emceee Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Czołem wszystkim! Mam dość nietypowy problem z autem. Wskazania zegara od temperatury wody przyprawiają mnie o niemałe zdziwienie. Mianowicie, gdy lecę sobie na trasie, czasem wszystko jest ok. Gdy jadę natomiast kilka km, woda się gotuje, i co najdziwniejsze: Gdy puszczę pedał gazu, temperatura wraca na 90stopni. Mam ciągły ubytek płynu... Wycieku nigdzie nie widać. Przyczyną może być uszczelka pod głowicą a płyn wywala do kolektora? Rorząd zmieniony, pompa wody nowiusieńka, termostat już 2 lub 3. Ręcę mi opadają. Liczę na Waszą pomoc.
hak64 Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Sprawdź na postoju, czy załącza się wentylator chłodnicy. Jeśli z tym jest OK, to pozostaje uszczelka głowicy. Można ją wykluczyć sprawdzając płyn w zbiorniczku wyrównawczym, na zawartość CO2. Przepalona uszczelka może powodować, że ciśnienie spalin gotuje i wywala płyn.
piotrsob1 Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 A nie gotuje się przypadkiem od wymiany rozrządu ? Jak się gotuje , to wywala płyn przelewem zaworu korka zbiorniczka wyrównawczego, jego ujście znajduje się na spodzie zbiorniczka
emceee Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) A nie gotuje się przypadkiem od wymiany rozrządu ? Jak się gotuje , to wywala płyn przelewem zaworu korka zbiorniczka wyrównawczego, jego ujście znajduje się na spodzie zbiorniczka Można powiedzieć, że od wymiany się tak dzieje. Stawialiśmy, że winna jest pompa wody, bo miała plastikowy wirnik. Zmieniliśmy rolkę i wrzuciliśmy nową pompę. a woda dalej się gotuje. A czasem nawet jak nie gotuje się to płynu ubywa i tak. Edytowane 17 Maja 2015 przez emceee
piotrsob1 Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) Jak pompa chłodziwa podmieniona i dalej jest problem, to podejrzewam uszczelkę pod głowicą Węże układu chłodzenia nie robią się twarde, po ostrzejszej jeździe pod zbiorniczkiem wyrównawczym jest sucho ? Edytowane 18 Maja 2015 przez piotrsob1
emceee Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Opublikowano 17 Maja 2015 Pod zbiorniczkiem jest sucho. Ok, to jak będę robił uszczelkę pod głowicą to co wymienić? Na pewno planowanie głowicy, uszczelnianie zaworów, podkładki co tam jeszcze?
piotrsob1 Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Jak pod zbiorniczkiem jest sucho, to uszczelka pod głowicą na 99% jest OK Szukaj jakiejś małej nieszczelności w układzie chłodzenia
emceee Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Opublikowano 17 Maja 2015 Jak pod zbiorniczkiem jest sucho, to uszczelka pod głowicą na 99% jest OK Szukaj jakiejś małej nieszczelności w układzie chłodzenia A nie jest możliwym, żeby woda waliła do kolektora? No zgłupiałem Myślałem, że to już wina uszczelki na sto proc. Sprawdzę jeszcze raz. Naleję wody i włożę coś pod zbiorniczek, co by mogło zawilgotnieć.
daros Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Sprawdź specjalnym testerem zawartość CO2 w zbiorniczku. Masz twarde przewody chłodnicze?
Tomek WRA Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 tak jak kolega pisze sprawdz tesc na CO2, ewidentnie wywalona uszczelka pod glowica
Tyrath Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Najpierw to sobie podloz kawałek woreczka foliowego pod korek, może nie trzyma ciśnienia i stąd ten cyrk
piotrsob1 Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Najpierw to sobie podloz kawałek woreczka foliowego pod korek, może nie trzyma ciśnienia i stąd ten cyrk W ten sposób to sobie może biedy napykać, jak mu rozerwie któryś wąż, chłodnicę , albo zbiorniczek wyrównawczy Jeżeli już, to zamiana korka z autem które nie ma żadnego problemu z układem chłodzenia
Tyrath Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Najpierw to sobie podloz kawałek woreczka foliowego pod korek, może nie trzyma ciśnienia i stąd ten cyrkW ten sposób to sobie może biedy napykać, jak mu rozerwie któryś wąż, chłodnicę , albo zbiorniczek wyrównawczy Jeżeli już, to zamiana korka z autem które nie ma żadnego problemu z układem chłodzenia Pół roku tak jeździłem i nic się nie działo. Tak czy owak, zanim wymieni pól silnika, warto sprawdzić czy winowajcą nie jest koreczek
emceee Opublikowano 26 Maja 2015 Autor Opublikowano 26 Maja 2015 Założyłem koreczek od identycznej B6. Problem pozostał. Wczoraj auto pojechało do specja(okaże się), który ma najpierw sprawdzić tą zawartość CO2 a jak sie okaże, że uszczelka to niech rzeźbi uszczelkę Dzięki Panowie za rady!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się