Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie zaworu EGR i przepustnicy w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak nie masz DPFa to wyprogramuj zawór i tyle

Opublikowano (edytowane)

Witam

audi a4b8 z konca 2011r 2.0tdi. 170km Kod silnika to CAHA. Mechanik stwierdzil ze mam nieszczelny EGR( nie wiem dokladnie czy ma na mysli chlodniczke czy zawor). Zauwazyl to przy wymianie turbo i tam jeszcze paru rzeczy. Ogolnie to przed wymiana turbo i jego robota nie bylo czuc spalin w samochdzie a teraz je czuc co jakis czas. Po krotkiej rozmowie z nim on stwierdzil ze to wlasnie przez ten nieszczelny EGR. Teraz mam pytanie. Sa na allegro regenerowane EGR z chlodniczka spalin. Sa tez zamienniki. Regerowany(podobno oryginalny po odeslaniu swojego) to koszt 500zl Zamiennik 650zl (chyba SKV) a oryginalny nowy to koszt ponad 2000zl. Teraz mam do was pytanie na ktory sie zdecydowac zeby nie bylo zadnych problemow? samochod jest mi potrzebny do pracy i nie moge sobie pozwolic na jakies buble. Te zamienniki dzialaja?nie ma z nimi problemu? mialem juz regerowane turbo i dzialalo 2 tygodnie. Nie wiem czy to wina regeneracji czy montazu ale taki jest fakt. Co mi polecacie? bledow nie ma zadnych i nie bylo.

Jesli sa tacy to dobrze by bylo gdyby wypowiedzieli sie uzytkownicy ktorzy mieli regenerowany EGR i tacy ktorzy jezdza na zamiennikach:) ale ogolnie licze na informacje ludzi ktorzy maja wiedze na ten temat:) pozdrawiam

Edytowane przez lukpie
Opublikowano

Jestem po wymianie EGRu, w CGLC już ok. 2 miesiące. Wyczyszczony był również kolektor dolotowy z osiadłej mazi. EGR był Valeo teraz Pitburg, autko śmiga aż miło żadnych błędów a przedtem nie dało się szybciej niż 120 jechać bo błąd spiralki wywalało. Wyczyściłem wymieniony, choć trwało to ok. trzech tygodni bo tak bardzo była zatkana chłodniczka i moczenie i płukanie musiało być powtarzane wiele razy. Teraz jest w pełni drożna we wszystkich kanalikach i sam zawór czysty ale nie mogę namierzyć nowej uszczelki miedzy głowicą a chłodniczką. Ma ktoś namiary gdzie ją można kupić, bo  raczej wolałbym ją wymienić choć stara jest cała. Byłby zapas na następną wymianę za ok 50 tys. km. 

Opublikowano

Też mam taki egr w swoim cjcb,i mam pytanie ,czy jest sens czyścić go profilaktycznie ,jeśli nie ma żadnych błędów ,ani niepokojących objawów?

Opublikowano

Witam. Po roku znowu wyszedł błąd 4892. Wszystko wyczyściłem i po złożeniu wyszedł nowy 4900 który po skasowaniu pojawia się na nowo. W czym może być problem? Pozdrawiam

IMG_5697.jpeg

Opublikowano

Witam. Dziś ponownie rozebrałem EGR bo ten błąd 4900 nie dawał mi spokoju. I coś mnie zdziwiło przy rozkręcaniu. W zaworze od strony spalin jest jakaś ciecz. Wygląda jak ropa ale dotykajac i wąchając ropy nie przypomina. Co to może być koledzy? I skąd się to tam wzięło?

IMG_5738.jpeg

IMG_5739.jpeg

Opublikowano

Płyn chłodzący,nie trzyma uszczelka pomiedzy chłodnicą a egr

Opublikowano (edytowane)

Dla potomnych.Tak wygląda po 200 tyś.Nie było błędu.Profilaktycznie

20220513_182128.jpg

20220523_175828.jpg

20220523_175816.jpg

20220523_202857.jpg

Edytowane przez jony 2
Opublikowano
17 minut temu, jony 2 napisał(a):

Płyn chłodzący,nie trzyma uszczelka pomiedzy chłodnicą a egr

Ok. A gdzie ta uszczelka się znajduje?

Opublikowano

Chodzi o tą uszczelkę?

