Unf Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2015 (edytowane) Bledy wskazuja na przeplywke ale powiem Ci ze jej wymiana wcale nie musi naprawic problemu szarpania, u mnie na przyklad nie naprawila (dopiero wymiana wszystkich swiec i cewek na nowe daly porzadany rezultat) ;p Oczywiscie musisz zrobic logi (3 bieg od 2000 do 6500rpm) parami: 002 + 033 , 003 + 020 , 115 + 118 zeby bylo wszystko widac co sie dzieje. Szczegolnie jak podczas logowania zacznie szarpac to bedzie widac kiedy i co sie dzialo. Edytowane 3 Grudnia 2015 przez Unf
Coldfire28 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 (edytowane) Widze, że nie tylko ja się męczę z szarpaniem U mnie objawia się tak:- Na benzynie da się jechac na lpg szarpie - podczas przyszpieszania 1,2,3,4 szarpie w przedziale 1800-2500 obr- na klimie to falują obroty jak szalone ( auto jakby miało zaraz zgasnąć ) tak samo na pb jak lpgMechanik sprawdził błedy, szczelność oraz sprawdził napięcie na alternatorze. Okazało się, że za małe więc wymieniliśmy kabel idący z niego do aku + wyczyściliśmy altka. Auto dalej szarpie. Dziś wymiana cewek i świec. Zobaczymy co dalej będzie. Edytowane 10 Czerwca 2016 przez Coldfire28
Seba_17 Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 Też mam problem z szarpaniem do tego sporo pali. Miasto około 16l/100km mieszane 13-14l/100km. Jakby tego było mało przejechałem się na hamownię sprawdzić o co chodzi i wyszło tragicznie... 130 km i widoczne szarpanie na wykresie. Na miejscu powiedzieli mi żeby mechanik sprawdził na początku świece cewki, przewody ciśnienia doładowania, przepływke, sonde i jeszcze parę rzeczy. Możecie napisać co mam powiedzieć da mechanika żeby jeszcze sprawdził.PS. chciałem założyć gaz ale mi odradzają bo najpierw muszę ogarnąć ten problem.
Unf Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Opublikowano 20 Lipca 2016 Musialbys zrobic logi z kanalow 002, 115 i 118 przynajmniej. Bo mechanik... nie ma jak sprawdzic czy przeplywka jest ok czy nie na przyklad. Ja bazujac na swoim doswiadczeniu zaczalbym od 4 nowych swiec i 4 nowych cewek. Wydaje mi sie ze po tych wymianach uporalem sie z szarpaniem (choc prawda jest taka ze koniec koncow pod maska samochodu wymienilem na nowe prawie wszystko ^^ ).
Seba_17 Opublikowano 23 Lipca 2016 Opublikowano 23 Lipca 2016 Zrobiłem dzisiaj logi ale podczas robienia nie szarpało (tak mi się wydaje) sporo ich narobiłem podaję to co napisałeś i parami: 002 + 033 , 003 + 020 , 115 + 118 jak wyżej. Mam jeszcze więcej od 000 do 036 bez tych co się nie dało zrobić. 002 http://vaglog.pl/log_271575.html 115 http://vaglog.pl/log_271590.html 118 http://vaglog.pl/log_271591.html 002+033 http://vaglog.pl/log_271592.html 115+118 http://vaglog.pl/log_271589.html 003 mam osobno bo źle wpisałem i zrobiłem 033+020 http://vaglog.pl/log_271593.html 003 http://vaglog.pl/log_271594.html Miałem jeszcze jeden błąd
Unf Opublikowano 23 Lipca 2016 Autor Opublikowano 23 Lipca 2016 (edytowane) Ok wiec tak Logi zrobiles troszke nie tak jak nalezy, moglem wczesniej napisac, bo powinny byc na 3 biegu od 2000 obrotow do 6000 obrotow, a widze ze robiles od 1000 do 4500 Nie mniej jednak z logow widac, ze: Doladowanie zadane i osiagane masz calkiem rowne i takie jak powinno byc, czyli turbina i zawor N75 sa ok. Za to przeplyw powietrza jest bardzo slaby (kanal 002) oraz masz spore cofanie zaplonow (kanal 020). Nie wiem jak lambda bo na kanale 033 sie nie znam :/ Czyli jesli chodzi o przeplyw powietrza, to o ile nie masz nieszczelnosci w ukladzie dolotowym to moze byc problem z przeplywomierzem (choc bledu nie pokazuje...) Jesli chodzi o cofanie zaplonu, to moga byc winne cewki oraz/lub swiece w pierwszej kolejnosci. Nie wiem jakie masz podejscie i mozliwosci finansowe, ja sie postanowilem nie pieprzyc i wymienialem po kolei na nowe az poskutkowalo. Bo generalnie to nowy przeplywomierz kosztuje 450zl, komplet cewek rowniez okolo 400, a komplet swiec okolo 250zl. Tansza opcja jeszt kupowanie np uzywanych cewek/przeplywomierzy i podmienianie ale to gra w ciemno. Kupowanie nowych zreszta tez w ciemno, bo nie wiadomo do konca co jest spaprane ^^ A ten blad to jakis chwilowy brak pradu w ECU lub jakis zanik napiecia na akumulatorze, skasuj i tyle. Ps: Piszesz ze masz wysokie spalanie, to moze byc wina sondy lambda ale musialby ktos kto sie zna na tym jakie maja byc wartosci na kanale 033 ocenic. Moze popros uzytkownika Lukasz13 zeby zerknal na to Edytowane 23 Lipca 2016 przez Unf
Łukasz13 Opublikowano 23 Lipca 2016 Opublikowano 23 Lipca 2016 Z doładowaniem nie jest do końca dobrze, turbo wstaje dobrze ale potem doładowanie faluje, zacznij od sprawdzenia dokładnego szczelności dolotu najlepiej kompresorem, sprawdz też zawór dv czy sprawny. Jak załatasz wszystkie dziury w dolocie i opanujesz sytuacje z doładowaniem zrób jeszcze raz logi, jeśli przepływka nadal będzie wskazuwać tak mało to będzie do wymiany. Inne rzeczy typu sonde, cewki narazie nie ruszaj dopuki nie sprawdzisz podstaw czyli szczelność, dv, przepływka.
