BananMczop Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam Na poczatku powiem ze jestem nowym uzytkownikiem forum i za wszelkie bledy przepraszam. Mam od jakis dwoch miesiecy A4 z silnikiem 2.0 170PS BRD rocznik 12.2006 przebieg no spory bo 245kkm wszystko udokumentowane ksiazka serwisowa historia w dekra ktorej jeszcze nie zdarzylem sprawdzic. Problem jest taki ze jak odpalam auto zimne dochodzi jakies dziwne klikanie jakby od strony wspomagania. Gdy zlapie juz sobie temperaturke to klikanie jakby slabnie. Najbardziej jest slyszalne podczas ruszania. Mam bardzo malo czasu zeby jechac do polski zobaczyc co sie dzieje a na terenie niemiec wolalbym tego nie robic $$ Nagralem 3 filmiki ktore to pokazuja moze ktos mi podpowie co to za przyczyna i na jaki wydatek mam sie szykowac. Pierwszy filmik pokazuje odpalenie na zimnym i slychac to klikanie Drugi podczas ruszania na zimnym silniku A trzeci wczoraj nagrywany na cieplym przy temperaturze okolo 60 stopni. Filmik tego nie pokazuje ale na zywo slychac delikatne pukanie. Dodam jeszcze ze podczas mrozow musialem z 2-3 razy podgrzewac swiece i wtedy normalnie odpalil. za jednym razem dosc ciezko zaskakiwal. Z gory dziekuje za jakakolwiek pomoc. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez BananMczop
Mateuszek1001 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Nie mam pewności ale wydaje mi sie że może być to łańcuszek od pompy oleju.
marek89 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Elektrozawor na moje oko egr przepustnica moze
SotoM Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Ten silnik nie ma łancucha na pompie oleju. Kolego na 99% staneła wolnobieżka alternatora i napinacz z tego powodu skacze co powoduje taki dźwięk. Zdejmij tą osłonę na silniku,weź dlugi cięki śrubokręt i włóż go w żeberka obudowy alternatora zaraz za tym kołem pasowym i tam jest wirnik to srubokrętem sprubuj ten wirnik ruszyć w/g wskazówek zegara-ma sie swobodnie dać ruszyć-jesli nie ma możliwości ruszenia wirnika to tak jak pisałem-stoi koło pasowe alternatora -potocznie mówiac-sprzęgiełko lub zazwyczaj wolnobieżka
Wihajster Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 kólko jednokierunkowe alternatora
grami121 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Na 100 % kółko alternatora. Przerabiałem to samo u siebie.
BananMczop Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) Sprawdzalem to dzisiaj i powiem wam ze krecilem w prawo i bez problemu sie dalo ruszyc a w lewo ani drgnie. Z tego co zauwazylem to lata tlumik drgan i napinacz. I teraz nie wiem czy wymieniac alternator czy co robic? Edytowane 20 Kwietnia 2015 przez BananMczop
piotrsob1 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 (edytowane) Coś mi chodzi po głowie , że to może hałasować sprzęgiełko kompresora klimy . Edytowane 21 Kwietnia 2015 przez piotrsob1
SotoM Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Ale brd nie ma napinacza z tłumikiem drgań. Może być uszkodzony również sam napinacz np sprężyna wewnątrz pęknięta.
BananMczop Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Czyli nie pozostaje mi nic innego jak rozebrac to i sprawdzic gdzie sa jakies luzy?jak dlugo moge na tym jezdzic dopoki sie nieposypie? czy nie ma na to reguly?
SotoM Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Jak napinacz strzeli i pasek spadnie to tylko być dobrej myśali aby go nie wkręciło.stracisz wspomaganie ładowanie i klime...
grami121 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 U mnie identyczne klikało przez kółko alternatora. Sprzegełko jednokierunkowe tego kółka niby działało, ale miało luz osiowy i stąd klikanie. Ściągnij pasek alternatora i sprawdź czy nie ma na tym kółku luzu osiowego. Jak będzie to usłyszysz to kliknięcie.
BananMczop Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2015 ok jakosmusi wytrzymac dwa tygodnie w miare mozliwosci bede malo jezdzil ewentualnie volvinka do pracy (cale 115 konikow ) a potem pojade na weekend do polski rozbiore i dam wam znac co i jak. I dziekuje za pomoc
Musashi Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 mnie to wygląda na amortyzatory sprzęgła kompresora klimatyzacji. zdejmij pasek uruchom silnik. będzie wiadomo na 100% czy halas generuje naped osprzętu czy silnik.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się