MarEsp Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 mi na zimnym silniku rano przy obecnych temperaturach dymi na biało że jest za mną ogromna chmura:D jak się silnik zagrzeje to dymu nie ma, oleju ubywało swojego czasu troszke ale dolałem jakiegoś magicznego preperatu do oleju co niby ma troche pouszczelniać to i owo i zapobiegać kopceniu i oleju już w ogóle nie ubywa.. Może i nie ubywa ale ja bym się martwił o twoją turbinkę czy aby dostaje tyle żadkiego oleju aby mogła śmigać. Wlałeś tego specyfiku i po prostu zagęściłeś olej przez to później on dociera do oddalonych kanalików smarujących odległe punkty lub nie dotrze tam wcale lub w zamałej ilości. Zaoszczędziłeś na kupowaniu oleju na dolewki a za niedługi czas będziesz musiał płacić za nową turbawkę lub jej regenerację. Taniej by ci wyszły dolewki, ale to twój wybór. :gwizdanie: Ten specyfik kupują handlarze lub chcący szybko sprzedać auto, a nowy właściclel niech sobie wymienia turbawkę za 2,5 tys. Zł. Czytałeś na tym forum że dodatki STP nie zaszkodzą ale nie doczytałeś że chodziło o dodatki do benzyny czyszczące wtryskiwacze i absorbujące wodę z baku przed zimą. Na temat zagęszczaczy do oleju na tym POWAŻNYM FORUM dobrego zdania nie przeczytasz dlatego konieczne było uściślenie tematu zwłaszcza dla posiadaczy turbo, bo czytam w tym wątku że niektórzy już się podjarali żeby to kupić Przed wlaniem zagęszczacza do oleju miałeś olej jak piszesz 10W 40 (do 1,8T to i tak moim zdaniem na pograniczu ryzyka), to aktualnie jak wlałeś zagęszczacz w proporcji 3:1 to masz około 20W 40 (jak w starym aucie typu Fiat 125p)
adams78 Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 Zgadza się, sugerowałem koledze parę postów wyżej, że to poroniony pomysł, no ale co tam, widać ważniejsze jest to ,że nie bierze oleju. Jakim kosztem...? :gwizdanie:
gregory Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 Jak auto bierze olej to trzeba się zająć przyczynami, a nie leczyć skutki.
bero Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 no pewnie macie racje koledzy:) nie doczytałem tego o stp:) no to co teraz radzicie zrobić?? wymienic olej?? na jaki?? co ogólnie powinienem teraz z tym zrobić żeby nie zakatować turbiny??
adams78 Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 no pewnie macie racje koledzy:) nie doczytałem tego o stp:) Spoko, przecież możesz to odkręcić - zmień olej na półsyntetyk. Czy silnik był suchy zanim dolałeś tego cuda? I ile brał oleju? Możesz zaryzykować syntetyk, ma duże właściwości myjące i szybciej oczyści silnik. :gwizdanie:
bero Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 nie silnik nie był suchy jak dolewałem oleju.. brakowało jakoś z litra może, zmieszałem ten specyfik z olejem i tyle.. wcześniej brał mi oleju gdzieś koło litra na 3000-5000 km.. a jaki półsyntetyk polecasz?? nie zaszkodzi to silnikowi taka zmiana?? gdzies czytałem że może się rozszczelnic
mA4ciek Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Uwierz, że po STP już się nie rozszczelni
Yelo Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Ja na półsyntetyku jeżdżę, ale nie mam turbiny i nie wiem jak z jej smarowaniem... Jeżeli chcesz dokładnie umyć silnik, to zmień olej i jeszcze raz po 1000km.
bero Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 no a jaki polsyntetyk polecacie?? i co zmienić teraz i po 1000 znowu?
Yelo Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Ja jeżdżę na Castrolu 10W40, ale to trzeba nie z beczki kupować, chyba że masz zaufany serwis.
bero Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 no ja tez przeciez jezdze na castrol 10w40:) to nie rozumiem juz po co karzecie mi zmieniac:D hehe ja nie z beczki kupuje w sklepie motoryzacyjnym u znajomego i daje mechanikowi do wymiany..
Yelo Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 10W40, to półsyntetyk. Jeżeli jeszcze go zagęściłeś, to ;(
bero Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 ;( to co teraz? skoro mam polsyntetyk zageszczony stp to co wymienić poprostu na taki sam polsyntetyk castrola 10w40?? czy jakis inny czy jak?
Yelo Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Skoro palił olej 10W40, to na systetyku może być kiepsko, polecam zmienić na 10W40, po 1000km jeszcze raz. I zacząć szukać przyczyny spalania oleju (pierścienie, uszczelniacze zaworów, turbo)
adams78 Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 to co teraz? skoro mam polsyntetyk zageszczony stp to co wymienić poprostu na taki sam polsyntetyk castrola 10w40?? czy jakis inny czy jak? Każdy olej będzie lepszy od tego żurku, który masz teraz w silniku. Wg normy VW/Audi 500 00, 501 01 lub 502 00. Szukaj na etykiecie. Jeśli silnik nie ma wycieków to możesz nalać syntetyku, silnik z czasem sam się umyje. Jak ma wycieki, to dobrze będzie je usunąć i nalać syntetyku Jak wolisz, powodzenia.
bero Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 dzięki koledzy za informacje:) zrobie jak mówicie..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się