Witam.

Ten czujnik jest przy ECU .Pytałem z ciekawości czy miałeś z nim do czynienia. Generalnie jak wymienię czujnik położenia wału dam znać, czy coś się poprawiło.

Opublikowano

Dało coś czy nie?

Opublikowano

Wyszyscy dają maja dać znać jak.maja problem jak rozwiaza albo nie nikt nie raczy napisać .... Samoluby i tyle 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...