Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Metaliczne stukanie z lewej strony silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

Od jakiegoś czasu słychać w moim autku metaliczny stukot dochodzący z lewej strony silnika (strona kierowcy). Słychać to zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku. Napewno nie jest to stukot z zawieszenia gdyż słychać ten dzwięk również podczas postoju autka na parkingu. Niestety znawcom tematu nie jestem i nie wiem jak co jeszcze mógłbym sprawdzić aby pomóc w diagnozie.

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Opublikowano

Na ciepłym jak i zimnym silniku dźwięk jest taki sam, autko ciągnie z taką samą mocą jak wcześniej. Jedyne co sie jeszcze dzieje to odczuwalne są drgania na całej karoserji. Wymieniłem juz poduszki pod silnikiem i pod skrzynią biegów, szykuje sie również na wymiane dwumasa bo chyba sprzęgło sie kończy... :(. Mam nadzieje że te drgania ustąpia po wymianie dwumasa. Nic pozatym się dziwnego z samochodem nie dzieje jeździ normalnie i naszczęście jeszcze mnie nie zawiódł :)

Może moge coś sprawdzić w organoleptyczny sposób żeby wyeliminować pewne przypadłosci. Za wszytstkie sugestie z góry dziekuje.

Opublikowano

Dzwiek nie ustepuje w czasie jazdy. Brzmi tak jak by podkładka na jakiejś niedokręcconej śrubie się tłukła podczas pracy silnika. Przy większych prędkościach go nie słychać ale podczas jazdy na drugim biegu i przy otwartym oknie słychać. Najczęściej słysze ten dżwiek jak rano odpalam samochód przy otwarych drzwiach. Wtedy jak stanie sie przy lewym kole to go słychać a jak się stanie przy prawym kole to go nie słychać. Tyle udało mi sie samemy zdjagnozować.....

Mam nadzieje że taki opis wystarczy....

Dzięki za porady i nadal prosze o pomoc nie wiem co to jest i czy coś powarznego się nie dzieje..:(

Opublikowano

Odkręcałeś dolną osłonę silnika? Być może moja sugestia może się wydać niemądra ale czasami jakaś śruba, nakrętka cokolwiek wpadnie w silnik i ją słychać. Ja ze swojej wyjąłem już sporo żelastwa podczas zmiany dolnej osłony. Weź latarkę i dobrze popatrz po różnych zakamarkach. :) Pozdrawiam.

Opublikowano

Rozumiem że jest to sukanie związane z pracą silnika. Powiec jeszcze z jaką częstotliwością są te stuki.

Zdejmij górną pokrywę i wsłuchaj się czy to nie EGR - zaworek jest na dolocie nad kolktorem i znajduje się nieco z prawej strony bliżej grodzi.

On może takie stukanie powodować.

Opublikowano

Hej,

Napewno nie mam w komorze silnika żadnych zbędnych śrubek lub nakrętek. Sprawdziłem nic nie fruwa i nie ma żadnego luzu.

Odnośnie stukania zaworu EGR to nie mam pojęcia. Nawet nie potrafie go zlokalizować :(

Dzisiaj natomiast jak po pracy wracałem do domu, gdy odpalałem silnik najpierw zapiszczało tak jak by się pasek ślizgał a po chwili przstało piszczeć i pojawił sie już mi znajomy odgło dzwonienia. Czy to można jakos połączyć? Kontaktowałem się dzisiaj telefonicznie z mechanikiem (przebywam obecnie poza granicami naszego pięknego kraju), i on mi poradził że to może być problem z alternatorem. Czy to się jakos trzyma kupy?? I może jeszcze powicie mi jak to sprawdzić.

Dzieki wielkie za pomoc...

Opublikowano

Dzieki wielkie jak bede w Polsce to sprawdze czy to nie alternator... Mam tylko nadzieje ze jeszcze jakis czas wytrzyma :)

A tak z innej beczki. Gzrybol jak Ci sie udalo wykrecic takie spalanie??? Moja maszyna nie chce zejsc ponizej 7 w miescie a na trasie tak do 140 to jeszcze nigdy nie spalil mnij niz 6,2l/100km. Moze cos jeszcze musze sprawdzic ??? ;(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...