Bizkitway3 Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 (edytowane) Witam! Jestem tutaj nowy, w kwestiach motoryzacyjnych średnio zaawansowany i dlatego chciałem zadać kilka pytań odnośnie mojej a4 1.8 ADR. 1.Któregoś dnia zauważyłem plamę pod przednim zderzakiem a zderzak od spodu był w płynie chłodniczym, czyli jakiś wyciek. Chłodnica przy okazji pakietu startowego została wymieniona i dlatego zdzwiło mnie to, że pod nią ta plama jest ( pół szklanki). Poziom płynu w zbiorniczku spadł poniżej kreski min. Dzisiaj po dłuższej jeździe otworzyłem maskę przy ciągle zapalonym silniku i odkręciłem korek od zbiornika płynu. W wężach zabulgotało i poziom płynu podniósł się i jest ok. 1 cm nad kreską min. Czytałem, że tak powinno być, bo w układzie jest ciśnienie itp ale czy na pewno? Może ktoś to potwierdzić? I co z tą chłodnicą? W końcu jest nowa. Mogła się rozszczelnić przy dostaniu wysokiej temp tak szybko? 2. Auto w ramach pakietu startowego dostało nowy rozrząd + łańcuch i napinacz, bo klekotał jak diesel. Kultura pracy silnika diametralnie się zmieniła, jednak dalej słyszę cykanie. Już nie klekot, ale jednak. Nie do końca jestem w stanie to zlokalizować. Wydaje się, że albo z tyłu pokrywy zaworów albo po prawej stronie. W przyszłym tyg udaje się na pomiar ciśnienia oleju, czy to może być pompa? 3. Po wymianie napinacza oczywiście wpadła nowa uszczelka pod pokrywę. Wczoraj zauważyłem, że z tyłu pokrywy jest wyciek oleju (niewielki) spod uszczelki. Reklamować, zakładać grubszą? 4. Mechanik przy wymianie rozrządy wymienił od razu świece i powiedział, że jak będę miał trochę gotówki to warto wymienić też kable wn, bo mają przebicia. Wczoraj to zrobiłem, bo stare faktycznie były w kiepskim stanie i zauważyłem dziwną rzecz. Po wymianie świec na starych kablach, auto na zimnym silniku obroty trzymało idealnie. Wskazówka ani drgnęła. Była jednak delikatnie wyczuwalna dziura mocy między 2-3 tys obrotów. Po wymianie kabli auto zbiera się jak rakieta ale pojawiło się co innego ;d. Na zimnym po odpaleniu obroty falują! Nie jest to jakieś niesamowite falowanie, silnikiem nie trzęsie, pracuje ładnie ale wskazówka jak nie patrzeć lekko się porusza. Między 900-1000 obr. Kompletnie tego nie rozumiem. Na ciepłym silniku jest wszystko idealnie, czy na starych kablach czy na nowych. Ogólnie auto udało mi się kupić w fajnym stanie, miałem już kilka propozycji odkupienia, również przez innych mechaników z warsztatu, gdzie auto stało po zakupie. Mam nadzieję, że 2-3 lata mi posłuży Edit: Trochę mnie poniosło z tymi falującymi obrotami. Przed chwilą to sprawdziłem. Wskazówka dalej faluje ale z tym zakresem 900-1000 przesadziłem. Jest to raczej 1 mm w górę i w dół. Może to śmieszne ale ja po prostu mam tak, że to mi nie da spokoju :/ Edytowane 29 Maja 2015 przez Bizkitway3
ja74687 Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 1. Sprawdź dokładnie połączenia do chłodnicy czasami może być tak że jest za słabo objemka dokręcona i leci. 2. Sprawdź ciśnienie oleju, najpewniej napinacz klekocze, jeżeli ciśnienie oleju jest ok. to do sprawdzenia napinacz. 3. Czasami warto dać silikonu pod uszczelkę. Bodajże przy napinaczu z wtyczką jest dodatkowa uszczelka z której może lecieć. 4. Podłącz VAG, zrób reset ECU. To tak na szybko pisane, i najważniejsze rzeczy
mirek s Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 Na falowanie obrotów w tym silniku często pomaga czyszczenie przepustnicy.
Pucek1993 Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 Witam, niedawno również skakały mi obroty, momentami nawet 1000 - 200 , po wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy problem ustał. Pozdrawiam
Bizkitway3 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2015 Dzięki za rady! W wolnej chwili, w weekend pewnie się tym zajmę i dam znać jakie efekty Obiecałem napisać jakie efekty, więc piszę 1. Nieszczelność polegała na tym, że oringi przy wężu były do wyrzucenia. Nowe wyniosły mnie dokładnie 5,30zł i kilka chwil wymiany przy piwku 2 i 3. Tutaj jest trochę gorzej. Ciśnienie oleju bardzo dobre, pompa oleju w jak najlepszym porządku. Okazało się, że olej pluje z tej uszczelki od napinacza, a i sam napinacz jest trefny. Do końca miesiąca będę tak jeździł, bo mi auto potrzebne. Na początku lipca napinacz idzie do reklamacji i wrzucą mi nowy, oczywiście cała operacja w ramach gwarancji - za free. Tutaj to już nawet zły nie jestem, bo szkoda nerwów tracić, znowu auto na parę dni pójdzie do warsztatu, ale przynajmniej wszystko będzie zrobione. Szkoda też mechanika, bo w porządku facet, robotę zrobił dobrze i dokładnie a z magazynu trefny towar dostał. 4. Wyczyściłem przepustnicę, zrobiłem reset ECU i wszystko gra tak jak powinno Pozdrawiam!
dawid7471 Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 Podpinam sie pod temat odnosnie 1.8 ADR Panowie mam problem odnosnie kontrolki cisnienia oleju.Auto jest po wymianie panewek korbowodowych i glownych szlifu walu korbowego uszczelaniczy walu czujnika cisnienia oleju czyszczeniu smoka wymiany filtra i oleju a ona podczas jazdy dalej sie pojawia tak samo jak przed naprawa. Dodam ze bylo mierzone cisnienie na wolnych i wysokich obrotach i wszystko jest w normie, Nie wiem juz co mam zrobic z tym fantem i co moze byc jeszcze tego przyczyna. Czytajac forum istnieje podobno 2 czujnik cisnienia oleju ale cholere go nie potrafie zlokalizowac bo widze tylko jeden ten z tylu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się