Skocz do zawartości
IGNOROWANY

drgania i stuki na pedale gazu 1.8 T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich znawcow marki Audi.

Od paru dni jestem posiadaczem audi a4 b6 1.8T z automatyczna skrzynia biegow z 2001 roku. Do niedawna bylo to dla mnie auto marzenie. Te ksztalty te wnetrze jak na swoj wiek calkiem przyzwoite no i w dodatku Audi auto niemieckie ktore sie nie psuje... Zaczne od tego ze tydzien wczesniej rowniez kupilem audi a4 z tego samego rocznika z tym ze silnik 2l ktory w czasie jazdy do domu wywalil blad cisnienia oleju kilka razy wiec zwrocilem auto odebralem pieniadze tak jak radzili chlopaki z tego forum :) problem w tym ze drugie auto z silnikiem 1.8T tak wszedzie polecanym jako najlepszy z mozliwych takze nie jest bez wad. Auto kupilem u handlarza niemca. ze wzgledu ze u niego nie jest zbyt wiele miejsca, samochod stalo u pobliskiego mechanika z ktorym ma podpisana umowe ze w razie wad auta on je naprawia. Audi z pierwszej reki od starego niemca (kupil jak mial 60 - sprzedal je majac 75) pelna ksiazka serwisowa podbita za kazdym razem przez audi, zero korozji silnik na postoju chodzil cichutenko i rowno zadnych wyciekow wiec pomyslalem "za wpierwszym razem nie wypal teraz okazja mimo ze cena dosc wysoka bo 4tys euro. po zakupie auta przejechalem nim 70 km silnik pracowal ok jedyne co mi troche nie pasowalo to dziwne drgania na pedale gazu przy lekkim jego naciskaniu (im wieksza predkosc ale stala predkosc i lekko docisniety pedal gazu bylo wyczuwalne rytmiczne drgania, delikatne stuki...ciezko to wytlumaczyc ale dosc wnerwiajaca sprawa. mimo wszytko auto przyspieszalo prawidlowo a silni i skrzynia wydaje mi sie ze rowniez bez zarzutow wiec pomyslalem moze taki jego urok. w drodze do domu powtorka z rozrywki auto sie nagrzalo ja mu gaz a on mi öldruck :/ no i sie zalamalem. spowrotem do mechanika wymienil sensor nie pomoglo wymienil pompe oleju, olej i cos tam jeszcze i w takim stanie zrobilem nim 700km ale juz bez sprawdzania osiagow bo strach ze znowu bedzie to samo a na drugi dzien trzeba bylo do roboty. blad puki co sie nie pojawil ale te drgania zostaly i jadac 700km myslalem ze mrowki olbrzymy oblazly mi stope. czy ktos z tutejszych znawcow moze mnie uswiadomic czy znow nie trafilem na jakis felerny egzemplarz bo mozliwosci oddania juz nie mam a nie dosc ze juz na poczatek problem z cisnieniem oleju ktory myslalem ze wystepuje tylko w silnikach 2.0 to jesze te stukotanie niewiadomoego pochodzenia.

z gory serdecznie dziekuje za pomocne rady


Witam wszystkich znawcow marki Audi.

