andy-vip Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Witam Znajomy ma problem z s-tronikiem. Symbol NPC. Mianowicie zostały mu biegi parzyste czyli 2,4,6 i wsteczny. Natomiast nie parzystych nie ma. Jutro zobaczę na błędy to napiszę, bo na tą chwilę nie wiem. Ale może komuś już się to przytrafiło i z grubsza wie o co kaman. Może któryś zawór w mechatronice, albo sprzęgło. Proszę o porady. Dla tych co chcą jechać do serwisu audi. Na początek aktualizacja sterowników, i s-tronica tez, nadzieja ze biegi się znajdą, nie znalazły się. Licznik bije. Po całym dniu postawiona pierwsza diagnoza, "mamy 2 drogi, jedna to wymontowanie mechatronica i sprawdzenie go czy działa, jak nie to wymiana i ok. 12 tys zł polskich" szok<br/>2 droga to wymiana skrzyni biegów na nówkę z fabryki i koszty uwaga siadać, 40 tysięcy złotych polskich. Zaczynam się też bać, bo mam taką samą skrzynię biegów.
damok Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Jednym slowem niech znajomy uda sie do magikow od skrzyn automatycznych. Ewidentnie ASO nie ma pomyslu co z tym zrobic i ida w kierunku -> wymieniamy, moze sie naprawi. A sterownik skrzyni powinien cos powiedziec. Jakies bledy powinny sie pojawic, bo znikniecie parzystych biegow to chmmm .
koziol1172 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Tam sa dwa sprzegla, jedno od parzystych drugie od nie parzystych.... Moze jedno siE rozlecialo....
andy-vip Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) Decyzja serwisu jest już znana, oczywiście że musi pojechać gdzieś indziej. Mam kosztorys audi na oba warianty. W wariancie za ok.12tys zł czyli wymiana mechatroniki na nową jest ciekawostka, mianowicie koszt samych śrub i uszczelek ( z przewagą śrub) jest ok.470zł. Ciekawe czy stare śrubki oddają ?! Chyba każda śrubka idzie nowa. Śmiech mnie zbiera jak ludzie jadą do serwisu aso na wymianę oleju i płacą duże pieniądze myśląc że jak wymienili olej i filtry to już nic im się nie zepsuje. A tych co nie stać na serwis autoryzowany to ich auta wybuchną. Haaa macie serwis, a raczej patafiany od wymiany całych elementów. Co można zepsuć przy wymianie oleju, filtrów, klocków ? nic, a przecież na poważną naprawę nie ma sensu jechać. Ogólnie autko odstawione oczywiście do fachowców od skrzyń biegów i jutro napiszę co i jak wyszło. Już mamy jasność.Zaczęliśmy od ASO ponieważ A6 kupiona była w Polsce i ma cały czas serwisy robione.Niestety podejście ASO, a może raczej koncernu Audi/VW jest jak wyżej napisałem. Powinni wywiesić kartkę na drzwiach pt.:NIE NAPRAWIAMY , LECZ WYMIENIAMY, A KLIENT CZASEM ZAPŁACI PO DRODZE ZA GRATY KTÓRE METODĄ PRÓB I BŁĘDÓW WYMIENIMY !!!.Ale do rzeczyWłaśnie dostałem info od wspólnika, że autko naprawione i śmiga aż miło, mówi że znowu mu banan wrócił na twarzy (A6 c7 3.0 TFSI).Koszt? całe 1400,00 zł z FV. Diagnoza postawiona trafnie. Uszkodzony zawór i coś tam w mechanotronice. Widziałem że większość zaworów mają od kopa. Czyli reasumując są części do "mechanotroniki" w postaci zaworów uszczelek, tarcz sprzęgłowych i innych rzeczy. ASO tylko wymiana na nową za 12tysięcy złotych.Warsztat naprawa za chyba 500-600zł oczywiście plus części.Przestałem się bać mojej A5 na S-Tronicu. Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez andy-vip
tommy-cichy Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Widać różnicę w podejściu polskich ASO do klientów. Ja mieszkam w niemczech i serwisuję auto w ASO. Mam jeszcze póki co gwarancję. Zgłaszałem raz że po wrzuceniu z D na R czuć że bieg się zazębia poprzez wyczuwalne szarpniecie. Serwis zrobił adaptację ale powiedzieli że w multitronic u to normalne. Mimo to powiedzieli że Audi jako jedyny z koncernu Vaga dba tak bardzo o reputację że nawet czasem do kilku lat po gearancji jeśli caly czas sie u nich serwisuje i auto nie ma powyżej 200 tyś. Wymieniają silnik i skrzynię bez problemu na koszt Audi a klient płaci tylko za płyny. Tak to wygląda w niemczech.
pocas Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 Andrzej, ale podstawowe pytanie. Gdzie robił znajomy skrzynie?
andy-vip Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Opublikowano 14 Lipca 2015 Tylko na PW. Bo admin by mnie posadził o reklamę.
griga-st Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 Tylko na PW. Bo admin by mnie posadził o reklamę. Chyba się autocenzurujesz andy Vaga dba tak bardzo o reputację że nawet czasem do kilku lat po gearancji jeśli caly czas sie u nich serwisuje i auto nie ma powyżej 200 tyś. Wymieniają silnik i skrzynię bez problemu na koszt Audi a klient płaci tylko za płyny. Tak to wygląda w niemczech. ...a świstak zawija w sreberka
andy-vip Opublikowano 19 Lipca 2015 Autor Opublikowano 19 Lipca 2015 (edytowane) Ja nie wiem, może mam pecha. Musiałem wymienić w swojej A5 olej a raczej płyn w s-tronic, jako że mam wtyki w ASO Audi dostałem numer do Pana kompetentnego odnośnie tej usługi. Po podaniu mojego vin dowiedziałem się parę ciekawych rzeczy. Mianowicie że płyn w napedach czyli mostach itp (bo mam qattro) się nie wymienia, do mojej skrzyni s-tronic wchodzi 7 litrów płynu a filtr jest nie wymienny. Adaptacji się nie robi, bo jak działa to nie dotykać. Heh i takie pierdoły opowiada ASO AUDI. A drugie ASO Audi w moim mieście podczas próby olejowej wylało mi 4 litry oleju w bagażniku i udawało Greka. Jezu po co tam jeździć, na wymianę oleju Znowu się zrazilem. Serwis s-tronic zrobiłem, ale nie w ASO. Filtr jest i się go wymienia, płynu wchodzi 6 litrów ( nie 7) a w qattro nie wymienia się oleju. Adaptacje oczywiście Pan z uśmiechem na twarzy robi i się niczego nie boi! Powiem Wam uważajcie gdzie co robicie bo nawet ASO nie daje pewności. Nie twierdzę że usługi by nie wykonali, ale może jak się czegoś nie wie to lepiej się nie błaźnić przed klientem, ludzie teraz inteligentni są. Haha. Edytowane 19 Lipca 2015 przez andy-vip
griga-st Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 W DL501 sa dwa rodzaje oleju(mechatronika i przekladnia) ktory wymienia sie jednoczesnie co 60kkm. Koszt wymiany to ~1200 w ASO...W zaczipowanych autach czesciej. Trzeba sprawdzic sobie na stronie ABT-a. I jak kolega napisal: trzeba uwazac bo mechanicy sa czesto poprostu niedouczeni
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się