Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zacięta tylna wycieraczka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kiedyś miałem przypadek, że tylna wycieraczka włączyła się sama, trochę podziałała i się włączyła. Zdarzyło się tak kilka razy po czym przestało a ja o tym zapomniałem. Wczoraj gdy jechałam znów się włączyła i została w połowie szyby. Nie mogę w żaden sposób jej przesunąć do pozycji wyjściowej.

Miał ktoś taki przypadek?

Co może być tego przyczyną?

Opublikowano

Możliwe że zatarła się oś i dlatego stoi. Przesunąć ręcznie się nie da bo jest przekładnia ślimakowa. Musisz zdjąć dolną część tapicerki klapy i będzie dostęp do mechanizmu. Przed demontażem sprawdź czy masz prąd we wtyczce, bo może tylko przewód się przełamał i stąd problemy.

Opublikowano

mam ten sam problem. U mnie nie działa w ogóle albo zacina się i staje w połowie szyby lub pod kątem 45 stopni. Mechanik mówi, że silniczek jest na wykończeniu.

Opublikowano

To sprawdź, czy nie jest zalany, bo jeśli woda się tam do niego dostaje, to i kolejny szlag trafi.

Opublikowano

mam ten sam problem. U mnie nie działa w ogóle albo zacina się i staje w połowie szyby lub pod kątem 45 stopni. Mechanik mówi, że silniczek jest na wykończeniu.

Mówić to on może...wyciągnij mechanizm i zobacz czy przekładnia jest nie uszkodzona. Jeśli wszystko OK to na 99% zaciera się na tej plastikowej tulei obudowy. Trzeba wyciągnąć silniczek, oczyścić dokładnie jego oś oraz tą tulejkę, nasmarować, nowy oring i będzie jeszcze długo działać. Robota prosta a satysfakcja gwarantowana :wink:

Opublikowano

Czekam na ściągacz. Nie mogę jej zdjąć póki co.

Opublikowano (edytowane)

Potwierdzam - wyciągnąć, przeczyścić i nasmarować - 2 lata temu to robiłem i spokój :)

Edytowane przez Rotmistrz
Opublikowano

Czy tak powinna wyglądać tylna szyba po zdjęciu wycieraczki?

91da3e811b3e6a29a68b086a9ac47cf8.jpg

Co wy na to?

5cb3bb38db9b1334675b1db027503860.jpg

Wyczyścilem tyle ile się dało i potraktowałem WD40

dfcb8418ce2c298f6b4e3e1bf5fb5fb2.jpg

Ogromna warstwa korozji, nożem zdrapałem ile mogłem

d94e64abf6981257e31fca2ab0acc217.jpg

Rozeblaem silniczek który okazał się suchy.

2599ed3742a0915b1136b3f470577181.jpg

Przy użyciu kombinerek i większej ilości WD40 udało się ruszyć cały mechanizm.

Silnik zamontowałem. Jakiś dziwny dźwięk i dymek. I już chyba po silniku.

Rozebrałem silniczek elektryczny i okazało się ze był miejscami tłusty od WD40, podłączyłem znów, niby ruch był ale znów dymek. Silnik w śmietniku, zamówiony nowy.

Opublikowano

Ta tulejka z pierwszego foto powinna zejść razem z ramieniem wycieraczki. Jak ją zdjąć aby nie uszkodzić trzpienia ?

Opublikowano

Dobre pytanie... ściągaczem nie dałem rady, a nie chciałem uszkodzić dyszy spryskiwacza. Mam plan, żeby wyjąć cały mechanizm i dremelem naciąć ten pierścień tylko nie mogę zdjąć obicia klapy...

Jak zdjąć plastik klapy bagażnika? Trzyma się cholernik gdzies przy szybie i nawet na siłę nie mogłem go zdjąć. Poddałem się i zostawiłem.

Opublikowano

Ta tulejka z pierwszego foto powinna zejść razem z ramieniem wycieraczki. Jak ją zdjąć aby nie uszkodzić trzpienia ?

Ja ciąłem boschką :)

Dobre pytanie... ściągaczem nie dałem rady, a nie chciałem uszkodzić dyszy spryskiwacza. Mam plan, żeby wyjąć cały mechanizm i dremelem naciąć ten pierścień tylko nie mogę zdjąć obicia klapy...

Jak zdjąć plastik klapy bagażnika? Trzyma się cholernik gdzies przy szybie i nawet na siłę nie mogłem go zdjąć. Poddałem się i zostawiłem.

Tam tylko zatrzaski są.

Opublikowano (edytowane)

Ta tulejka z pierwszego foto powinna zejść razem z ramieniem wycieraczki. Jak ją zdjąć aby nie uszkodzić trzpienia ?

Czyli teraz muszę dokupić tylne ramię gdyż moje wygląda tak. Edytowane przez lord_maciek
Opublikowano

Po prostu przetnij czymś ten szary trzpień.

Opublikowano

Tak - musisz kupić nowe ramię.

Opublikowano

Ośmielę się dodać swoje problemy z wycieraczką :facepalm:

Oprócz w/w mam problem z spryskiwaczem, jak włączam tył to włącza się przód na stałe, oczywiście z tyłu nic nie leci???

Miał ktoś może taki problem ?

Opublikowano

Jeśli chodzi o tył, problemem u mnie była ta oto część http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-Rear-washer-jet-8E9955985-/151740906901?

Tak w środku zardzewiała, że płyn zamiast na zewnątrz trafiał do silniczka i się zatarł.

Opublikowano

A ta część jest wkręcana czy na wcisk ??

Miałeś podobnie, ze spryskiem ?

Opublikowano

Na wcisk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...