Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] tryb awaryjny po umyciu auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam taki problem ze zaraz po umyciu auta jadac prosto z myjni przy 120km/h na 5 biegu moje audi wpada w tryb awaryjny, Elektronik twierdzi ze to turbina sie zapieka ale moim zdaniem raczej nie poniewaz po wyschnieciu auta wszystko jest ok nawet jak jade duzo szybciej. Zrobil juz to 3 razy i za kazdym razem po myjni, wie ktos moze co to moze byc?

Opublikowano

Na podszybiu jest komora z elektryką.spr.jej stan/szczelność

Opublikowano

Na podszybiu jest komora z elektryką.spr.jej stan/szczelność

no wlasnie na podszybiu tam gdzie jest aku i bezpieczniki nie ma zadnej oslony, po umyciu tam wszedzie jest woda, z tego zo zauwazylem to duzo a4 nie ma tam tej oslony i w sumie to nie wiem czy tak ma byc czy moze tego brakuje

Opublikowano (edytowane)

Mam podobnie, właśnie przybieram się do ponownego montażu obudowy ECU, połączonego z jej solidnym uszczelnieniem na połączeniu z nadwoziem :naughty::hi:

Co do osłony podszybia, to nie jest ona w standardzie, trzeba było za nią dopłacić :P

Poza tym wątpię czy po jej zastosowaniu problem ustąpi :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

to milo ze nie jestem sam z takim problemem :P chyba przyjdzie mi to olac, jutro jade jeszcze do innego mechanika na kompa i zobacze co on mi powie

Opublikowano

Jak całkiem problem olejesz, to korozja elektrochemiczna przeżre kabelki albo złącza i auto może przestać jeździć :decayed:

Opublikowano

to musze kupic ta oslone na podszybie i zobaczyc co sie stanie, innego wyjscia nie widze

Opublikowano (edytowane)

Lepiej, jak zwalisz ramiona wycieraczek , plastikowe podszybie i zajrzysz do obudowy kompa :decayed:

nieszczelność jest albo na jej pokrywie, albo na połączeniu z nadwoziem.

Może być też gdzieś pęknięta, trzeba szukać :naughty:

rlbz6wxx.jpg

s9dnf3hw.jpgsaba5jcz.jpg

Na trzecim zdjęciu widać złącza na które się prawdopodobnie leje woda :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

jest to mozliwe bo jak ostatnio bylem na kompie to wyszedl blad dotyczacy przepustnicy,pedalu gazu albo komputera pokladowego. Przepustnice w zeszlym miesiacu wymienialem tak wiec odpada. Dzieki za pomoc i zdjecia, jak znajde dzisiaj troche czasu to zajrze tam

Opublikowano

Zaczął bym od przetkania kanału odplywowego. Jak stoi woda to wtedy takie szopki się robią.

Opublikowano

ok, tylko gdzie to jest tak mniej wiecej jak bys mogl opisac albo zdjecie wstawic, specjalnie sie na mechanice nie znam a warsztatow mam juz dosyc, widze ze tu na forum ludzie wiecej wiedzo niz niejeden mechanik. Mi w warsztacie powiedzieli ze to turbina pada

Opublikowano

Witam, miałem podobny problem, z tym, że po umyciu auta, nie chciało ono jechać :) gaz w podłogę, silnik wkręca się na obroty, a autko stoi... na tablicy mrugała kontrolka świec żarowych i ESP... Winna okazała się obudowa komputera, która okazała się nieszczelna (pękła przy jednej ze śrub mocujących). Wymiana jest trochę karkołomna, ale problem zażegnany :)

Opublikowano

obudowa komputera to jest ta skrzynka na podszybiu po stronie kierowcy?

Opublikowano (edytowane)

Yes, to jest to, co na zdjęciach wrzuconych przeze mnie, nawet kompa dobrze widać , bo góra obudowy już zdjęta :P:)

Dobre by było jak byś sprawdził zapisane błędy w kompie, to zawęzi zakres poszukiwań, nieszczelna obudowa kompa jest najbardziej podejrzana, ale może też coś być np. z okablowaniem przepływomierza :naughty:

Jak Ci po myciu przestał jechać , do zaświeciło się coś na desce rozdzielczej ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Lepiej żeby woda się nie dostawała w okolice ecu, bo jak się rozkoduje i przyjdzie to wszystko na nowo programować to... szkoda gadać. Spotkałem się z przypadkiem, że koledze w nowym samochodzie skorodowały czujki od poduszek i komp pokazywał, że wystrzelone.

Opublikowano

bylem dzis na kompie i wyskoczyl blad: P0229 powiedzial ze to turbina tylko nie wiem co to ma za zwiazek z umyciem auta poniewaz zrobil mi to 3 razy i za kazdym razem po myjni, zbieg okolicznosci?Dzisiaj troche go pocisnalem, nizej 2000 obrotow nie schodzilem, krecilem go na 3000, 4500 i nie wpadl w TA, jak jechalem rownym tempem 2000 obrotow przez chwile to wyczowalem takie dziwne szarpniecia


jak wpadl w tryb awaryjny to zaczely migac swiece zarowe


kocham marke Audi, wczesniej mialem passata b6 i w koncu kupilem co zawsze chcialem, kompletne wyposazenie, wersja sport, kola 18". mam go od stycznia i juz wymienilem przeplywomiez i przepustnice a teraz znowu cos. Moj wymazony samochod zaczyna mie irytowac

Opublikowano

P0229 nie ma nic wspólnego z doładowaniem silnika, to jest kod błędu dotyczący pedału gazu, czyli moje podejrzenia odnośnie szczelności obudowy kompa się potwierdzają, jak ją uszczelnisz , to będziesz miał problem z głowy :) :hi:

Opublikowano

rozumiem ze tam jest sterowanie pedalem gazu?


probowalem sie dostac do tej skrzynki ale mam roblem z wyciagnieciem ramiona wycieraczki, za nic nie chce wyjsc a inaczej sie do niej nie dostane

Opublikowano

Są specjalne "ściągacze" do ramion wycieraczek (poszukaj na allegro) lub młotek i wd-40 w ruch i powinno puścić ☺

Opublikowano (edytowane)

Do ramion w takim razie trzeba dopasować ściągacz .

Problem nie leży w zalewaniu wodą samego zespołu pedału gazu, tylko złącz wiązek elektrycznych , między innymi właśnie odpowiedzialnej za doprowadzenie sygnału z pedału gazu do komputera sterującego silnikiem , tak że wymiana samego pedału gazu raczej nie pomoże :decayed:

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...