TnX Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) Cześć, przychodze się Was poradżć, ponieważ wypadł mi mały problem w moim dupowozie, a rozwodze się z paroma sugestiami co do tego.Mianowicie ostatnio jadąc zaczęło mi coś trykotać w silniku, jakby wiatrak o coś ocierał i przy dodawaniu gazu trykotanie przyśpieszało, zajechałem do mechanika popatrzył, pooglądał i stwierdził, że do remontu tak:Rozrząd - bo któraś z rolek daje o sobie znaćKable - gdyż jest przebicie na nichGłowica - planowanieUszczelka pod głowicą - bo olej leje i stwierdził, że trzeba w ten silnik sporo zainwestować i proponował mi najlepiej zainwestować w inny silnik.i mam pare namysłów, które tutaj przytocze i pomożecie mi wybrać coś rozsądnego bądź sami coś zaproponujecie. A więc: 1. Bawić się w remont silnika, zainwestowąć i modlić się, żeby coś sie nie zjebało 2. wymienić silnik na 1.6 3. wymienić silnik na 1.8t bo po co wracać do mało wydajnej jednostki (I do tego mam zapytanie czy da radę go przełożyć, dużo trzeba wymieniać w sensie sprzęgło, skrzynie i czy jest to opłacalne)Czekam na sugestię Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez TnX
jacek70 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Są dwie propozycje. 1 albo kupujesz silnik taki jak masz i pasuje pod skrzynię, kompa - i jest tanio. 2 robisz swap na 1.8t kupując silnik ze skrzynią, kompem i osprzętem. Drogo ale mocno i rozwojowo.
robitl Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 przy zmianie na 1.8t jest trochę roboty ale wszystko do ogarnięcia. ja polecam zaczerpnąć jeszcze rady innego fachowca bo to różnie może być. jakby co to remontuj swój silnik przynajmniej będziesz wiedział co zrobione. a jak wymieniać to na jakiś z anglika z pewnym przebiegiem bo szkoda ładować trupa.
titono Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Jak masz pewny silnik to można wymieniać, ale znam kilka przypadków, gdzie został zamontowany drugi silnik, po czym trzeba było wykonać mu remont. Więc tak jak napisano powyżej, już lepiej swój wyremontować i wiesz co masz..
twir Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Moja rada to najpierw udac sie do innego mechanika nawet jak ten u ktorego byles jest najlepszy na świecie - moze nie jest jeszcze tak źle z silnikiem. A co do swapu na 1.8t to taniej wyjdzie jak kupisz druga fure juz z takim motorem.
Adikoss Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Remontuj to co masz też ostatnio miałem taki dylemat, no i najlepiej będzie popytać w kilku warsztatach żeby sobie kosztów niepotrzebnych nie zrobić.
titono Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Mianowicie ostatnio jadąc zaczęło mi coś trykotać w silniku, jakby wiatrak o coś ocierał i przy dodawaniu gazu trykotanie przyśpieszało, zajechałem do mechanika popatrzył, pooglądał i stwierdził, że do remontu tak: Rozrząd - bo któraś z rolek daje o sobie znać Kable - gdyż jest przebicie na nich Głowica - planowanie Uszczelka pod głowicą - bo olej leje i stwierdził, że trzeba w ten silnik sporo zainwestować i proponował mi najlepiej zainwestować w inny silnik. i mam pare namysłów, które tutaj przytocze i pomożecie mi wybrać coś rozsądnego bądź sami coś zaproponujecie. A więc: Z tego rozpoznania to wygląda że przyczyna trykotania nie została znaleziona przez mechanika. Wiesz już co tak tyrkotało ?
TnX Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Niestety nie wiem co tak tyrkotało, bo na zimnym silniku było wszystko okej, dopiero jak miał 90 i dostał pare razy po gazie zaczynało to tyrkotać. Być może którąś z rolek bądź napinaczy w rozrządzie.Ja wyjechałem z kraju, a auto trafiło do mechanika, także remontuje się silnik zobaczymy efekty jak wrócę do kraju.Dzięki za porady.Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się