wrclaguna Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Witajcie drodzy rezacze Miałem nie pisac tego manuala ale duzo PW dostaje dotyczace tego tematu . Zawsze MARZYŁEM MIEĆ QUATTRO ale ciezko było dostac pare lat temu taki egzemplarz Zawsze cos brakowało w wyposazeniu . Trafiła sie skrzynia po minimalnym przebiegu 15 tys. km Postaram się opisac proces SWAPU ze skrzyni manulanej na QUATTRO Jesat to czysta mechanika i nic skomplikowanego Do wymiany mamy wszystko co idzie za silnikiem oraz cały tylne zawieszenie ( zbiornik paliwa wraz z pompami ) , pompa ABS pod QUATTRO U mnie jest seryjny silnik 2.0 TDI CR 143 KM CAGA skrzynia manual KXP AUTA 2008-2010 Wykaz znanych mi pomp ABS : Kilka fotek : http://s19.postimg.org/hr00toazn/ZBIORNIK.jpg http://s19.postimg.org/pq31q5ns3/q_001.jpg http://s19.postimg.org/yz5809wo3/q_002.jpg http://s19.postimg.org/a75lt1fhf/q_003.jpg http://s19.postimg.org/4yw65r15v/quattro_002.jpg http://s19.postimg.org/jjd90kw4j/quattro_003.jpg http://s19.postimg.org/3t9oapl0j/q_002.jpg http://s19.postimg.org/dwgw33tlv/quattro_004.jpg KODOWANIE STEROWNIKA : Jedyne jakie kodowanie robiłem to : VCDS ma podpowiedzi !!! w zestawie wskazników ( INSTRUMENTS 17) zmiana dotyczy pojemności zbiornika pompa ABS 03 Podłączenie elektryczne to pociagniecie dwoch kabli od pompy paliwa ( czujnik poziomu ) 1
kobuzzz Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 A pompy ABS nie trzeba mieniać pod quattro??
_quattro_ Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Czytam Grzegorz Twój kolejny "zrób to sam" i powiem - szacun
marglu8049 Opublikowano 4 Czerwca 2016 Opublikowano 4 Czerwca 2016 A orientujesz się przy CAGB 136km też da radę takiego SWAPa zrobić? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
wrclaguna Opublikowano 4 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2016 A orientujesz się przy CAGB 136km też da radę takiego SWAPa zrobić? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka oczywiscie
marglu8049 Opublikowano 4 Czerwca 2016 Opublikowano 4 Czerwca 2016 I spis części rozumiem ten sam Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Szkita Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Ja także zawsze marzyłem o quattro. Dziś uruchomiłem procedurę, zakupiłem skrzynie, wał, zawieszenie z półosiami, aczkolwiek mam problem z mostem, w serwisie podają mi nr taki jak podał Grzegorz Most 0BC 500 044 B, jak się dowiedziałem oznaczenie osi, czy jak to w serwisie podają ma symbol MFS z kolei niektórzy podają nr 0AR 525 053 E, ale ten nr nie wchodzi podobno w systemie serwisowym. Czy ktoś coś podpowie?
pawelekrab Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Czy ktoś z forumiczów robi takie cuda odpłatnie?
komoornik Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Koszty przeróbki są takie, że mało kto się na to decyduje. Rozsądniej jest sprzedać auto i kupić inny egzemplarz.
Szkita Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Wszystko zależy za ile dostaniesz graty [emoji4] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bossman121 Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 A jaki olej do takiej skrzyni z quattro zalać? Castrol 75w-80 czy 75w-90? Boję się że w skrzyni znajdują się tarczki odpowiedzialne za podział napędów i zły olej może je uszkodzić :/
Szkita Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Dziś zakończyła się operacja SWAPa quattro w mojej B8 i to z powodzeniem. Rewelacja. Zdążyłem w porę z modem Muszę jednak przyznać, że gdyby nie Grzegorz (WRC Laguna) nigdy bym tego nie wdrożył w życie. Przetarte szlaki naszego mistrza modyfikacji nieziemsko ułatwiły sprawę Tarcza obita "kewlarem" wg polecenia Rogalottiego z R-Performance + docisk SACHS Performance (do 530 Nm) - działa on lekko przy wciskaniu, aczkolwiek przy puszczaniu sprzęgła dość mocno pręży. No cóż coś za coś Jeszcze raz wielki szacun dla Grzegorza za świetnego manuala i listę potrzebnych części Przy okazji pozdrowienia dla Witka z R-Performance A pompy ABS nie trzeba mieniać pod quattro?? Oczywiście pompa do zmiany Ponieważ podzieliłem prace na dwa etapy - najpierw zmiana tylnego zawieszenia i zbiornika, założenie mostu i półosi - póżniej zmiana dwumasu i sprzęgła, przy okazji skrzyni no i zapięcie skrzyni z mostem zdążyłem zaobserwować po ukończeniu pierwszego etapu, że po przejechaniu jakiś 100m wyrzuciło mi błąd ABS, ESP, błąd tylnych hamulców, poziomowanie świateł, przestał tez działać prędkościomierz no i najciekawszy objaw problem był ze zgaszeniem samochodu. Na szczęście miałem pompę w bagażniku, więc po szybkiej wymianie i odpowietrzeniu, pozbyłem się większości błedów poza ESP (kwestia kodowania)
