Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czarnula a4 b7 2.0Turbo Quattro +IC od 3.0 TDI Biturbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No i mamy piękny serwis gdzie niemiec jak wymianiał świece to dali mu bosha 4, zamiast 6.... mało tego świece były niedokręcone... masakra

naszczęście błąd niemieckiego serwisu naprawiony ;) NGK Laser Platinum 6

gkXKKpi.jpg

+nowy pasek

Y1GvBFW.jpg

+wymienione 2 rurki od chłodnicy

chciałem wymienić tez cewki ale okazało się że auto już było na akcji serwisowej audi w 2011 roku i wszystkie wymienione :D

dodatkowo wpadł gwint H&R jeszcze nie zamontowany i kilka innych głupot, wszystko wleci jak śnieg zniknie ;)

Edytowane przez Lorence
Opublikowano

No i mamy piękny serwis gdzie niemiec jak wymianiał świece to dali mu bosha 4, zamiast 6.... mało tego świece były niedokręcone... masakra

naszczęście błąd niemieckiego serwisu naprawiony ;) NGK Laser Platinum 6

gkXKKpi.jpg

+nowy pasek

Y1GvBFW.jpg

+wymienione 2 rurki od chłodnicy

chciałem wymienić tez cewki ale okazało się że auto już było na akcji serwisowej audi w 2011 roku i wszystkie wymienione :D

dodatkowo wpadł gwint H&R jeszcze nie zamontowany i kilka innych głupot, wszystko wleci jak śnieg zniknie ;)

Witaj,

To niezłą fuszerkę ze świecami odwalili ....

Dobrze, że się zorientowałeś szybko.

To silnik chodzi teraz jak nówka :D

PS. Wrzuć foty na gwincie,

Pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

no i posypał mi się dyferencjał / dyfer / tylny most jak zwał tak zwał, kilka szczegółów:

z dyfra zaczął delikatnie przeciekać, zauważyłem to po jakimś czasie, nie codzień zaglądam pod auto, zamówiłem oryginalny uszczelniacz, nowy olej, wszystko zostało ładnie poskładane.

Po ok 5 miesiącach zaczęło mi auto strasznie wyć, pierwsza diagnoza : łożysko, po dokładnym obadaniu sprawy padło na dyferencjał ....

Wycie auta zwiększało się przy przyspieszaniu, czyli w momencie jak auto było obciążone, przy jechaniu na luzie było dużo ciszej.

Dyferencjał kupiłem używany o takim samym oznaczeniu, po rozebraniu starego okazało się że łożyska w dyferencjale te bliżej wału się posypały, wogole można je kupić nowe ?? reszta układu bez uszkodzeń. Uszkodzenie powstało prawdopodobnie w momencie jak uciekło troche oleju... troche dziwne że wyszło to dopiero po 5 miesiącach od uszczelnienia...

polecam wszystkim z quattro co jakiś czas zajrzeć pod auto i zobaczyć czy dyfer jest suchy i nic z niego nie cieknie.

Po wymianie wszystko ucichło, obecnie bez żadnych szumów. Sama wymiana trwała ok 2h.

SIIjsLa.jpg

 

kolejny mod, klapa otwierana z pilota :) wszystko jak fabryka, jeszcze muszę tylko spasować dokładnie klapę i gumki podłożyć pod zawiasy bo na końcu lekko buja (zawiasy z vw jetta +mocniejsze siłowniki bez żadnych dodatkowych sprężyn)

 

 

 

nowy wydajniejszy intercooler od audi 3.0 TDI Biturbo

 

Cytuj

IC ma pojemność ok 9L orginal 6L jest w całości z alu. z szerokim wejsciem i znacznie gestszym rdzeniem. Do 300 KM
pasuje idealnie a jego wielkość nie spowoduje laga.

