Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klekotanie popychaczy INA


PatrykS4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moją A4.Po wymianie kompletnego rozrządu oraz wałka rozrządu i popychaczy pojawiło się słynne klekotanie.Założylem drugi komplet nowych popychaczy bo tamte okazały się wadłiwe gdyż nie trzymały ciśnienia.Teraz po założeniu drugiego kompletu jest duzo lepiej ale klekotanie dalej sie pojawia tylko już w innych okolicznościach.Rano jak zapale auto dwie sekundy po klepią i cisza,ale najbardziej odczuwalne jest na rozgrzanym silniku gdy zapale auto to klekota do momentu aż go porządnie nie przegazuje albo nie przejade sie.Prosze o pomoc bo wiem,że to tak nie powinno być.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak co ale jak u mnie zabierałem się za wymianę popychaczy to mechanik kazał zmienić na dobry olej a jak nie pomoże to wymienimy popychacze,po wymianie oleju klekot ustał w zimie po 3 sek a lato 1sek może więcej ,zmień olej,pisz na priv to napisze jaki wlałem.

Edytowane przez Leopold27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na Castrolu 10w/40 a jeśli rozrząd był by źle ustawiony to mogło by to być przez to?Przy okazji może ktoś podrzucić jak ma być ustawiony znak na kole zamachowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe popychacze przed montażem trzeba zalać świeżym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe popychacze przed montażem trzeba zalać świeżym olejem.

Jeśli się tego nie zrobi to będą klepać.

W AFN'ach nowe popychacze też klepią kilka sek. po odpaleniu, choć i tak nie u każdego jest to spotykane.

Jeśli słychać nowe popychacze podczas pracy silnika to tylko z winy mechanika gdyż nie zalał ich olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popychacze były zalane i wycisniete olejem także zrobione było to jak należy. A jeśli jest przestawiony rozrząd o zabka to jakie są tego objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na Castrolu 10w/40 a jeśli rozrząd był by źle ustawiony to mogło by to być przez to?Przy okazji może ktoś podrzucić jak ma być ustawiony znak na kole zamachowym

zalej lepszy olej z normą 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podczas odpalania na zimnym klepie przez 3 sekundy. Jest sens wymieniać popychacze ? Olej LM Diesel Synthol 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości przypadków nic to nie daje - nie jeden był tutaj na forum z kilkusekundowym klekotem przy "rannym" odpalaniu, wymieniali popychacze i dalej to samo.

Luzy na nich są kasowane hydraulicznie więc dopiero jak dostaną oleju to przestają klepać.

Tym klekotem trzeba się zająć jeśli je słychać na rozgrzanym silniku.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze jak silnik jest rozgrzany a olej rzadki a pompa oleju moze troche niedomagac to dlatego do czasu az przegazujesz klekocza. Bo jak zwiekszysz obroty to zwieksza sie cisnienie i dopiero luzy sa kasowane. Podjedz do kogos i niech ci sprawdza jakie masz cisnienie w polowie obrotow a jakie na wolnych. Nie znam prawidlowych wartosci. Ale ktos kto sie tym zajmuje powinien je znac. Jesli np nie bedzie cisnienia na wolych obrotach to wiesz juz czego szukac. Moga byc juz zuzyte panewki. Lub niedomagajacs pompa oleju. Czy sa jakies inne mozliwosci to niech sie juz ktos madrzejszy wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy popychacze klekoczą jak zostawisz odpalony silnik przez kilka minut?

Producent nie podaje ciśnienia oleju na jałowym. Przy 2000obr/min powinno być powyżej 2bar.

Na wyższych obrotach nie może przekroczyć 7bar.

Pomiar oczywiście na rozgrzanym silniku - temp. robocza 80stopni.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy niskie ciśnienie oleju powinno być zasygnalizowane kontrolką ? Czy tylko i wyłącznie za pomocą ręcznego badania można to stwierdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest czujnik oleju ale jesli kontrolka juz sie zapali to przeważnie nie ma czego ratować. W 1.9 tdi są to skrajne przypadki z ogromnymi przebiegami lub wielokrotnymi zaniedbaniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli warto zrobić test. U mnie kontrolka jeszcze nie zapaliła się nigdy, jednak zbyt niskie ciśnienie może być problemem tego, że jak zimny jest silnik to przez kilka sekund postukają szklanki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze warto sprawdzić dla świętego spokoju.

Lukaszooo, orientujesz się jakie ciśnienie powinno być na jałowym? Ja w przyszłym tyg. też jadę na kontrol ciśnienia a lepiej wiedzieć jakie powiino być.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...