Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ASN brak reakcji gruszek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej! Jak w temacie, brak reakcji gruszek na kręcenie powyżej 4000 obrotów, cy czeka mnie wymiana kolektora ssacego?

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Opublikowano

Może coś przed gruszkami nie działa, sprawdzałeś zasilanie i sam zawór elektromagnetyczny na wężyku idącym do gruszek czy jest OK?

Opublikowano (edytowane)

Nie, nie wiem nawet jak. Zdjąć cały kolektor?

Od czego zacząć?1bd114d652671d8b318760dc63348cc5.jpg

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Edytowane przez dżejki
Opublikowano

Zaworek znajduje się pod osłoną z logiem Audi, jest przymocowany do takiej jakby plastikowej tacy.

Odepnij wtyczkę, podłącz pod nią woltomierz i pokręć silnikiem do ponad 4000rpm i poobserwuj wskazania miernika.

W dalszej kolejności sprawdź pracę zaworu (otwieranie/zamykanie) - najlepiej zdemontuj te wężyki i przepuszczaj przez niego lekko sprężone powietrze.

Opublikowano (edytowane)

Zaworek znajduje się pod osłoną z logiem Audi, jest przymocowany do takiej jakby plastikowej tacy.

Odepnij wtyczkę, podłącz pod nią woltomierz i pokręć silnikiem do ponad 4000rpm i poobserwuj wskazania miernika.

W dalszej kolejności sprawdź pracę zaworu (otwieranie/zamykanie) - najlepiej zdemontuj te wężyki i przepuszczaj przez niego lekko sprężone powietrze.

2ddb928af429520a261e3d42be34f060.jpg to jest ten elektrozawor?

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Edit:

23a84d2c3ba55a1c42da77898f360a08.jpg

c148e934d3690b26a97f9089ab210342.jpg

Ta rurka ssie powietrze, a na włączonymsilniki podlaczenie elektrozaworu pokazuje d17098bc5da4b2616584c463afec2f00.jpg powyżej 4000 nic się nie zmienia

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Edytowane przez dżejki
Opublikowano (edytowane)

Ciekawe... sprawdzę to u siebie jak powinno być.

Rozumiem, że u Ciebie niezależnie od obrotów masz cały czas 9,6V? :mysli:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Ciekawe... sprawdzę to u siebie jak powinno być.

Rozumiem, że u Ciebie niezależnie od obrotów masz cały czas 9,6V? :mysli:

Tak. Cały czas 9.6

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Opublikowano

zawór nad przepustnicą steruje w dużym skrócie powietrzem wtórnym, gruszki wysterowuje zawór przy gruszkach.

Sprawdź czy dochodzi podciśnienie do zaworu a później do gruszek.

Opublikowano (edytowane)

Do gruszek niedochodzi ciśnienie, do zaworu obok gruszek dochodzi, lecz nie wychodzi dalej.

Jutro oddam auto do wymiany wszystkich przewodów podciśnienia, mają już swoje lata i wydaje mi się ze w nich tkwi problem.

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Edytowane przez dżejki
Opublikowano

Żeby sprawdzić działanie gruszek, podłącz je "na krótko",

Jak oddajesz samochód do mechanika to niech sprawdzi czy wałek w ogóle jest i czy gruszki go obracają.

Opublikowano

Będę na bieżąco informować o postępach :)

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Opublikowano (edytowane)

zawór nad przepustnicą steruje w dużym skrócie powietrzem wtórnym, gruszki wysterowuje zawór przy gruszkach.

Racja, przepraszam za wprowadzenie w błąd.

U siebie miernika nie podłączałem bo obserwowałem dziś jak się ładnie dźwigienki przestawiają chwilę po uruchomieniu silnika, więc na pewno zmiana nap. zasilania musiała nastąpić, nie ma bata :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Czy mógłbyś wrzucić filmik jak odpalam samochód i co się dzieje z gruszkami zaraz po odpaleniu?

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Chłopaki temat zamknięty! fa3c24032a6ee1f3649e038c1e153f69.jpg właśnie wymieniają mi wszystkie przewody, wszystkie w palcach się rozchodzą

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Opublikowano

Wymienione w końcu czuć te 220km gruszki się otwierają i zamykają, moc wróciła 0-100 w 2 osoby zajmuje 8.5 sekundy, a nie 12 jak było przedtem :/

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Opublikowano

hmm cholera czyli moment te gruszki maja sie ruszac przy odpaleniu czy tylko na 4000 bo zaciekawił mnie ten temat ?

Opublikowano

Chwilę po uruchomieniu silnika ECU wydłuża dolot.

Opublikowano

no fakt jak uruchamiam to odrazu sieruszaja nastepnie przy niecalych 4000sie ruszaja to oznacza ze jest ok ??

Opublikowano (edytowane)

Zapowiada się dobrze, układ podciśnienia (wężyki, gruszki i elektrozaworek) masz sprawny. Całkowitą pewność, że wszystko jest OK będziesz miał jak odkręcisz gruszki i wyciągniesz wraz z nimi wałek z kolektora.

Ja tego u siebie jeszcze nie robiłem bo wiąże się to z odkręceniem kolektora albo chociaż jego poluzowaniem i lekkim uniesieniu. Udało mi się go tylko wyciągnąć na ok. 1cm i widzę, że wałek się kręci... ale jaki jest stan klapek i uszczelek to nie mam pojęcia :mysli:

Słyszę też takie lekkie szorowanie wałka w kolektorze jak ręcznie ruszam dźwigienkami... nie wiem czy tak ma być czy musi on chodzić jak w maśle, ktoś wie? :mysli:

PS. Instrukcja serwisowa nakazuje wymienić uszczelki kolektora podczas ponownego jego przykręcenia.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

hmm cholera z tym walkiem poprosiłem kolege na warsztacie powiedziałe ze mam ok ale mimo to bede zdejmowal kolektor bo mam uszczelki do wymiany na deklach to pomyslałem ze odrazu sobie wymienie pod kolektorem uszczelkę i wtedy obadam temat :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...