Od paru dni jestem posiadaczem audi a4 b6 1.8T z automatyczna skrzynia biegow z 2001 roku. Do niedawna bylo to dla mnie auto marzenie. Te ksztalty te wnetrze jak na swoj wiek calkiem przyzwoite no i w dodatku Audi auto niemieckie ktore sie nie psuje... Zaczne od tego ze tydzien wczesniej rowniez kupilem audi a4 z tego samego rocznika z tym ze silnik 2l ktory w czasie jazdy do domu wywalil blad cisnienia oleju kilka razy wiec zwrocilem auto odebralem pieniadze tak jak radzili chlopaki z tego forum :) problem w tym ze drugie auto z silnikiem 1.8T tak wszedzie polecanym jako najlepszy z mozliwych takze nie jest bez wad. Auto kupilem u handlarza niemca. ze wzgledu ze u niego nie jest zbyt wiele miejsca, samochod stalo u pobliskiego mechanika z ktorym ma podpisana umowe ze w razie wad auta on je naprawia. Audi z pierwszej reki od starego niemca (kupil jak mial 60 - sprzedal je majac 75) pelna ksiazka serwisowa podbita za kazdym razem przez audi, zero korozji silnik na postoju chodzil cichutenko i rowno zadnych wyciekow wiec pomyslalem "za wpierwszym razem nie wypal teraz okazja mimo ze cena dosc wysoka bo 4tys euro. po zakupie auta przejechalem nim 70 km silnik pracowal ok jedyne co mi troche nie pasowalo to dziwne drgania na pedale gazu przy lekkim jego naciskaniu (im wieksza predkosc ale stala predkosc i lekko docisniety pedal gazu bylo wyczuwalne rytmiczne drgania, delikatne stuki...ciezko to wytlumaczyc ale dosc wnerwiajaca sprawa. mimo wszytko auto przyspieszalo prawidlowo a silni i skrzynia wydaje mi sie ze rowniez bez zarzutow wiec pomyslalem moze taki jego urok. w drodze do domu powtorka z rozrywki auto sie nagrzalo ja mu gaz a on mi öldruck :/ no i sie zalamalem. spowrotem do mechanika wymienil sensor nie pomoglo wymienil pompe oleju, olej i cos tam jeszcze i w takim stanie zrobilem nim 700km ale juz bez sprawdzania osiagow bo strach ze znowu bedzie to samo a na drugi dzien trzeba bylo do roboty. blad puki co sie nie pojawil ale te drgania zostaly i jadac 700km myslalem ze mrowki olbrzymy oblazly mi stope. czy ktos z tutejszych znawcow moze mnie uswiadomic czy znow nie trafilem na jakis felerny egzemplarz bo mozliwosci oddania juz nie mam a nie dosc ze juz na poczatek problem z cisnieniem oleju ktory myslalem ze wystepuje tylko w silnikach 2.0 to jesze te stukotanie niewiadomoego pochodzenia.

z gory serdecznie dziekuje za pomocne rady

Dodam ze handlarz dal mi pol roku gwarancji na silnik skrzynie biegow i na cos tam jeszcze z tym ze mam do niego 700km w razie awarii a za lawete raczej mi nie zaplaci...

Opublikowano

handlarz dal ci gwarancje? a masz to na umowie?

Opublikowano

tak mam to na umowie. gwarancja dotyczy silnika skrzyni biegow i jeszcze czegos tam.

Opublikowano

Jak możesz to sprawdź sprzęgło!

A ile masz przejechane?

Opublikowano (edytowane)

jak kolega wyżej proponowałbym sprawdzić sprzęgło

warto, tez zajrzeć do poduszek silnika

btw mechanik wymienił pompę oleju, a oczyścił miskę i smok ?

Edytowane przez tazman
Opublikowano

witam i przepraszam ze dopiero teraz odpisuje ale nie bardzo mialem ostatnio czas, a wiec tak z tego co widzialem to pompa oleju wymieniona na inna niz orginal bo ponoc te sa za slabo wydajne. nowa to firma Kebi czy jakos tak. smok i miska olejowa wyczyszczona i nowy czujnik cisnienia. olej podobno tez ale tego nie widzialem. co do sprzegla to jak to sprawdzic w automatycznej skrzyni?

aaa i bym zapomnial. panewki tez wymienili

przejechane 152tyd

sprawa zalatwiona! lewe lozysko do wymiany... 300 euro w d...e :wink:

Opublikowano

Pozwole sobie odkopac temat, mam ten sam objaw mrowienia pedalu gazu tylko ze w b8, przy pszyspieszaniu nic nie czuc czasami tak jest ze podczas jazdy tez nic nie czuc czasem jak jade po autostradzie to napierdziela niemilosiernie, jak to dokladnie bylo u ciebie? Da sie zdiagnozowac takie lozysko krecac kolem na podnosniku? Rozumiem ze to radlager byl - lozysko kola?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...