skotmen Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Dziś zakończyła się operacja SWAPa quattro w mojej B8 i to z powodzeniem. Rewelacja. Zdążyłem w porę z modem Muszę jednak przyznać, że gdyby nie Grzegorz (WRC Laguna) nigdy bym tego nie wdrożył w życie. Przetarte szlaki naszego mistrza modyfikacji nieziemsko ułatwiły sprawę Tarcza obita "kewlarem" wg polecenia Rogalottiego z R-Performance + docisk SACHS Performance (do 530 Nm) - działa on lekko przy wciskaniu, aczkolwiek przy puszczaniu sprzęgła dość mocno pręży. No cóż coś za coś Jeszcze raz wielki szacun dla Grzegorza za świetnego manuala i listę potrzebnych części Przy okazji pozdrowienia dla Witka z R-Performance A pompy ABS nie trzeba mieniać pod quattro?? Oczywiście pompa do zmiany Ponieważ podzieliłem prace na dwa etapy - najpierw zmiana tylnego zawieszenia i zbiornika, założenie mostu i półosi - póżniej zmiana dwumasu i sprzęgła, przy okazji skrzyni no i zapięcie skrzyni z mostem zdążyłem zaobserwować po ukończeniu pierwszego etapu, że po przejechaniu jakiś 100m wyrzuciło mi błąd ABS, ESP, błąd tylnych hamulców, poziomowanie świateł, przestał tez działać prędkościomierz no i najciekawszy objaw problem był ze zgaszeniem samochodu. Na szczęście miałem pompę w bagażniku, więc po szybkiej wymianie i odpowietrzeniu, pozbyłem się większości błedów poza ESP (kwestia kodowania) Przybliżone koszty operacji ?
Szkita Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Nie liczyłem dokładnie, szacuje coś koło 10k licząc nowy dwumas i sprzęgło razem z odciskiem performance i robotą. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Praktycznie połowa kosztów to sprzęgło z montażem Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk A jaki olej do takiej skrzyni z quattro zalać? Castrol 75w-80 czy 75w-90? Boję się że w skrzyni znajdują się tarczki odpowiedzialne za podział napędów i zły olej może je uszkodzić :/ Olej do skrzyni manualnej 75W-90 np. CASTROL Syntrans Transaxle , aczkolwiek trochę inny niż w moście (tam był 75W-90 Longlife)
grzesiek92-92 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Witam,koledzy potrzebuje pomocy,chcę zamontować w swojej audi quattro,w aucie mam zawieszenie tylne już przystosowane pod napęd,wydech,zbiornik,tunel. Mam pytanie o sterownik ABS bo nie mogę nigdzie znaleźć informacji ,wiem ze pod założenie AHH się nadaje ,oto jego numer ABS 8K0614517DF,sterownik ABS8K0907379AQ,ktoś pomoże w tym modzie ?
Marioxendo Opublikowano 1 Października 2017 Opublikowano 1 Października 2017 Skrzynia LRV według ETki też ma przełożenie 38/11
Green_I Opublikowano 27 Listopada 2017 Opublikowano 27 Listopada 2017 (edytowane) Hej Pytanie moje jest następujące. Czy można ta operacje wykonać partiami? To znaczy na początku włożyć tylne zawieszenie z półosiami i mostem i tak jeździć - bez wpiętego walu? (Wiem ze jak miałem jeepa to odpięcie walu nie było problemem;) ) A w drugiej fazie dokupić wal / skrzynie/ zbiornik paliwa / pompe abs Albo ewentualnie odwrotnie - najpierw sama skrzynie z quattro a w 2 gdzie resztę? Z gory dzieki za odpowiedz Edytowane 27 Listopada 2017 przez Green_I
Green_I Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Witam Ktoś może potwierdzić że skrzynia LRV też będzie pasować do 2.0 TDI przy tym SWAPie? Jak rozumiem Dumas i sprzęgło może zostać ze starej skrzyni?
Szkita Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Tak LRV pasuje, sprzęgło się nie różni Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
gruzin519 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 A co jeśli skrzynia w ośce ma przełożenie 34/11 (LLQ) a wrzucimy skrzynie quattro z przełożeniem 38/11? Jaki to ma wpływ na pracę silnika? I jeszcze jedno pytanie, jak to jest w tej etce, że nie jest określony typ silnika (benzyna/diesel)? Mam rozumieć że skrzynie z benzyny można zamontować w dieslu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się