.Pablo. Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Cześć, powiedzcie mi koledzy jaki jest moment dokręcenia panewek modułu pompy oleju? Chodzi mi o te śruby skręcające pompę i trzymające panewki. Drugie pytanie jak ustawić pompe oleju żeby było dobrze. Z tego co się dowiedziałem to trzeba ustawić odpowiednio silnik czyli 1 i 4 cylinder w górze i teraz te wycięcie na dłuższym wałku z tyłu jak ma być ustawione na górze czy z dołu? Wielkie dzięki za odpowiedź Pablo
grami121 Opublikowano 6 Czerwca 2015 Opublikowano 6 Czerwca 2015 Jakim momentem dokręcać te śruby to nie wiem. U siebie dokręcałem na czuja. Silnik trzeba ustawić tak jak napisałeś 1 i 4 cylinder w GMP. Ja wał blokowałem ori blokadą, bo operację robiłem przy okazji wymiany rozrządu. Ale jak masz rozrząd złożony, to zblokuj wałek rozrządu ori blokadą lub wiertłem fi 6mm i będziesz miał 1 cylinder w GMP. Jak tak masz ustawiony silnik, to moduł wałków wyrównoważających ustaw brzuchami do góry i tak przykręć do bloku. Uważaj, żeby się nie przestawiły nawet o 1 ząb, w momencie dokładania do bloku.
.Pablo. Opublikowano 7 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2015 Znalazłem w necie że przeciwwaga ma wisieć luźno czyli brzuchami do dołu przy montażu na silniku czyli pół okrągła część (przeciwwaga) ma być na dole a płaskie części mają być na górze ? Tłok ustawiłem w GMP blokadą na wale. W większości piszę że brzuchy ustawić w dół jak tłok jest w GMP. Więc w końcu jak to jest ?
Sebek96 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Jak się nie myle to u mnie było tak, silnik ustawiałem na zero, a wałki brzuchami do dołu, tak powiedział gość z turbotechniki, założyłem, jeżdżę, silnik pracuje, ma ciśnienie oleju.
SWARSZCZYK Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Momentu dokręcania nigdzie nie znajdziesz bo nawet w etce go nie ma ja zawsze dokręcam na czucie , ustawienie modułu wygląda tak na kole pasowym masz znak GMP na osłonie dolnej rozrządu jest wycięcie ustawiasz to na znaki czyli 0 silnika , na module wałków wałków z tyłu jeden wałek ma nacięcie ustawiasz go do dołu czyli jak wałki leżą na stole to wycięcie ma być na godzinie 6 i tak go przykręcasz do silnika . W momencie zabrania wałków ze stołu i mocowanie wałków do silnika znak nie może się ruszyć .
grami121 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Sorki. Poprawiam się. U mnie po odkreceniu modułu walki były faktycznie brzuchami do dołu. Tak też skrecilem i jest ok.
.Pablo. Opublikowano 7 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2015 Dzięki wielkie za pomoc moduł skręcony micha wrzucona teraz tylko głowica i odpalmy furaka Koledzy ostatnie pytanie jaki będzie objaw delikatnie przedstawionych wałków wyrownowazajacych? Drgania silnika czy nic się nie będzie działo?
alpha_jack Opublikowano 13 Czerwca 2015 Opublikowano 13 Czerwca 2015 (edytowane) Podpinam się pod pytanie Pablo bo zmagam się z drganiami silnika (a właściwej całej budy) przy zwalnianiu (np. przy dojeżdzaniu do świateł), a moje autko dostaje nieprzyjemnej trząsawki... zastanawiam się czy to własnie nie wina tych nieszczęsnych wałków... Edytowane 13 Czerwca 2015 przez alpha_jack
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się