fukasz Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Witajcie, od jakiegoś czasu mam problem po porannym rozruchu. Kiedy silnik jest zimny, na biegu jałowym, obroty lekko falują, a przy próbie ruszenia auto się dławi i nie chce jechać. Dzieje się dopóki silnik dosłownie lekko się nie nagrzeje. Dodatkowo czasami podczas stania np. na czerwonym lub w korku czuć wyraźne, pojedyncze szarpnięcia silnika. W związku z początkowym brakiem błędów wyczyściłem przepustnicę, co odrobinę pomogło. Ostatnio wyskoczył błąd 17535 i tu moja prośba o pokierowanie "co i jak" z tym fantem zrobić Wiem, że logi ale jestem lekko zielony
jacek70 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Błąd mówi o zbyt bogatej mieszance paliwowej. Przyczyn mże być wiele. Sprawdź słynny już zawrek odpowietrzenia skrzyni korbowej.
fukasz Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Czy jest to któraś z wymienionych tutaj pozycji? -> http://forum.vw-passat.pl/threads/82343-ABC-Diagnostyka-1-8-20V-TURBO-AEB-APU-AWT-AWM-1-8T-krok-po-kroku-GUIDE-v-0-3
jacek70 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Poz. 5 pasuje , ale może być jeszcze coś więcej.
fukasz Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Podpiąłem dziś VAGa i coś mi nie pasują wskazania jednej z sond - może ktoś rzucić okiem? http://tufotki.pl/plUSC
Łukasz13 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Nie jest prawidłowo jesli chodzi o korekcje w 032, to jest po jeżdzie na lpg? czy na pb? sprawdz jak jest po jeżdzie na samym pb bo nie wiadomo czy jest problem z autem czy z instaalcja gazową, do tego logi dynamiczne by sie przydały.
fukasz Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Sprawdzenie odbyło się na samym PB po całodziennym postoju (odpaliłem na zimnym i w czasie testów auto się nagrzało do 90* z tego co pamiętam). Dziś trochę pojeżdżę na PB i zrobię kolejny test. Z tymi dynamicznymi to nie bardzo wiem jak je zrobić...:/ Zrobiłem dzisiaj testy sond lambda po jeździe na samym PB i wygląda na to że są OK. Błędu w pamięci również nie ma. Poniżej fotki z testów wykonanych na podstawie tej podpowiedzi http://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T http://tufotki.pl/xSsgy/podsumowanie Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez fukasz
Łukasz13 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zrób logi dynamiczne z kanałow 002+033, 020+118, 003+115 na pb i będzie wiadomo czy coś jest nie tak, masz vaga wystarczy kawałek drogi i to wszystko, logi na 3 na pełnym gazie od 1500 obr do 6500 obr.
fukasz Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Zrobiłem logi wg zaleceń http://vaglog.pl/log_213365.html http://vaglog.pl/log_213366.html http://vaglog.pl/log_213367.html
Łukasz13 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 No dziwnie to wyglada, sprawdz czy sonda czasem nie podpieta jest to instalcji gazowej.
jacek70 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Przepływa też coś mało pokazuje jak na bfb.
fukasz Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Z tego co mi wiadomo to musi być podpięta żeby ECU nie wariowało, czy się mylę? Możesz powiedzieć które wskazania są złe i czym to może być spowodowane?
Łukasz13 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Ale jest podpięta czy nie bo nie odpowiedziałeś na pytanie.
fukasz Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Jestem na 99% pewny że tak, w poniedziałek zadzwonię do swoich gazoników i dopytam. Jeśli jest to o czym to świadczy? Instalacja LPG zakłóca pracę PB?
Łukasz13 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Jesli tak to bardzo zły pomysł, sondy szerokopasmowej nie rozcinamy i nic do niej nie dołączamy.
fukasz Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2015 OK popatrzyłem dziś pod maskę. 1 sondę widzę - po lewej stronie silika nad katem. Nie widzę natomiast by coś było do niej dołączane "na lewo". Czy mój problem może być spowodowany uszkodzeniem napinacza faz rozrządu?
Łukasz13 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Sprawdziles ten temat z sonda? Najpierw piszesz ze ppdpieta potem ze nie, czy cos jest podlaczone raczej nie zobaczysz przy samej sondzie, predzej przy wtyczce lub gdzies przy wizace silnika, a z napinaczem co jest nie tak?
fukasz Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Na 100% nie jest podpięta. Napinacz zasugerował kolega ponieważ przy starcie słychać wyraźny zgrzyt jakby z tylnej górnej części silnika + chrobotanie przez kilka sekund. Nie zwracałem na to uwagi bo mechanik stwierdził, że to rozrusznik nie odbija czy coś w ten deseń i żeby póki co się tym nie przejmować. Ten napinacz faz rozrządu to podobno dość częsta usterka w tym silniku i może powodować złe dawkowanie paliwa. Nagrałem ten dźwięk ale nie jest zbyt dobrze słyszalny https://vid.me/CuvX Wczoraj wymieniłem świece i dzisiaj rano był ZONK - auto po odpaleniu od razu gasło. Po nagrzaniu było ok, wczoraj po wymianie też ok więc nie wiem o co chodzi :/ nikt nic?
Łukasz13 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Co do napinacza to jesli to tylko chrobot 1-2sek po odpaleniu to normalne w tym silniku, a już napewno nie powoduje złego dawkowania paliwa, pytanie czy jak robiłeś logi dynamiczne kasowałes przed nimi błędy żeby skasować złe korekcje od lpg?
fukasz Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Tak błąd był wykasowany. Od kilku dni wywala go "czekiem" na desce (wcześniej był tylko w pamięci ECU bez sygnalizacji na desce). Dodatkowo problem z gaśnięciem tuż po zapaleniu po wymianie świec (?) nie ustał :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się