Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 1.9 TDI Multitronik problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów!
Trzy tygodnie temu kupiłem A4 B6 1.9 tdi 131KM z multitronikiem. Przy zakupie sprawdziłem ze znajomym , który jeżdzi Audi w automacie od kilku lat ze skrzynia chodzi bez zarzutów. Jedyne co to mruga podświetlenie biegów ale właścicielka powiedziała ,że mruga już od dwóch lat i nic się nie dzieje. Po przyjeżdzie do domu sprawdziłem w internecie ,że oznacza to iż skrzynia pracuje w trybie awaryjnym. Podjechałem do znajomego mechanika , podłączył diagnostykę i wyskoczyły jakieś dwa błędy(niestety nie zapisałem jakie) skasował je i od tej pory skrzynia zaczęła szarpać przy około 1400/1500 obrotów. Wymieniłem olej w skrzyni na oryginalny z Audi ale wydaje mi się ,że jest jeszcze gorzej. W lipcu wybieram się do Polski i obawiam się , ze mogę nie dojechać.

Zamieszczam zdjęcia z diagnostyki i proszę o pomoc.->Postimg.org/gallery/2v8dzyclg/


Dzieki chudineze! Edytowane przez chudineze
Zrobienie porządków
Opublikowano (edytowane)

Z tych fotek to nikt ci nic nie pomoże. Na forum jest przyklejony temat o multitronic, tam znajdziesz jak porządnie zrobić diagnostykę.

Kto kupuje auto z mrugającym podświetleniem biegów i wierzy że tak już od dwóch lat jest i było ok, trochę dziwne. Po wymianie oleju jeżeli jest źle zrobiona to też może ci szarpać. Wszystko jest na forum.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/60242-all-b6-b7-multitronic-encyklopedia/

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/90721-all-b6b7-diagnostyka-skrzyni-multitronic/

Edytowane przez MatrixXXL
Opublikowano (edytowane)

na początek skasuj adaptacje skrzyni vagiem i zrób od nowa, w linkach wyżej masz info jak

w jaki sposób olej zmieniłeś, sprawdzałeś stan etc? podstawa to odpowiedni poziom oleju!

Edytowane przez delph34i
Opublikowano (edytowane)

Jak się wejdzie w adaptację to trzeba wpisać jakieś kody , żeby przejść dalej. Skąd je wziąść? Widać to na jednym ze zdjęć w galerii. Mam bardzo dobrego mechanika ale w automatach się nie specjalizuje więc potrzebuję waszej pomocy. I za każdą pomoc z góry serdecznie dziękuję.

Edytowane przez tomthebuilder
Opublikowano

Zacznijmy od tego czy masz dobry stan oleju, skoro się nie specjalizuje w automatach to jak olej nalał? Przy 35-40 stopniach temperatury oleju w silniku po odkreceniu korka kontrolnego na zapalonym aucie ma lekko wyciekać/kapać.

Adaptacje kasujesz Vagiem kod 00 w adaptacje wpisujesz i save. Cały proces adaptacji masz opisany przez kolege Bartosza w wątkach które podał ci przedmówca, skoro kupiłeś samochód z tą skrzynią to jest to pozycja do zapoznania się dla ciebie obowiązkowa.

Opublikowano

Zacznijmy od tego czy masz dobry stan oleju, skoro się nie specjalizuje w automatach to jak olej nalał? Przy 35-40 stopniach temperatury oleju w silniku po odkreceniu korka kontrolnego na zapalonym aucie ma lekko wyciekać/kapać.

Adaptacje kasujesz Vagiem kod 00 w adaptacje wpisujesz i save. Cały proces adaptacji masz opisany przez kolege Bartosza w wątkach które podał ci przedmówca, skoro kupiłeś samochód z tą skrzynią to jest to pozycja do zapoznania się dla ciebie obowiązkowa.

Delph34i poziom oleju sprawdzilismy przy wymianie tak jak napisales bo wraz z olejem dostalismy instrukcje wymiany. Dzieki za podpowiedz. Jak znajde chwile czasu podjade z ta adaptacja.