IMG_5741.jpeg

Opublikowano

pomiedzy chłodnicą a egr ,inaczej pomiędzy drugim a trzecim zdjęciem co wstawiłem wyżej

Opublikowano
2 minut temu, jony 2 napisał(a):

pomiedzy chłodnicą a egr ,inaczej pomiędzy drugim a trzecim zdjęciem co wstawiłem wyżej

Ale mój EGR nie ma chłodniczki

IMG_5745.jpeg

Opublikowano

to co pokazujesz to jest przepustnica,egr jest po drugiej stronie (wprawdzie inny niż u mnie bo ja ja mam polifta)

Opublikowano
5 minut temu, jony 2 napisał(a):

to co pokazujesz to jest przepustnica,egr jest po drugiej stronie (wprawdzie inny niż u mnie bo ja ja mam polifta)

No EGR z przepustnicą

IMG_5745.jpeg

Opublikowano
16 godzin temu, jony 2 napisał(a):

Dla potomnych.Tak wygląda po 200 tyś.Nie było błędu.Profilaktycznie

20220513_182128.jpg

20220523_175828.jpg

20220523_175816.jpg

20220523_202857.jpg

Kolego długo trwał demontaż? Mam jeszcze pytanie w jaki sposób czyściłeś egr i czym? 

Opublikowano

Jeśli nie jesteś mechanikowaty i nie masz odpowiednich narzędzi to zleć mechanikowi.demontaż trudny przynajmniej w moich warunkach nie posiadając kanału.Moczyłem w Pramaxolu,wd-40 ,następnie drut+kompresor i tak kilka razy

Opublikowano
W dniu 8.12.2023 o 17:39, jony 2 napisał(a):

Jeśli nie jesteś mechanikowaty i nie masz odpowiednich narzędzi to zleć mechanikowi.demontaż trudny przynajmniej w moich warunkach nie posiadając kanału.Moczyłem w Pramaxolu,wd-40 ,następnie drut+kompresor i tak kilka razy

Kolego, znalazłeś gdzieś uszczelkę między wymiennikiem a częścią z zaworami i inne uszczelki na rurkach od spalin czy na czymś innym złożyłeś?

Opublikowano
21 godzin temu, darek181289 napisał(a):

Kolego, znalazłeś gdzieś uszczelkę między wymiennikiem a częścią z zaworami i inne uszczelki na rurkach od spalin czy na czymś innym złożyłeś?

Stare uszczelki,między wymiennikiem dodatkowo loctite 518

Opublikowano
W dniu 5.11.2023 o 18:37, jerk22 napisał(a):

Jestem po wymianie EGRu, w CGLC już ok. 2 miesiące. Wyczyszczony był również kolektor dolotowy z osiadłej mazi. EGR był Valeo teraz Pitburg, autko śmiga aż miło żadnych błędów a przedtem nie dało się szybciej niż 120 jechać bo błąd spiralki wywalało. Wyczyściłem wymieniony, choć trwało to ok. trzech tygodni bo tak bardzo była zatkana chłodniczka i moczenie i płukanie musiało być powtarzane wiele razy. Teraz jest w pełni drożna we wszystkich kanalikach i sam zawór czysty ale nie mogę namierzyć nowej uszczelki miedzy głowicą a chłodniczką. Ma ktoś namiary gdzie ją można kupić, bo  raczej wolałbym ją wymienić choć stara jest cała. Byłby zapas na następną wymianę za ok 50 tys. km. 

Jaki koszt

Opublikowano
W dniu 5.11.2023 o 18:37, jerk22 napisał(a):

Jestem po wymianie EGRu, w CGLC już ok. 2 miesiące. Wyczyszczony był również kolektor dolotowy z osiadłej mazi. EGR był Valeo teraz Pitburg, autko śmiga aż miło żadnych błędów a przedtem nie dało się szybciej niż 120 jechać bo błąd spiralki wywalało. Wyczyściłem wymieniony, choć trwało to ok. trzech tygodni bo tak bardzo była zatkana chłodniczka i moczenie i płukanie musiało być powtarzane wiele razy. Teraz jest w pełni drożna we wszystkich kanalikach i sam zawór czysty ale nie mogę namierzyć nowej uszczelki miedzy głowicą a chłodniczką. Ma ktoś namiary gdzie ją można kupić, bo  raczej wolałbym ją wymienić choć stara jest cała. Byłby zapas na następną wymianę za ok 50 tys. km. 

Masz nr części?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...