Seba_17 Opublikowano 24 Lipca 2016 Opublikowano 24 Lipca 2016 Dzięki za rozpracowanie logów. We wtorek pojadę do mechanika i później zrobię logi 2000-6000 obr.
Mad_Maxs Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam, mam podobny problem co poprzednicy. Auto ogólnie jedzie płynnie, ale przy gwałtownym przyśpieszaniu, nagle pojawiają się szarpnięcia. Dzisiaj zrobiłem kilka logów, z których po mojemu (a mogę się mylić ) wygląda że przepływka, turbo i sondy, pracują dobrze: 003, 020 http://vaglog.pl/log_272641.html 002, 033 http://vaglog.pl/log_272640.html 115, 118 http://vaglog.pl/log_272637.html Ponieważ, śledziłem w miarę parametry podczas jazdy, już wtedy wiedziałem, że te logi za dużo nie mówią, więc spróbowałem jeszcze jednej rzeczy: 015, 016, 002 http://vaglog.pl/log_272642.html Jak widać na 1 cylindrze wypadają zapłony, czyli co? Cewka / świeca? Edytowane 2 Sierpnia 2016 przez Mad_Maxs
radi88PL Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Witam, mam podobny problem co poprzednicy. Auto ogólnie jedzie płynnie, ale przy gwałtownym przyśpieszaniu, nagle pojawiają się szarpnięcia. Dzisiaj zrobiłem kilka logów, z których po mojemu (a mogę się mylić ) wygląda że przepływka, turbo i sondy, pracują dobrze: 003, 020 http://vaglog.pl/log_272641.html 002, 033 http://vaglog.pl/log_272640.html 115, 118 http://vaglog.pl/log_272637.html Ponieważ, śledziłem w miarę parametry podczas jazdy, już wtedy wiedziałem, że te logi za dużo nie mówią, więc spróbowałem jeszcze jednej rzeczy: 015, 016, 002 http://vaglog.pl/log_272642.html Jak widać na 1 cylindrze wypadają zapłony, czyli co? Cewka / świeca? Kiedy wymieniałeś świecę ostatni raz ? podmień cewki miejscami i sprawdź wtedy czy zapłony będą wypadać na innym cylindrze.
Mad_Maxs Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 radi88PL, dzięki za szybką odpowiedź auto mam od 1.5 miesiąca, więc nie wiem kiedy były robione, ale u mnie na pewno nie Radziłbyś ich wymianę (ofcuz w komplecie), czy najpierw zamienić tylko cewki miejscami i sprawdzić czy błąd pójdzie razem z cewką? Powiesz coś odnośnie pozostałych parametrów z logów? Wygląda to dobrze?
radi88PL Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Nie wiem jak Ty, ale ja po zakupie wymieniłem od razu świece na nowe NGK bo wiedziałem że miały najechane ok 50 tys. Zamień miejscami cewki i zobaczysz co i jak, a zmiana świec to już od Ciebie zależy na pewno nie zaszkodzi. Logi masz zrobione dość chaotycznie. porób je od 1500-6000 z nogą w podłodze. Miałeś/ masz jakieś błędy w ECU ? przepływka pokazuje strasznie mało, masz wszystko szczelne ?
Mad_Maxs Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 (edytowane) Robiłem je na autostradzie przy powrocie, nie zawsze było jak przycisnąć od początku do końca. Jakie wartości powinna pokazywać przepływka? Wszystkie podciśnienia wymienione, reszta raczej szczelna, a przynajmniej nic się nie rzuca w oczy. Błędu nie miałem żadnego w ECU Edytowane 2 Sierpnia 2016 przez Mad_Maxs
radi88PL Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 zobacz dla porównania moje logi http://vaglog.pl/log_214207.html
Unf Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Logi musza byc na 3 biegu od 2000 do 6000 obrotow. Przeplywka powinna pokazywac 120g/s przy ~5500rpm
Mad_Maxs Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 radi88PL patrząć na Twoje logi to przy 4400 miałeś 95,75g, a ja 95,03g. To oczywiście nie znaczy, że przy 5500 będę miał 120, ale postęp jest podobny. Które grupy najlepiej logować ze sobą, żeby ładnie się to czytało?
radi88PL Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Zrób logi książkowo jak podaje Ci kolega Unf możesz zrobić grupy 002+115+118 zobaczymy jak to wygląda w całym zakresie obrotów.
Mad_Maxs Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Zrobię logi zgodnie z wytycznymi jak tylko trafi się okazja. Dzisiaj na szybko podmieniłem cewkę z 1 cylindra z drugim. Przy okazji obejrzałem świece: Nie za duża ta przerwa? Świece to Denso K20TT
radi88PL Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Na oko ciężko stwierdzić wiem jedynie że książkowo powinny być NGK PRF6Q i ja na takich jeżdżę.
Łukasz13 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Wywal te swiece i kup takie jak powinny byc ngk, te k20 zupelnie sie nie nadaja do 1.8t, sprawdzane kilkakrotnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się