BeyerBrown Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 tu mnie zastanowiles tym bo dziwie sie zeby ecu ograniczało czemu ?? Za: http://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika "Po zatankowaniu benzyny 95-oktanowej do silnika przystosowanego dla paliwa 98-oktanowego moc również najprawdopodobniej spadnie, pomimo że wartość opałowa będzie wyższa. W takiej sytuacji może pojawić się spalanie stukowe, przed którym miało chronić 98 oktanów. Czujnik spalania stukowego (jeśli taki występuje) „opóźni zapłon” (zmniejszy kąt wyprzedzenia zapłonu), zmniejszając ciśnienie spalania, co będzie prowadzić naturalnie do spadku mocy." W instrukcji obsługi jest napisane ogólnie, że moc spadnie jak się zaleje paliwo "gorsze" niż zalecane. U mnie jest napisane (mam auto z US), że zalanie 91-ki (AKI87) sprawi, że ECU ograniczy moc, a na Pb95 (AKI91) nie W przypadku ASN-ów (rynek EU) ta sama analogia występuje w przypadku 98-ki i 95-ki.
ivan1982 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Wynika to z tego ze ASN musi latac na pb98 i kropka
dżejki Opublikowano 2 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2015 Nie wiem czy musi, lecz nasza 95tka niedorownuje 95 zza naszej zachodniej granicy, przeprowadzali testy mocy na różnych paliwach i to się potwierdziło, spróbujcie jak to u was wygląda. Koszt hamowania nie jest tak duży, a wynik dość ważny Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a
BeyerBrown Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 (edytowane) Z punktu widzenia KALORYCZNOŚCI to chyba dobrze, że nasza polska 95-ka nie trzyma parametrów, bo TEORETYCZNIE im mniej oktanów, tym więcej energii (mocy) z procesu spalania A że ECU i stukowce mieszają z kątami zapłonów i wychodzi coś zupełnie odwrotnego to osobna bajka... Edytowane 3 Czerwca 2015 przez BeyerBrown
dżejki Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2015 Gdyby ECU był programowanie pod nasze paliwo to tak, ale nie jest. Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a
ivan1982 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 ha dzis powiem wam HIT! byłem u typów co sa specjalistami od audi i mowie wyłaczcie mi sondy tylnie a oni oczy jak 5 zł i cooo ??? tego sie nie da zrobic to nie mozliwe !! ITD.... koledzy moze mi powicie jak wyłączyc tylnie sondy jaka to procedura vcds-em
boro81 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 VCDS-em kolego tego nie zrobisz jedynie Tuner Ci to ogarnie ...
dżejki Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2015 Mi to robili VCDSem zgrywaja cały program i wrzucają swój z poprawkami. Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a
SilentDave Opublikowano 22 Listopada 2015 Opublikowano 22 Listopada 2015 Mi to robili VCDSem zgrywaja cały program i wrzucają swój z poprawkami. A zdradzisz gdzie ci to zrobili? Bo u mnie namieszane mam, według VIN powinienem mieć po dwie sondy na wydech czyli w sumie 4 a mam tylko 2.
dżejki Opublikowano 22 Listopada 2015 Autor Opublikowano 22 Listopada 2015 ECU project. Powinieneś mieć s1b1 s2b1 i s1b2 s2b2 wyslane przy pomocy zdartego nankanga
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się