Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik do remontu czy może lepiej SWAP? AHL


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, przychodze się Was poradżć, ponieważ wypadł mi mały problem w moim dupowozie, a rozwodze się z paroma sugestiami co do tego.
Mianowicie ostatnio jadąc zaczęło mi coś trykotać w silniku, jakby wiatrak o coś ocierał i przy dodawaniu gazu trykotanie przyśpieszało, zajechałem do mechanika popatrzył, pooglądał i stwierdził, że do remontu tak:
Rozrząd - bo któraś z rolek daje o sobie znać
Kable - gdyż jest przebicie na nich
Głowica - planowanie
Uszczelka pod głowicą - bo olej leje

i stwierdził, że trzeba w ten silnik sporo zainwestować i proponował mi najlepiej zainwestować w inny silnik.
i mam pare namysłów, które tutaj przytocze i pomożecie mi wybrać coś rozsądnego bądź sami coś zaproponujecie. A więc:

1. Bawić się w remont silnika, zainwestowąć i modlić się, żeby coś sie nie zjebało

2. wymienić silnik na 1.6

3. wymienić silnik na 1.8t bo po co wracać do mało wydajnej jednostki (I do tego mam zapytanie czy da radę go przełożyć, dużo trzeba wymieniać w sensie sprzęgło, skrzynie i czy jest to opłacalne)

Czekam na sugestię :)

Edytowane przez TnX
Opublikowano

Są dwie propozycje. 1 albo kupujesz silnik taki jak masz i pasuje pod skrzynię, kompa - i jest tanio. 2 robisz swap na 1.8t kupując silnik ze skrzynią, kompem i osprzętem. Drogo ale mocno i rozwojowo.

Opublikowano

przy zmianie na 1.8t jest trochę roboty ale wszystko do ogarnięcia. ja polecam zaczerpnąć jeszcze rady innego fachowca bo to różnie może być. jakby co to remontuj swój silnik przynajmniej będziesz wiedział co zrobione. a jak wymieniać to na jakiś z anglika z pewnym przebiegiem bo szkoda ładować trupa.

Opublikowano

Jak masz pewny silnik to można wymieniać, ale znam kilka przypadków, gdzie został zamontowany drugi silnik, po czym trzeba było wykonać mu remont.

Więc tak jak napisano powyżej, już lepiej swój wyremontować i wiesz co masz..

Opublikowano

Moja rada to najpierw udac sie do innego mechanika nawet jak ten u ktorego byles jest najlepszy na świecie - moze nie jest jeszcze tak źle z silnikiem. A co do swapu na 1.8t to taniej wyjdzie jak kupisz druga fure juz z takim motorem.

Opublikowano

Remontuj to co masz też ostatnio miałem taki dylemat, no i najlepiej będzie popytać w kilku warsztatach żeby sobie kosztów niepotrzebnych nie zrobić.

Opublikowano

Mianowicie ostatnio jadąc zaczęło mi coś trykotać w silniku, jakby wiatrak o coś ocierał i przy dodawaniu gazu trykotanie przyśpieszało, zajechałem do mechanika popatrzył, pooglądał i stwierdził, że do remontu tak:

Rozrząd - bo któraś z rolek daje o sobie znać

Kable - gdyż jest przebicie na nich

Głowica - planowanie

Uszczelka pod głowicą - bo olej leje

i stwierdził, że trzeba w ten silnik sporo zainwestować i proponował mi najlepiej zainwestować w inny silnik.

i mam pare namysłów, które tutaj przytocze i pomożecie mi wybrać coś rozsądnego bądź sami coś zaproponujecie. A więc:

Z tego rozpoznania to wygląda że przyczyna trykotania nie została znaleziona przez mechanika.

Wiesz już co tak tyrkotało ?

Opublikowano

Niestety nie wiem co tak tyrkotało, bo na zimnym silniku było wszystko okej, dopiero jak miał 90 i dostał pare razy po gazie zaczynało to tyrkotać. Być może którąś z rolek bądź napinaczy w rozrządzie.
Ja wyjechałem z kraju, a auto trafiło do mechanika, także remontuje się silnik zobaczymy efekty jak wrócę do kraju.
Dzięki za porady.
Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...