Atreus Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Witam, jako ze z gola nie za wiele wiem o felgach i ich zamianach chciałbym zapytać: Jakie są skutki zmiany felg z 17 na 19 w odniesieniu do ogólnego użytkowania auta?
Mateuszek1001 Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Mniejszy komfort jazdy, szybsze zużywanie zawiechy, łatwiejsze rozwalenie felgi
C4NC3R Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Mniejszy komfort? Jeździłem na 235/45/17 i teraz na 235/35/19 i nie ma różnicy jak dla mnie. Jak się uprzesz to i 16" na profilu 50 rozwalisz, o zawiasie nie wspominając bo w PL drogi są różne, u jednych w miare ok, u innych wręcz przeciwnie. Dla mnie dużo na +
Mateuszek1001 Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 No tak, ale wysokość profilu jednak wpływa na tłumienie nierówności oraz drgań. Faktycznie niższy profil ma zalety, chociażby prowadzenie czy też wygląd.
Atreus Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Opublikowano 12 Maja 2015 Nie jestem inżynierem ale i mi zdaje się że im "grubsza" opona tym większa sprężystość a co za tym idzie amortyzacja Zalety w prowadzeniu? Mogłbyś rozwinąć?
C4NC3R Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 (edytowane) może opony na 17" miały dość twardy bark i dlatego między letnią17" i 19" nie czuje różnicy, z kolei 17" zimowa miękka w uj;// No wygląd bajka, z dobrym ET, szerokością felgi i glebą jest @up, jest sztywniej, plus dobry gwint i auto w zakrętach idzie jak po sznurku:) Edytowane 12 Maja 2015 przez C4NC3R
lukaszooo Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 (edytowane) Na plus : -wygląd -sztywność Na minus : - brak amortyzacji - brak zabezpieczenia przed dziurami - wybijanie zawiechy z braku tlumienia i szerokości oponki - cena nowych opon które przy takiej szerokości są obowiązkowe. Jeździłem na 15,16 i teraz mam 17 kiedyś przez miesiąc miałem 18, 15 to porażka auto myszkuje i jest nie pewne, 16 jak dla mnie jest to rozwiązanie na zime ponieważ puki auto stało troszke wyzej mogłem wjechac na nich na krawęznik, 17 mam teraz jezdze na nich 4 lata i zero problemów nie boje sie dziur i jak dla mnie jest to opymalne rozwiązanie. 18 były chinskie i było dosłownie papierowe mały dołek i koła biły dlatego szybko wróciłem do ori 17. Jeżdząc bezproblemowo na ori 17 jesli miał bym zmieniać to własnie na 19 niestety przy takiej feldze trzeba pamietać ze to nie to samo co 17. Edytowane 12 Maja 2015 przez lukaszooo
Trewor87 Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Jakie są skutki zmiany felg z 17 na 19 w odniesieniu do ogólnego użytkowania auta? Jeśli zmienisz tylko koła, bez ingerencji w zawieszenie to auto nie zyska na wyglądzie więc osobiście odradzam. Skutkiem na pewno będą wspominane koszty związane z zakupem opon. Nie mówię że nie da się znaleźć zdrowych używanych 19, jednak jest to na pewno trudniejsze niż w przypadku bardziej popularnych 17. Do tego już w samej eksploatacji niższy profil opony będzie musiał wymusić na Tobie delikatną zmianę stylu jazdy - atakowanie krawężników itp. Poza tym co prawda dużo tu zależy od modelu i wzoru felgi ale w większości przypadków koło 19" jest cięższe od koła 17". Zwiększy się więc masa nieresorowana.
Atreus Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Opublikowano 13 Maja 2015 Dziękuje za zainteresowanie tematem. Znalazłem felgi 19 8,5 et 42 5x112 73,1 w sumie przypadły mi do gustu jednak nie wiem czy nie będę miał problemu z dopasowaniem ich do auta czy będę musiał użyć pierścieni dystansujących czy centrujących oraz czy sama felga nie będzie nadto wystawać z nadkola i w tym miejscu tez przydała by mi się opinia kogoś bardziej obeznanego
Trewor87 Opublikowano 14 Maja 2015 Opublikowano 14 Maja 2015 Jak masz B8 to musisz zastosować pierścień centrujący redukujący średnicę otworu na 66,6. Z tą szerokością i ET koło nie powinno wystawać
Atreus Opublikowano 14 Maja 2015 Autor Opublikowano 14 Maja 2015 (edytowane) wg symulacji ze strony: felgi.pl różnica miedzy obecną a nową wynosi: 18 mm na zewnątrz i 8 wewnątrz i z tego co się oczytałem to dopuszczalne liczby również średnica koła zmieni się o 4 mm przy profilu opony 35 opony i tak kupuje nowe no i właśnie pytanie o szerokość 235, 245 czy 255 ? edit: aa i co potrzebuje do obniżenia zawieszenia bo to się jeszcze nie zagłębiłem no i jakie są orientacyjne koszty? Edytowane 14 Maja 2015 przez Atreus
C4NC3R Opublikowano 14 Maja 2015 Opublikowano 14 Maja 2015 (edytowane) Przy 8,5" 235 jest spoko. ET mogłoby być mniejsze( ET35), koło nie będzie wtedy schowane w nadkolu i ładnie to będzie wyglądać + gleba do tego oczywiście:)Na oponki nowe szukaj promocji. Ja swoje kupiłem już w lutym, przecena była o 300zł sztuka:). Co do obniżenia to gwint jedynie aby to spasować idealnie, chyba że masz 1bv to można spróbować ze sprężynami obniżającymi Edytowane 14 Maja 2015 przez C4NC3R
Atreus Opublikowano 15 Maja 2015 Autor Opublikowano 15 Maja 2015 http://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=225-50-17X7.5ET45&wheel2=245-35-19X8.5ET42&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm wg tej kalkulacji 245 najmniej zmieniają średnicę całego koła
spideros Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 A jakie ma znaczenie mala roznica w srednicy kola o te pare mm w codziennej zwyklej jezdzie? Dla mnie zadna, na 19" trzeba bardziej uwazac na naszych drogach zeby felg nie zniszczyc bo profil opony niski.
Atreus Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Opublikowano 16 Maja 2015 akurat po "naszych" drogach mało jeżdżę
C4NC3R Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 To co tu sie zastanawiać Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
Atreus Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Opublikowano 16 Maja 2015 Chodziło przede wszystkim o to żebym mi felgi pasowały na auto, teraz kiedy już się w temacie rozeznałem wystarczająco zmienię na 19. http://www.ebay.co.uk/itm/4x-19-Inovit-Speedy-Alloy-Wheels-5x112-Audi-A4-A5-A6-VW-Passat-Mercedes-W204-/111651770536?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item19fef6d0a8#vi-ilComp zawieszenie gwintowane już poczeka na koniec roku ;p ps. dziękuję za zainteresowanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się