Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieprawidłowa praca silnika 1.8t BEX


maciejko111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zaczynają mi się jakieś problemy z pracą silnika, oto błędy, które odczytałem:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

(ten pierwszy jest od tego, że mam DP)

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Ogólnie na wolnych momentami przestaje równo pracować, tak jakby się dławił/nie palił na jakiś cylinder, najgorzej wychodzi to na LPG. Mniej więcej zaczęło się od tego, że jednego ranka musiałem długo kręcić rozrusznikiem, z 6-8sek i nagle coś głośno rąbneło z wydechu, aż na ścianie za samochodem zostały 2 okrągłe plamy sadzy. Potem odpalił, ale od tamtej pory trzeba go przeważnie dłużej kręcić, żeby odpalił, no i te nierówne obroty.

Mogę wrzucić jakieś logi, tylko powiedzcie co trzeba zmierzyć. Proszę o pomoc!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

standardowo świece kiedy wymieniane ? przełóż cewke z 2 cylindra na 3 i odwrotnie, odpal vcds i zobacz kanały 15 i 16 czy nalicza missfire.

jesli po przelozeniu zacznie zaplon wypadac na 3 to masz rozwiazanie cewka do wyrzucenia. jesli dalej bedzie missfire na 2 to sprawdz czy na PB problem tez wystepuje... to tak na poczatek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód kupiłem rok temu w marcu, zaraz potem zmieniłem świece na nowe ngk, cewki też wymieniłem póżniej na nowe beru.

Sprawa wygląda tak, że włączyłem vaga na 15/16 kanal, zamieniałem różne cewki i świece pomiędzy cylindrami, podmieniałem też na stare cewki, które mam i w momentach dławienia na wolnych naliczało missfire ciągle na 2 cyl., ponadto bardzo sporadycznie naliczało na innych po 1. Naliczało zarówno na pb i lpg, ale porównując oba paliwa do siebie to na lpg gorzej rzuca silnikiem i wiecej nalicza.

Może pierwsza sonda coś nawala? Jakie powinna pokazywać wyniki?

Co wy na to?

Edytowane przez maciejko111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to faktycznie wina sondy? Sprawdź jeszcze szczelność reduktora. Może on puszcza i przez to długo kręci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm tylko skąd wtedy by było występowanie missfire na pb, nawet już po dłuższym czasie od przełączenia z lpg? Też zastanawiam się skąd te strzały przy odpalaniu, co kilka dni mi strzeli z wydechu jak z jakiejs armaty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sondę bo jeden błąd mówi że sonda nie halo. Jeśli faktycznie jest zła to daje dużą dawkę , zalewa i dlatego strzela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o tym strzelaniu to nie doczytałem, podmien wtryskiwacz lpg z 2 cylindra na 3 ;) jakie masz tam wtryski lpg ? HANNA moze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze trzeba auto doprowadzić do ładu na pb.

Tu jest ubogo więc szczelność do sprawdzenia, np zaworek odmy, kolano odmy, eżektor itp.Najlepiej kompresorem.

Swoją drogą najlepiej podłączyć za turbiną, olej nie bulgocze bo powietrze nie idzie do turbiny.

Cisza i łatwo sprawdzić gdzie syczy.

Na gazie trochę lepiej ale korekta też chodzi dużo na minus., czyli wtryski leją lub coś z ciśnieniem, za duże.

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to logi do 2 tys rpm ? eh log dynamiczny robi sie w zakresie 2tys do 6 tys rpm na 3 biegu z noga w podlodze.. ale tutaj kolega mowi dobrze pierw szczelnosc dolotu sprawdz, pełne logi bybyly by lepsze 2+33, 3+20, 115+118

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne:

2+33

http://vaglog.pl/log_220775.html

3+20

http://vaglog.pl/log_220776.html

115+118

http://vaglog.pl/log_220777.html

Szczelność może sprawdzę jutro wieczorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic więcej nie widać, przeplywy ok, turbo ok, sprawdź tą szczelność lekko cofa zaplony.. jakbyś robil jeszcze jakiś log to podmień pierwsza cewke z 4 i zrob loga 3+20.. na serii cofać nie powinno (pamietaj zeby przed logowaniem skasowac błędy nawet jak nic nie ma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem sonde lambda i silnik zaczął ładnie i równo pracować, narazie nie nalicza missfire. Nie pokazują się też wcześniejsze błędy. Narazie testuję go na benzynie tylko ale wciąż są te problemy z odpalaniem, tak przynajmniej raz na dzień muszę go długo kręcić, żeby odpalił. Jak myślicie gdzie teraz szukać rozwiązania tego problemu.

Teraz jeszcze sprawdziłem na gazie i jednak trochę nadal telepie. Poza tym po jeździe na gazie dłużej zapala następnym razem. Może jednak jest coś z tymi cewkami albo świecami, bo gaz niby potrzebuje "lepszej iskry"...

Edytowane przez maciejko111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja mialem problemy z odpalaniem to mialem uwalony wtryski gazu, puszczał lpg i po zgaszeniu w dolocie zbierał sie gaz z całego ukladu przez co mieszanka byla slaba przy odpalaniu - dopiero jak przepompował odpalało normalnie

Edytowane przez Imhotet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ja jeździłem 3 dni tylko na pb i wciąż był problem z odpalaniem, w tym czasie gaz już dawno by uszedł z reduktora i już nie trafiał do silnika "na lewo".

Więc wydaje mi się, że chodzi o zapłon, problemy są na pb i lpg, wiadomo, że lpg potrzebuje lepszego zapłonu więc przy jakimś problemie na lpg bardziej się on uwidacznia.

Cewki i świece zamieniałem już miejscami, missfire było przede wszystkim ciągle na cylindrze 2, więc te zamiany nie miały na to wpływu.

Może jakiś problem z układem sterującym cewkami? Jak to wygląda w silniku bex? Może moduł zapłonu czy coś w tym stylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma żadnego modułu, cewkami steruje ECU.

Nie wiem jaki masz gaz, ale sprawdź połączenia z wtryskiwaczami benzyny.

W niektórych sterownikach lpg są wtyczki bosch oraz gniazda, nie trzeba ciąć instalacji, ale czasem mogą nie łączyć.

Jeżeli masz wtyczki to podłącz tak jak było oryginalnie i sprawdź jak auto będzie pracować na pb, na lpg nie przełączysz (wiadomo)

Przy podłączeniu instalacji gazowej wtryski benzyny łączy się szeregowo przez sterownik od gazu, który je odpowiednio włącza lub wyłącza zależnie od paliwa pb/lpg

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzis po poludniu stawiam do gazownika, bo jeszcze mam gwarancje na lpg i bedzie jutro sprawdzal.

Wymienili mi wszystkie 4 wtryski na nowe hany niebieskie i jak ręką odjął. Narazie chodzi równo i nie wywala żadnych błędów. Zobaczymy czy coś się pojawi w ciągu kilku dni i jak będzie odpalał po dłuższym postoju.

Ale wydaje mi się, że temat dobiegł końca. Dzięki za pomoc.

Edytowane przez maciejko111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...