HatefulEvil Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Czy problemy pierścieni dotyczą głównie ALZ czy jeszcze innych odmian 1.6?
patryq633 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 7 godzin temu, HatefulEvil napisał: Czy problemy pierścieni dotyczą głównie ALZ czy jeszcze innych odmian 1.6? To zależy chyba jak trafisz Mam jeszcze w domu a4 b5 z motorem 1.6 ADP i tam jest już nalotu ponad 300 tyś i od wymiany do wymiany nic nie ubywa oleju,jeździ cały czas od kąd ją kupiliśmy na mobilu 10W40. Z innymi odmianami 1.6 oprócz tych dwóch co mam nie miałem do czynienia
Lukasz543 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Mechanik mówił że wszystkie grupy VAG tzn audi skody golfy passaty Seaty itd mają ten sam problem z zapiekajacymi się pierścieniami ponieważ te pierścienie nie posiadają sprężynek które je wypychają przez co one się zapiekaja
maciej_m Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Hmm... Ciekawa ta teoria że sprężynkami. A gdzie niby te pierścienie mają te cudowne sprężynki - np takie w silniku Forda lub Renault? Albo Ty nie umiesz powtórzyć albo niech twój mechanik weźmie się za ogrodnictwo.Najbardziej tym silnikom szkodzi lanie gów....go oleju i serwis LongLife. Obejrzyj sobie książkę serwisową od auta. Póki było na gwarancji wymiana oleju co 30kkm a potem... błoto w silniku. 3
Fwl7 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Dokładnie jak silnik jest zadbany i była wymiana oleju na czas to czy to 1.6 audi czy VW lub Skody nie będzie ubywać oleju.
patryq633 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 55 minut temu, maciej_m napisał: Hmm... Ciekawa ta teoria że sprężynkami. A gdzie niby te pierścienie mają te cudowne sprężynki - np takie w silniku Forda lub Renault? Albo Ty nie umiesz powtórzyć albo niech twój mechanik weźmie się za ogrodnictwo. Najbardziej tym silnikom szkodzi lanie gów....go oleju i serwis LongLife. Obejrzyj sobie książkę serwisową od auta. Póki było na gwarancji wymiana oleju co 30kkm a potem... błoto w silniku. Trafiłeś w samo sedno... I do tego wlewali jeszcze olej Castrola przynajmniej w moim przypadku tak było... Przy wymianie oleju mój mechanik też wlał castrola bo zapomniałem mu powiedzieć żeby wlał mi motula i powiem szczerze że castrol to straszny syf, ale niebawem właśnie zbliża się wymiana oleju i pozbędę się go.
towek Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Dobrej jakości olej i wymiana co 10-12tyś. to podstawa .Może to złe porównanie ale wierzę że coś w tym jest. Jeszcze nie dawno posiadałem golfa 2 z niezawodnym silnikiem 1.6 Samochód zakupiony w Niemczech, a w sercu olej czarny jak smoła. Kolejne regularne wymiany (Mobil 15w40), których było naprawdę sporo, ponieważ nalatałem nim prawie 300 tyś i silnik został oczyszczony do tego stopnia, że olej pozostawał czysty przez 8000km (auto nie było jakość szczególnie kręcone na obrotach i jeździło na gazie) . Z perspektywy czasu mogę tylko żałować że lałem do niego tak gęsty olej. Tak więc częsta wymiana i markowy olej to najlepszy sposób na wszelkie tego typu problemy.
patryq633 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Dobrej jakości olej i wymiana co 10-12tyś. to podstawa .Może to złe porównanie ale wierzę że coś w tym jest. Jeszcze nie dawno posiadałem golfa 2 z niezawodnym silnikiem 1.6 Samochód zakupiony w Niemczech, a w sercu olej czarny jak smoła. Kolejne regularne wymiany (Mobil 15w40), których było naprawdę sporo, ponieważ nalatałem nim prawie 300 tyś i silnik został oczyszczony do tego stopnia, że olej pozostawał czysty przez 8000km (auto nie było jakość szczególnie kręcone na obrotach i jeździło na gazie) . Z perspektywy czasu mogę tylko żałować że lałem do niego tak gęsty olej. Tak więc częsta wymiana i markowy olej to najlepszy sposób na wszelkie tego typu problemy. Powiem Ci tak posiadam jeszcze swoje pierwsze auto Golfa 3 1.4 benzyna którym siostra teraz jeździ i tam popełniłem błąd bo jeździł na mobilu 10w40 a że czujnik ciśnienia oleju świrował to zmieniłem mu na Orlena 15w40 i w sumie to nic takiego się nie dzieje ale przed samą wymianą oleju klepią zawory na zimnym i olej właśnie czarny jak smoła Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
PERUN_ Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 13 godzin temu, Fwl7 napisał: Dokładnie jak silnik jest zadbany i była wymiana oleju na czas to czy to 1.6 audi czy VW lub Skody nie będzie ubywać oleju. Ale tam jest ten sam silnik. Chyba nie myślisz że 1.6 ALZ jest inny w Audi,Seacie czy Skodzie. Poza tym pierścienie w tych silnikach są wadliwe i te wymiany nic nie dadzą, w końcu i tak się zapieką. Można mieć super olej i zmieniać co 5tyś ale jak masz np niesprawny termostat i silnik jest notorycznie niedogrzany to i tak czeka się wymiana pierścieni dość szybko.
