NoWay Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Witam. Przy ostatnich pracach przy moim aucie (zwalczanie wycieków oleju oleju) znalazłem jakiś wężyk idący z jakiegoś zaworka pod kolektorem zaślepiony śrubą. Chciałbym się dowiedzieć co to za zaworek i do czego ewentualnie miałby być podłączony ten wężyk. Silnik ANB. Zaworek ma z drugiej strony trzy króćce do których podłączone są dwa cieńsze wężyki i jeden grubszy. Tak w sumie się nie przypatrzyłem za bardzo bo miałem trochę zabawy z odmą i chłodniczką ale to mnie zaciekawiło dlatego fotkę strzeliłem. Może by to tak gdzieś podłączył bo jakąś rzeźba mi to zalatuje 1
krzysiekvtec Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 o ile sie nie mylę steruje on zaworem dv czyli podciśnienie
NoWay Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 No właśnie to jest N75 ? Jeszcze się może ktoś wypowie
soulmaster3m Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) Poszukaj mojego tematu o SAI i tam powinien być schemat z nazwami i symbolami. To jest 23 - Recirculating valve for turbocharger -N249- A N75 to masz: 26 - Wastegate bypass regulator valve -N75- Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez soulmaster3m
hunter91 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Ty Gadasz na 100% o zaworze odpowietrzenia skrzyni korbowej. On wychodzi Od takiego trójnik? To nie jest n75 Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez hunter91
soulmaster3m Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 No przecież napisałem co to jest. 1 - Air recirculation valve for turbocharger -N249 2 - Secondary air inlet valve -N112
jacek70 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej jest umieszczony w gumowym trójniku , a ten pod kolektorem ssącym.
NoWay Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Według tego co napisał soulmaster3m to jest to właśnie N249. Tylko teraz do czegoś ma być podpięty ten wężyk ? Z drugiej strony, tej niewidocznej jest jakby trójnik i wszystko jest podpięte tylko z tej widocznej na zdjęciach strony z jednego króćca wychodzi zaślepiony wężyk. A może nigdzie ma nie być ? Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez NoWay
soulmaster3m Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 A czytałeś w ogóle ten mój temat o SAI? Też miałem ślepy wężyk bo wcześniej było inne turbo to do usunąłem. No jak to do czego ma być podpięty. Napisałem co to za zaworek i dałem schemat. U ciebie to zawór N249 1
hunter91 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej jest umieszczony w gumowym trójniku , a ten pod kolektorem ssącym. no a zawor od skrzyni takze jest pod kolektorem
NoWay Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) No, według tego ostatniego i przedostatniego zdjęcia to ma być czerwony wężyk idący do kolektora dolotowego. Tylko, że u mnie do kolektora w tym miejscu wchodzi jakiś inny wężyk. I Soulmaster3m twój temat czytałem, a, i nie spinaj się tak Pogoda lipna bo pada dlatego nie chcę już tam dzisiaj zaglądać, ale jak jakieś cuda odkryję to liczę na pomoc. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez NoWay
soulmaster3m Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Ten inny wężyk to gdzie idzie? W sensie u ciebie.
NoWay Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Witam Zapomniałem dodać, że kiedy musiałem zmienić głowicę (zmieniłem na taką z AEB) pozbyłem się całego obwodu SAI razem z zaworem CV, gdyż w głowicy AEB nie ma otworu na CV. Co więcej patrzyłem i patrzyłem na WG i nie widze tam drugiego wejścia na jakieś podciśnienie, wydaje mi się na 99%, że jest tylko jeden wężyk z N75 podpięty (chyba, że od dołu WG jest jakieś wejście ale nie mam jak osłony zdjąc a ręką nic nie wyczuwam). Czy takie połączenie jest ok?
Emejcz Opublikowano 29 Czerwca 2016 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Hej, chcę trochę zmodyfikować swój układ podciśnień itp. Pierwsza sprawa, chciałem połączyć DV bezpośrednio do kolektora i zaślepić wszystkie 3 króćce w N249. 1. Czy to nie wywali jakichś błędów takie zaślepienie? 2. Czy nie wpłynie to negatywnie na pracę DV? Szukałem na necie i niby wielu łączy bezpośrednio DV z kolektorem, ale znalazłem też jakiś wykres, że to jest niekorzystne, bo dochodzi do podbicia ci ciśnienia. Jak to w końcu jest, ktoś wie? Inna sprawa to N80. On leci do trójnika z którego jeden przewód idzie do turbo, a drugi wpada pod kolektorem. 3. Czy można wywalić ten przewód co idzie do kolektora? Gdzieś czytałem, że ktoś tak zrobił, ale nie wiem jakie to ma realne konsekwencje.
Konradzio Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada Te dwa zaworki to to samo? Jak je zamienić miejscami to będą spełniały takie same role?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się