zaporos Opublikowano 24 Marca 2015 Opublikowano 24 Marca 2015 Witam, Posiadam Audi A4 B8 sedan 2008r 2.0TDI i mam z nim dziwny problem: Podczas mocniejszego ruszenia następuje stuknięcie tak jakby się coś przesunęło do tyłu i uderzyło o coś. Kolejne mocne ruszenie nie powoduje stuku, chyba że mocno przychamuje wtedy jest kolejny stuk tak jakby coś poleciało do przodu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co to, byłem na stacji diagnostycznej i tak samo nie widzą żadnej przyczyny. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Konkretnie chodzi o przednie lewe koło, tak mi się wydaje i wystepuje tylko przy gwałtownym przyśpieszeniu i przychamowaniu na przemian.
piotrekmw2 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 witam dołączam się do pytania mam to samo
POWER-KRIS Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Mi walilo w podłogę to się okazało że poduszka skrzyni była w dwóch częściach a zobaczyliśmy dopiero po wyjęciu bo na aucie ciężko było zdiagnozować. Edytowane 15 Czerwca 2015 przez POWER-KRIS
Dikson Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Mam identyczny problem, ktos cos wie?
livenet Opublikowano 2 Lipca 2015 Opublikowano 2 Lipca 2015 U mnie też stuka od roku, zwłaszcza podczas jazdy na 1 i 2 biegu jak dam gazu i puszczę gaz to słychać stuknięcie. Co ciekawe kiedy się ochłodziło (jesień, zima) przestało stukać a po zimie znowu zaczęło, jakby temperatura miała na to wpływ
Dikson Opublikowano 24 Lipca 2015 Opublikowano 24 Lipca 2015 U mnie to przegub. Jednak to nie przegub, ktos cos wie o tych stukach przy ruszaniu lub chamowaniu?
Kamil_r32 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Być może macie luz w obudowie skrzyni w miejscu gdzie wchodzi łożysko półosi, jest to dosyć znana usterka tego modelu. Powinniście to sprawdzić u siebie w autach. dodaje filmik który może ułatwić lokalizacje 1
domas Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Miałem ten sam problem jak autor tematu i po tygodniowym pobycie auta w warsztacie wyszło na to że stukało wypełnienie metalowej łączki elastycznej układu wydechowego ( tak mi przynajmniej powiedzieli)
Gibons Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Ja bym stawiał na przegłub. A strzela Ci coś przy ruszaniu na skręconych kołach ? lub przy cofaniu szybciej do tyłu ?
SHITERS Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Mam ten objaw w b6. Nie wiem jak ma się to do b8, ale u mnie luzy (nieduze) maja dolne wahacze na duzych tulejach, i to wlasnie wydaje taki dzwiek. Objawy mam takie jak autor tematu.
Dikson Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 U mnie poduszka skrzyni wyeliminowana, lewy przegub cały wymieniony. Dalej stuka przy ruszaniu i mocnym hamowaniu z lewej strony. Nic na stacjach diagnostycznych nie mogą znaleźć. Jak sie jeździ od rana bez wariacji to tak nie stuka, ale trochę pojeździć agresywniej i zaczyna cześciej podczas hamowania i ruszania.
marekdekarstwo Opublikowano 16 Września 2015 Opublikowano 16 Września 2015 Witam. Mam ten sam proplem przegub zewnętrzny wymieniony i nic na stacji sprawdzali wachacze i nic teraz spróbujemy wymienic amortyzator lewy przód i zobaczymy co się stanie
Dikson Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 Nie wymieniaj nawet. Ja wymieniłem komplet.
contextz29 Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 Witam wszystkich, Może mój przypadek okaże się dla niektórych wskazówką. U mnie również pojawiły się stuki na przodzie z lewej strony - były słyszalne podczas ruszania i hamowania do zera, jak również podczas przejazdu przez nierówności. Problemem okazała się śruba (ta długa, która przechodzi przez cały górny wahacz). Wymieniłem ją na nową, ale sama nowa śruba nie pomoga. Otwory, przez które przechodzi śruba posiadały luzy (aluminium zapewne straciło swoją strukturę poprzez warunki drogowe etc.), więc śruba nie osiadała stabilnie w otworze - stąd pojawienie się stuków. Aby uniknąć zakupu nowego wahacza, znajomy zaproponował wypełnienie szczelin klejem dwuskładnikowym do aluminium. Kiedy klej wystygł, wykręcił śrubę i tym sposobem wytworzył się zregenerowany otwór pod śrubę z gwintem. Nic już nie stuka. Przed tym zabiegiem wymieniłem: - przegub zewnętrzny z osłoną - osłona przegubu wewnętrznego - silentblock wahacza górnego - wahacz dolny lewy - sworzeń wahacza przód Pozdrawiam
spknet Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Mam podobne objawy czyli przy gwałtownym przyspieszaniu / hamowaniu głośny stuk z lewej strony na dziurach nic nie słychać również żaden mechanik nie potrafi tego zlokalizować. Musze wymienić tą śrubę i wahacz i zobaczymy
Dikson Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 Mam podobne objawy czyli przy gwałtownym przyspieszaniu / hamowaniu głośny stuk z lewej strony na dziurach nic nie słychać również żaden mechanik nie potrafi tego zlokalizować. Musze wymienić tą śrubę i wahacz i zobaczymy Daj znać jak zlokalizujesz. Jestem ciekawy bo mam to samo i tez nie mozna namierzyć a nie chce wymieniać pół zawieszenia. I ktos namierzył co powoduje stuki przy hamowaniu i ostrym ruszaniu?
Gość Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 Siemka u mnie jest dokladnie to samo ruszam gwaltowanie stuk jadac do tylu i gwałtownie hamujac tez jest stuk strasznie to irytuje wszystkie wahacze sa zdrowe...moze to luz na sankach? Ktos mial podobny problem dawajcie znac :)pozdro.
Kodzak33 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 (edytowane) Mam to samo od czterech lat :-), ostatnio stukło mi przy ostrym hamowaniu i skręcie w prawo. Jest to jednorazowy stukot z lewego przodu, a może to półoś która ma wzdłużny luz albo cały zespół napędowy się przesuwa lub jeszcze pomyślałem o trakcji....? A8 2015 rok znajomego miał coś podobnego i w czterech aso rozkładali ręce, a okazało się że było trzeba całe zawieszenie skręcić, poluzowało się przy przebiegu 26 tys. Edytowane 10 Maja 2016 przez Kodzak33
Gość Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 No dokladnie lewy przód,wiekszosc Audi najwidoczniej b8 maja taka wade tylko pytanie gdzie to stuka i co :-P. Byc może u nas jest cos podobnego trzeba bedzie to poprostu sprawdzic.
M@rcus Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 W sobotę postanowiłem łopatologicznie zdiagnozować stukanie. U mnie występuje to przy skręconych kołach, dlatego też kierownica max w prawo i w kanale, z pomocą łoma doszedłem, że dźwięk dochodzi z wahacza dolnego, tylnego (banan), a konkretnie z tulei. Wystarczyło nawet pobujać samochód i pojedynczy stuk był słyszalny nawet z zewnątrz. Niczego jeszcze nie rozkręcałem i nie wymieniałem, ale dziwne, że w momencie kiedy tuleja się napręża wydaje z siebie taki dźwięk - coś tyknie i dalej jest cisza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się