Fwl7 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Zgadza się. Mój znajomy kupił golfa z 1.6 i ubywa 0,5 na 1000 10w40 a stan golfa jak z salonu tylko że ktoś nie zadbał o silnik..
maciej_m Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Ale tam jest ten sam silnik. Chyba nie myślisz że 1.6 ALZ jest inny w Audi,Seacie czy Skodzie. Poza tym pierścienie w tych silnikach są wadliwe i te wymiany nic nie dadzą, w końcu i tak się zapieką. Można mieć super olej i zmieniać co 5tyś ale jak masz np niesprawny termostat i silnik jest notorycznie niedogrzany to i tak czeka się wymiana pierścieni dość szybko. A jakie są wady tych pierścieni? Może mylisz te silniki z nowszymi TFSI, które rzeczywiście miały takie problemy ale to dotyczyło nie tylko pierścieni ale całej wadliwej konstrukcji tłoka.To wadliwe są pierścienie czy termostat i nieprzytomny kierujacy, który nie widzi że auto się nie dogrzewa?W moim jednym 1.6 pierścienie stanęły właśnie przez termostat (uszkodził go jeszcze poprzedni niemiecki właściciel) a drugi pożerał olej przez zajeżdżona głowicę (zawory się dosłownie bujały).
Fwl7 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Jedno jest pewne jak ktoś zadba o silnik płyny termostat itd. to może 1.6 jeździć i jezdzic(są przypadki takich forumowiczów którzy dowiadują się o problemach z ubywajacym olejem z forum bo sami mają nabite 200-300tys. I nie mają problemu). Inna sprawa że kupujemy samochody i nigdy w 100% pewnie nie jesteśmy czy ktoś nie katował samochodu na nie dogrzanym silniku z blotem w środku bo wymiana była po 50-70tys. Jak zaczął się problem.
moreluz Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 2 godziny temu, Fwl7 napisał: Zgadza się. Mój znajomy kupił golfa z 1.6 i ubywa 0,5 na 1000 10w40 a stan golfa jak z salonu tylko że ktoś nie zadbał o silnik.. A instrukcja mówi, że ten silnik może brać 0,5l na 1000km 1
Fwl7 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Ja słyszałem że w vagu jest ok jak bierze litre.. osobiście uważam że jeśli u części osób nic nie bierze oleju to powinno nic nie brać. Jak mamy w pełni sprawny silnik to możemy liczyć na pełne osiagi
HatefulEvil Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Dobra no ktoś wspominał że ALZ został zmodyfikowany w którymś tam roku (chyba 2003) więc stąd było moje pytanie co z pozostałymi 1.6 które mają inne oznaczenie.
patryq633 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 9 godzin temu, HatefulEvil napisał: Dobra no ktoś wspominał że ALZ został zmodyfikowany w którymś tam roku (chyba 2003) więc stąd było moje pytanie co z pozostałymi 1.6 które mają inne oznaczenie. To samo co w ALZ tyle że porównujesz wiekowo względem produkcji swojego. Przykładowo w Leonie II w silniku o tej samej pojemności masz już inne oznaczenie ze względu na ułożenie silnika m.in. Różnią się tak naprawdę pierdołami. Ale budowa samego silnika jest praktycznie ta sama, i w Leonie z silnikiem 1.6 występują w wielu przypadkach te same problemy, objawy co w ALZ. Przy produkcji części zazwyczaj do danego silnika dostarcza dany producent mający na tamten moment podpisany kontrakt z koncernem, i wtedy jego części są montowane we wszystkich odmianach danego silnika, to też od tego właśnie dużo zależy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się