Opublikowano

Witam Wszystkich. nie chce tworzyć nowego postu więc doczepię się tutaj, mam poważny problem mianowicie kilka dni temu gdy wyjeżdżałem z domu w stronę Lublina auto mocno mi szarpnęło po czym zatrzymałem się,chcąc ruszyć dalej już nie mogłem ani do przodu ani do tyłu a mam audi a4 b6 automat multi.... dając na D coś pod skrzynią mi stukało a gdy dodawałem delikatnie gazu to tym bardziej mi stukało... przedwczoraj zawiozłem lawetą auto do mechanika z okolic Jarosławia (Podkarpacie) i dziś mówił że jeszcze auto jest na podnośniku i jak już zdejmę to zadzwoni do mnie i powie co i jak ,ale z tego co mu się wydaje że prawo podobnie urwał się łańcuch lub talerze... nie znam się na tym i jest c**jowo trochę bo sam nic nie zrobię po poruszam się na wózku. mam takie Pytanie gdyby jednak okazało się że to łańcuch -talarze to ile kosztowałaby taka naprawa? czy się w ogóle opłaca ? gdzie można dostać używaną skrzynię w dobrym stanie bo nowa to pewnie dobre ponad 10tyś ;/

Pozdrawiam Krystian

Opublikowano

Kontaktuj się z użytkownikiem bart s

Kontaktuj się z użytkownikiem bart s

On ci wszystko powie co i ile. Koszty pewnie od 3tys w zwyz.

Opublikowano

Witam kolego sam jestem nowy na tym forum. Mam zamiar kupić audi z multi dlatego cały dzień wczoraj czytałem o tych skrzynkach. Dla mnie to trochę niezrozumiale że kupiłeś auto od nieznajomej osoby i na słowo uwierzyles że to tak mruga i nic nie przeszkadza. Dla mnie po prostu komuś udało się pozbyć auta. Z tego co czytałem to tryb awaryjny to nie jest żadna blachostka a jedn ą z powazniejszych usterek. Z tego co czytałem oznacza to najprawdopodobniej uszkodzenie sterownika co jest dosyć drogie bo w serwisie około 5 tysięcy a w warsztacie zwykłym jak powiedział kolega wyżej od 3 tysięcy. Ja bym nie kupił auta z skrzynia w trybie awaryjnym.bo to oznacza zawsze koszty, często większe niż myślimy. Oczywiście zaznaczam że nie znam się na tym ale wczoraj cały dzień czytałem o tych skrzyniach i moja odpowiedź wynika z tych setek stron które przeczytałem. Trochę byłbym i boję się kupić auto z sprawna skrzynia multi q co dopiero w trybie awaryjnym. Mam nadzieję jednak że to nic poważnego.pozdro

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie!

Zrobiłem diagnostykę skrzyni biegów i wszystkie wskazania sa w granicach norm jakie są podane w/w diagnostyce. Po adaptacji skrzyni biegów szarpanie stało się łagodniejsze ale jakby szarpało częściej albo może zamiast jednego są dwa lub trzy za jednym razem. Szarpie tylko w przedziale 1200/1500 obr/min jadąc spokojnie bo jak przyspieszasz raptownie żadnych szarpnięć nie ma. Jak przerzucam biegi manualnie i trzymam powyzej 1500 obr/min to nic nie szarpie. Byłem w warsztacie specjalizującym się w automatach i po przejechaniu się stwierdzili że to sprzęgła ale gdy zapytałem dlaczego zaczęło szarpać po wykasowaniu błędów powiedział, że to dziwne i nie umiał tego wytłumaczyć. Jakieś pomysły? Można jeżdzić z tym szarpaniem?

Edytowane przez tomthebuilder
Opublikowano

Kolego, skontaktuj się z uzytkownikiem Bart-s. tel 691 643 630. Warsztaty specjalizujące się w automatach możesz olać na dzień dobry.

Opublikowano (edytowane)

Kolego, skontaktuj się z uzytkownikiem Bart-s. tel 691 643 630. Warsztaty specjalizujące się w automatach możesz olać na dzień dobry.

Sprobuje przez telefon. Dzieki za nr. Widze , ze jest autorytetem I myslalem , ze odpowie na post ale byc moze jest bardzo zajety. Napisalem riwniez wiadomosc ale nie otrzymalem zadnej odpowiedzi. Pewnie otrzymuje ich mnostwo.

Zapomniałem napisać , że przy szarpaniu obroty podskakują o jakieś 100 obr/min. Wyczytałem w jakimś poście , że to objawy wysypania się kosza. Tylko , że u mnie to się zdarza na każdym biegu przy tej samej prędkości obrotowej.

Czy można w jakiś sposób sprawdzić sterownik bez wyciągania go ze skrzyni? Czy jak nie ma żadnych błedów na VAGu to znaczy ,że sterownik jest ok.

Edytowane przez tomthebuilder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...