Jump to content
IGNORED

[B5 AJM] Metaliczne stukanie z lewej strony silnika.


sajon
 Share

Recommended Posts

Witam :)

Od jakiegoś czasu słychać w moim autku metaliczny stukot dochodzący z lewej strony silnika (strona kierowcy). Słychać to zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku. Napewno nie jest to stukot z zawieszenia gdyż słychać ten dzwięk również podczas postoju autka na parkingu. Niestety znawcom tematu nie jestem i nie wiem jak co jeszcze mógłbym sprawdzić aby pomóc w diagnozie.

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Na ciepłym jak i zimnym silniku dźwięk jest taki sam, autko ciągnie z taką samą mocą jak wcześniej. Jedyne co sie jeszcze dzieje to odczuwalne są drgania na całej karoserji. Wymieniłem juz poduszki pod silnikiem i pod skrzynią biegów, szykuje sie również na wymiane dwumasa bo chyba sprzęgło sie kończy... :(. Mam nadzieje że te drgania ustąpia po wymianie dwumasa. Nic pozatym się dziwnego z samochodem nie dzieje jeździ normalnie i naszczęście jeszcze mnie nie zawiódł :)

Może moge coś sprawdzić w organoleptyczny sposób żeby wyeliminować pewne przypadłosci. Za wszytstkie sugestie z góry dziekuje.

Link to comment
Share on other sites

Dzwiek nie ustepuje w czasie jazdy. Brzmi tak jak by podkładka na jakiejś niedokręcconej śrubie się tłukła podczas pracy silnika. Przy większych prędkościach go nie słychać ale podczas jazdy na drugim biegu i przy otwartym oknie słychać. Najczęściej słysze ten dżwiek jak rano odpalam samochód przy otwarych drzwiach. Wtedy jak stanie sie przy lewym kole to go słychać a jak się stanie przy prawym kole to go nie słychać. Tyle udało mi sie samemy zdjagnozować.....

Mam nadzieje że taki opis wystarczy....

Dzięki za porady i nadal prosze o pomoc nie wiem co to jest i czy coś powarznego się nie dzieje..:(

Link to comment
Share on other sites

Odkręcałeś dolną osłonę silnika? Być może moja sugestia może się wydać niemądra ale czasami jakaś śruba, nakrętka cokolwiek wpadnie w silnik i ją słychać. Ja ze swojej wyjąłem już sporo żelastwa podczas zmiany dolnej osłony. Weź latarkę i dobrze popatrz po różnych zakamarkach. :) Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem że jest to sukanie związane z pracą silnika. Powiec jeszcze z jaką częstotliwością są te stuki.

Zdejmij górną pokrywę i wsłuchaj się czy to nie EGR - zaworek jest na dolocie nad kolktorem i znajduje się nieco z prawej strony bliżej grodzi.

On może takie stukanie powodować.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Napewno nie mam w komorze silnika żadnych zbędnych śrubek lub nakrętek. Sprawdziłem nic nie fruwa i nie ma żadnego luzu.

Odnośnie stukania zaworu EGR to nie mam pojęcia. Nawet nie potrafie go zlokalizować :(

Dzisiaj natomiast jak po pracy wracałem do domu, gdy odpalałem silnik najpierw zapiszczało tak jak by się pasek ślizgał a po chwili przstało piszczeć i pojawił sie już mi znajomy odgło dzwonienia. Czy to można jakos połączyć? Kontaktowałem się dzisiaj telefonicznie z mechanikiem (przebywam obecnie poza granicami naszego pięknego kraju), i on mi poradził że to może być problem z alternatorem. Czy to się jakos trzyma kupy?? I może jeszcze powicie mi jak to sprawdzić.

Dzieki wielkie za pomoc...

Link to comment
Share on other sites

Dzieki wielkie jak bede w Polsce to sprawdze czy to nie alternator... Mam tylko nadzieje ze jeszcze jakis czas wytrzyma :)

A tak z innej beczki. Gzrybol jak Ci sie udalo wykrecic takie spalanie??? Moja maszyna nie chce zejsc ponizej 7 w miescie a na trasie tak do 140 to jeszcze nigdy nie spalil mnij niz 6,2l/100km. Moze cos jeszcze musze sprawdzic ??? ;(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...