Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje podczas jazdy na skręconych kołach Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Specjaliści taki mam problem z autem. Mianowicie jak ruszam lub jadę ze skręconymi kołami to czuć wibracje na całym samochodzie. Dzieje się to też na wstecznym. Dodam że zauważyłem że padła mi osłona przegubu. Ale te wibracje mam już dużo wcześniej. Zamówiłem dzisiaj nowy przegub i wymienię. Co by to ewentualnie mogło być po za przegubem zewnętrznym? Auto to A4 B8 2.0 TFSI QUATTRO. Z gory dzięki za pomoc.

Opublikowano

Osłona pada to może i przegub też w kiepskim stanie. Bród pod osłoną , piasek mógł załatwić przegub. Zobacz co będzie po wymianie?

Opublikowano

No tak zrobię. Cała felga w smarze i zawieszenie :/

Opublikowano

cześć, mam taką samą sytuację, ale tylko wtedy gdy koła skręcone na maxa. Tak jak by opony się nie toczyły, a sunęły "bokiem". Rozwiązałeś jakoś ten problem?

Opublikowano

Witam Panowie. U mnie to samo się dzieje. Zaczęło się przy maksymalnym skręcie a teraz już na wpół sręconych kołach wibruje. Najbardziej to czuć na luźnej nawierzchni - szuter, piasek. Tak jakby przednie koło sunęło trochę bokiem a się nie toczyło. Również z ciekawością czekam na jakieś podpowiedzi. Moja maszyna to A4 B6 Quattro 3.0 benzyna

Opublikowano

mądre forumowe głowy mówią,że to początki końca dwumasowego koła zamachowego.... ile w tym prawdy, nie wiem, nie zbadałem tematu

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

@G.R.E.G.O.R jedź gdzieś na parking pod market i sprawdź sobie czy jak kręcisz kółka bez gazu na 1 biegu to też masz wibracje. U mnie nie było nic, tylko wtedy gdy ruszałem ze skręconymi kołami na max. Skończyło się dwumasem-problemu juz nie ma :)

Ty masz B6...sprawdź ewentulanie czy masz tak w prawo jak kręcisz i w lewo. U mnie w B6 po wymianie przekładni i pompy miałem tak na jedną stronę (podobno magiel złożony źle, tj nie symetrycznie i dlatego - tak mówił mechanik). Rozumiem więc że mimo ze tarło to w lewo skręcał bardziej :D

Edytowane przez matriw
Opublikowano (edytowane)

Sprawdzałem na parkingu i faktycznie jakby mniej ale też wibruje jak kręcę się w koło. W automacie też jest dwumasa? I jaki ona może mieć wpływ na jazdę na skręconych kołach?

Panowie odświeżam temat - właśnie jestem po wymianie obu przegubów wewnętrznych bo zaczęło mi trząść całym samochodem. Jak je wymieniłem zniknęły też wibracje przy skręconych kołach - wygląda na to, że te wibracje były objawem kończących się przegubów wewnętrznych. POZDRAWIAM

Edytowane przez G.R.E.G.O.R
Opublikowano (edytowane)

Czyli przeguby wewnętrzne były przyczyną... Jak rozpoznać ich zużycie?

Edytowane przez omzig
Opublikowano
Dnia 17.06.2015 o 14:30, maciejano napisał:

mądre forumowe głowy mówią,że to początki końca dwumasowego koła zamachowego.... ile w tym prawdy, nie wiem, nie zbadałem tematu

Możesz powiedzieć coś więcej ? U mnie też występują wibracje przy maksymalnym skręcie i toczeniu się np. podczas wyjeżdżania z garażu.

Opublikowano

Wibracje czasem w zaleznosci od nawierzchni przy pelnym np nawracaniu przy mechanizmie roznicowym zawsze beda, jest to normalny objaw.

Inne wibracje przy manewrach na postoju sa zwiazane z niewydolnym ukladem cisnienia wspomagania.

Jezdzic panowie ;)

Opublikowano
Dnia 5.05.2017 o 20:20, execuiter napisał:

Inne wibracje przy manewrach na postoju sa zwiazane z niewydolnym ukladem cisnienia wspomagania.

Mam wspomaganie elektromechaniczne ;)

Opublikowano (edytowane)

Mam podobny problem - wibracje podczas ruszania na skręconych kołach, mocniejsze i większa częstotliwość im bardziej skręcone koła.
Wrażenie jest takie jakby z tylnych kół / tylnego mostu było takie tępe bicie. 
Jak toczę się ze skręconymi kołami bez gazu to nie ma tego.
Przy ruszaniu z kołami na wprost i normalnej jeździe nie ma żadnych stuków ani innych dźwięków.

Ktoś miał identyczne objawy i jakoś rozwiązał sprawę?
Dosyć irytujące to jest i wątpię, że w quattro to normalne jak niektórzy piszą...
Można wykluczyć dwumasę jak wibracje i bicie słychać z tylnej części samochodu?

Edytowane przez mpj92
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ktos rozwiazal problem jak wyzej?

U mnie w a4 quattro 2.0 tdi 2012 tez jest halas i wibracje przy ruszaniu i cofaniu na skreconych kolach 

Opublikowano

Witam

Koledzy podczas ruszania na pełnym skręcie odczuwałem, jak to określi kolega powyżej, "tępe bicie/wibracje" tak jakby z tylnego mostu. Pomimo tego, że producent nie określa konieczności wymiany oleju w skrzyni biegów i w tylnym moście to jednak wymieniłem bo uważam, że nie ma oleju, który nie traci swoich właściwości w czasie eksploatacji. W pierwszej fazie wymieniłem olej w tylnym moście (weszło około 1,2L Motul Geer 300 75W90), co przyniosło jakiś efekt jednak wibracje były nadal słyszalne ale może trochę mniej. Kluczowa jednak była wymiana oleju w skrzyni biegów (weszło około 2,4L Motul Geer 300 75W90). Wibracje jak ręką odjął?

Opublikowano
W dniu 18.07.2018 o 09:40, mirass18 napisał:

Witam

Koledzy podczas ruszania na pełnym skręcie odczuwałem, jak to określi kolega powyżej, "tępe bicie/wibracje" tak jakby z tylnego mostu. Pomimo tego, że producent nie określa konieczności wymiany oleju w skrzyni biegów i w tylnym moście to jednak wymieniłem bo uważam, że nie ma oleju, który nie traci swoich właściwości w czasie eksploatacji. W pierwszej fazie wymieniłem olej w tylnym moście (weszło około 1,2L Motul Geer 300 75W90), co przyniosło jakiś efekt jednak wibracje były nadal słyszalne ale może trochę mniej. Kluczowa jednak była wymiana oleju w skrzyni biegów (weszło około 2,4L Motul Geer 300 75W90). Wibracje jak ręką odjął?

Ze stronki motula wynika iz 0.9 pojemnosc.  Czyli ile tego oleju kupowac ? Wszedzie ten sam skrzynia dyfer...

Screenshot_20181103-131438_Chrome.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...