Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, auto to A4 B6 BFB, wystąpił u mnie dość spory wyciek płynu (ok.2L na tydzień) chłodniczego, wypatrzyłem że cieknie po bloku od strony kolektora ssącego, a dokładnie pod kolektorem gdzieś. Wypatrzyłem że jest tam jakiś kruciec ( czy trójnik) wodny. Dokładnie z okolicy jak na foto http://i.imgur.com/rJNrXXI.jpg Zrzuciłem osłony spod silnika ale nic nie widać, od gory tez średnio, przeszkadza kolektor. Teraz pytanie czy ktos się spotkał z wyciekiem z tej okolicy? co to może być? Zastanawiam się jak się do tego dostać ale wychodzi że bez zrzucenia kolektora się nie obejdzie. Zauwazyłem też że gdy silnik jest ciepły wycieku nie ma, leje dopiero jak ostygnie zupełnie, wczoraj obserwowałem od zgaszenia silnika przez 2 h sucho, dopiero rano był mokry. Orientujecie się co to i jakie koszta ?

Edytowane przez dropsik84
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Witam, co prawda u mnie 1.6 alz , ale tez ubywał plyn chłodniczy i to byl kruciec wody z tylu silnika, nie wiem jak jest w 1.8t ale sprawdz z tylu silnika czy nie ma wycieków.

Po zdemontowaniu króćca w środku uszczelka była zniszczona i kapało.

Edytowane przez Grzesiek72
Opublikowano

Tamten króciec to inna bajka, też mi trochę puszcza, ale nie ma tragedii. Narazie musze zrobić ten duzy wyciek i jest on z boku silnika, tak jak pisałem pod kolektorem.

Opublikowano

SPRAWDŹ CZY TO NIE Z JAKIEGOŚ WĘŻA CHŁODNICZKI OLEJU LUB Z SAMEJ CHŁODNICZKI CHOĆ TO MAŁO PRAWDO PODOBNE. FILTR OLEJU JEST PRZYKRĘCONY DO CHŁODNICZKI A DO NIEJ IDĄ DWA WĘŻE Z PŁYNEM CHŁODNICZYM

Opublikowano

To nie te miejsce, tam jest wszystko okey. Mi cieknie zarazpod kolektorem, gdzie jest taki plastikowy króciec do którego dochodza weże wodne. Nie mam etki i nie wiem co to za część.

Opublikowano

zaraz pod kolektorem jest termostat.
pewnie stamtąd leci


i to jest właśnie poniżej miejsca które zaznaczyłes

Opublikowano

no fakt termostat ;) trza by zerknąć pod alternator. Nowy termostat ok 400zł u dzika

Opublikowano

są tańsze. Ori tylko Behr-hella

Opublikowano

Patrzyłem na allegro i są behr za 190zł, lecz ja bym bardziej stawial uszczelkę, oring pod termostatem, bo zmacałem go całego i suchy,cieknie łączenie termostatu i bloku. Z racji braku czasu auto idzie do mechaniora po świętach a do tej pory wsadze bańkę 5L płynu do bagaznika i będę jakoś jeździł bo czymś trzeba sie kulac.

Opublikowano

oring z serwisu polecam bo pasuje idealnie. u mnie miaøem poddobna sytuacje. okazalo sie ze obudowa termostatu zaczela sie ukruszac i przeciekalo. Jedynym wyjsciem byla wymiana na nowy i spokoj.

Opublikowano (edytowane)

W przyszłym tygodniu się przekonam, po rozkopaniu. Przy okazji zrobię drugi wyciek z króćca z tyłu silnika i mam nadzieje ze skończą się ubytki płynu ale to czas pokaże. Jeszcze kilka usterek i bedzie malina :decayed: Ale tak to jest jak przez 3 lata sie tylko jeździło i wymianiało olej :P

Edytowane przez dropsik84
Opublikowano

Najlepiej kolego zmień kruciec sobie odrazu i ten termostat kruciec jakieś np.60żł + termostat zrób 2 w jednym żeby spokojnie spać :);)

Opublikowano

Ja zauważyłem u siebie wczoraj wyciek płynu chłodzącego przy turbinie, silnik 1.8T BFB, do turbo wchodzą dwa wężyki w oplocie, wydaje mi się ze to z tych okolic cieknie, wyciek zauważyłem po odebraniu auta od mechanika, montowany był downpipe. Przy wężykach widać skrystalizowany czerwony płyn chłodzący, delikatnie się sączy.

Czy ktoś się orientuje czy samoczynnie mogło zacząć cieknąć z tych okolic? Czy musiał ktoś odkręcać węże? Według mnie nie było potrzeby ich ruszania przy montażu DP, dlatego ciekawi mnie ta sytuacja. Wymieniany był też rozrząd.