QA2h0Qe.jpg

3XtG3jl.jpg

gwint H&R +IC się montują, następnie będzie robiony pomiar dynometem zobaczymy ile bez ruszania softu auto ma mocy

Edytowane przez Lorence
Opublikowano

Ten zawias od vw jetty pasuje bez przeróbek ?

Opublikowano (edytowane)

w zawiasie klapy trzeba jeden otwór dowiercić, reszta pasuję.

Przymiarka IC:

MWAYCUH.jpg

Edytowane przez Lorence
Opublikowano

Zderzak przymierzałeś ? Myślisz, że wejdzie bez cięcia ?

Opublikowano

Zderzak przymierzałeś ? Myślisz, że wejdzie bez cięcia ?

powiem Ci że patent z IC nie jest mój, jest to bardzo częsty mod w audi A5 2.0T i A4 b8 2.0T. Nawet na naszym forum jest ich kilka B8 2.0T z tym IC. Jeżeli do tych dwóch aut udało się zamontować bez cięcia to obstawiam że w b7 też będzie ok. :eusathink:

Opublikowano (edytowane)

Jak ta klapa bedzie tak "latala" przy koncu otwierania to poluznia sie Tobie w koncu zawiasy. Mi w Passacie przy mocniejszych silownikach prawie wyrwalo zawiasy z klapy. A robila dokladnie to samo co Twoja ;)

Edytowane przez blade13
Opublikowano

I jak tam coler juz siedzi

Opublikowano (edytowane)

kilka rzeczy wymienionych, tarcza obita kewlarem ogolnie auto teraz jest jaka nowe :)

wpadł tez gwint i felgi 18 DTM audi, narazie nie miałem czasu zrobić dobrych fot, obok a4 z tego samego roku :)

 

silnik przygotowany pod mody, w następnej kolejności w/w IC tylko najpierw podocieram troche auto

zastanawiam się jeszcze jakie dystanse dać ET43 8J 235/40/18

Edytowane przez Lorence
Opublikowano

Pompę od 1.8t czy 1.8 tfsi ? Bo to dwa różne silniki :). Powoli do przodu remoncik fajna sprawa ;) podocieraasz olej wymienisz na 5w40 i mozna wirusowac :D

Opublikowano

wpadł "mały" remont silnika, wywalone wałki balansowe, wrzucona nowa poma olejowa od 1.8T, tarcza obita kewlarem ogolnie auto teraz jest jaka nowe :)

lista remontu silnika:

6hMX7Lj.jpg

wpadł tez gwint i felgi 18 DTM audi, narazie nie miałem czasu zrobić dobrych fot, obok a4 z tego samego roku :)

zZDXXWE.jpg

silnik przygotowany pod mody, w następnej kolejności w/w IC tylko najpierw podocieram troche auto

zastanawiam się jeszcze jakie dystanse dać ET43 8J 235/40/18

Daj dystans 11mm na tył - eibach ma tanio na przód do 10mm

Opublikowano

Niesty pompy oleju w naszych b7 sa felerne i duzo jest awari silnika z ich powodu ,ja wymienilem tylko panewki walu , CTR Zabrze mowil ze maja tylko minimalne slady zuzycia ale skoro pompa byla wymieniana i miska na dole to szkoda bylo zostawiac..Olej mam valvoline vr1 5w50 i polecam tej olej pali mi go z pol litra na 12tys km przebieg 227tys i rosnie.

Opublikowano

ja mam 165tys km przejechane i jeżdżę na oleju motul, nigdy nie dolewałem nawet mililitra oleju a nogę mam ciężką :)

nie za bardzo rozumiem jak mogli Ci samą pompę olejową wymienić jak tak jak Ci pisałem nie występuję ona odzielnie tak jak w 1.8T

Opublikowano

grill miałes bez chromu czy kupiłes taki ?

Opublikowano

grill był zwykły srebrny, jest na 1 stronie :)

sama ramka była lakierowana przy okazji robienia rysy na drzwiach w kolor auta czyli brilliant black

Opublikowano

mam pompe z 1.8 t walki wywalone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...