Opublikowano

Witam, u mnie okazała się walnieta zaślepka w silniku obok termostatu, zaślepka wymieniona na ori z serwisu i przy okazji wszystkie możliwe oringi przy termostacie co było dostępne w serwisie. Także wyciek u mnie zatamowany :decayed:


Ja zauważyłem u siebie wczoraj wyciek płynu chłodzącego przy turbinie, silnik 1.8T BFB, do turbo wchodzą dwa wężyki w oplocie, wydaje mi się ze to z tych okolic cieknie, wyciek zauważyłem po odebraniu auta od mechanika, montowany był downpipe. Przy wężykach widać skrystalizowany czerwony płyn chłodzący, delikatnie się sączy.

Czy ktoś się orientuje czy samoczynnie mogło zacząć cieknąć z tych okolic? Czy musiał ktoś odkręcać węże? Według mnie nie było potrzeby ich ruszania przy montażu DP, dlatego ciekawi mnie ta sytuacja. Wymieniany był też rozrząd.

A nie chodzi Ci o węże olejowe??

Opublikowano

Jeden to wąż olejowy w oplocie, a drugi wąż od chłodniczego też w oplocie, prawdopodobnie są tam miedziane uszczelki i pewnie mi jedna puściła. Miał ktoś taki problem? Wymienię to sam? Na zdjęciu nie widać dokładnie bo wcześniej wyczyściłem wyciek zęby sprawdzić skąd to cieknie. Kilka dni wcześniej w tym miejscu był skrystalizowany czerwony płyn chłodzący, teraz się po prostu jeszcze nie skrystalizował. Płynu nie ubywa wiele, ale nie lubię jak coś się sączy a nie powinno.

20150419_185758.jpg

Opublikowano

Witam Panowie. Auto kupione w styczniu. BLB. Gubi płyn ale dopiero po jeździe. Także jakieś 2l na tydzień. Fizycznie pod autem widać ewidentnie plamy. Z ciekawostek - stale brak ogrzewania, górny wąż idący do podszybia z nagrzewnicy był zatkany korkiem od szampana, dolny natomiast zamarzł w środku(!). EGR cały, chłodnica cała. Drugi mechanik straszy, że to może być uszczelka ale auto nie dymi, nic w środku nie śmierdzi, olej jak i płyn chłodniczy czysty - nie widać fizycznie objawów mieszania. Miał ktoś z czymś takim styczność?

Opublikowano

Witam forumowiczów.  Ogrzewania też nie miałem a okazało się że winna była uszczelka tzw oring pomiędzy blokiem silnika a króćcem wody w którym jest czujnik zielony 4 pin. Kapało z tyłu silnika. Ubywało płynu i w rurce przy wtryskach blokowało przepływ gorącej wody. Ciepło leciało  ledwo ledwo i to tylko podczas przyspieszania- woda płynęła do nagrzewnicy od przyspieszenia. Jak było ciepło to nie zwracałem uwagi że nie ma ogrzewania ale parę miesięcy temu padł mi termostat (w tym modelu jest mechaniczno elektryczny) i trochę jeździłem na jednym chłodzeniu.  Termostat nie otwierał dużego obiegu na chłodnice i uszczelka się zrobiła płaska od gorącego bloku silnika i stała się nieszczelna. 

 

DSC_0212.JPG

Opublikowano
15 godzin temu, Qgooar napisał:

Witam forumowiczów.  Ogrzewania też nie miałem a okazało się że winna była uszczelka tzw oring pomiędzy blokiem silnika a króćcem wody w którym jest czujnik zielony 4 pin. Kapało z tyłu silnika. Ubywało płynu i w rurce przy wtryskach blokowało przepływ gorącej wody. Ciepło leciało  ledwo ledwo i to tylko podczas przyspieszania- woda płynęła do nagrzewnicy od przyspieszenia. Jak było ciepło to nie zwracałem uwagi że nie ma ogrzewania ale parę miesięcy temu padł mi termostat (w tym modelu jest mechaniczno elektryczny) i trochę jeździłem na jednym chłodzeniu.  Termostat nie otwierał dużego obiegu na chłodnice i uszczelka się zrobiła płaska od gorącego bloku silnika i stała się nieszczelna. 

 

DSC_0212.JPG

Mogło to wynikać albo: 

z przebiegu lub z złego doboru materiału, z którego wykonany został oring. 
 

Czy tutaj mówiąc o wodzie masz na myśli płyn chłodzący? 

Opublikowano

Blok silnika się grzał bo przez niesprawny termostat silnik chłodził tylko mały obieg a woda to tak płyn chłodniczy borygo lub petrygo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...