BartekTQ 0 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Witam mam pytanie czy w przewodach od turbiny powinien znajdować się olej. Przewód dolny turbiny który łaczy się z metalową rurą pod zderzakiem oraz dolna i górna rura od chłodnicy oleju. Nie są to wielki ilości ale czy wogóle ma tam być olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Pewnie puszcza turbina i stąd ten olej. Normalnie to nie powinno go tam być , ale w małej ilości pojawia się często i to u wielu tylko Ci o tym jeszcze nie wiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekTQ 0 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 turbina była regenerowana w zeszłym roku i tak szybko szlak by ja trafił/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cptolgierd 0 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Może mechanik nie wyczyścił rur przed montażem zregenerowanego turbo. Ale jeśli jest to świeży olej to ja bym reklamował turbo, gwarancja jakaś jest, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 olej w dolocie bedzie zawsze choć bys wsadził nowe oryginalne turbo, jesli od wymiany do wymiany nie dolewasz więcej niz 0,5l nie masz sie czym przejmować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mozgu 0 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 To normalne w afn. Kazdy jeden tam ma. Nie mozliwe jest zeby go tam nie bylo. Bo z zalozenia ma tam trafic. Troche wywali przez odme plus to co turbawka troche pusci. Dlatego sa wilgotne od oleju. Gdyby olej tam stal w duzej ilosci lub zaczynal sie rozbiegac to jest problem, a jesli nie to ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekTQ 0 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 dzieki za info przeczyszcze jak za duzo nie wyleje po czyszczeniu to bedzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musafa 0 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Norma.. Jeżeli naprawdę np. z IC poleci Ci sporawo oleju trzeba się tym zainteresować jeżeli natomiast znikome ilości to nie. W każdym samochodzie są gramy oleju.. Mam 3 i we wszystkich jest deko oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkat 0 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Znikome ilości jak się będą tam znajdowały to uważam że nawet dobrze bo to trochę będzie działało jak smarowanie. Kiedyś czytałem że połykanie do 1 litra / 1000 km to norma ale wg mnie duża przesada. Zobacz w turbinie czy jest olej i ile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen 23 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Mgiełkę olejową z odmy dolot zawsze zaciągnie, ten olej doszczelnia turbinę. Turbina nawet nowa też przepuści nieco oleju, bo nie ma fizycznej możliwośći żeby turbina była całkowicie szczelna. Jest to spowodowane pasowaniem elementów które muszą i mają swoje tolerancje wykonania. Niewielka ilość oleju jest wskazana bo "wyłapuje" on mikrobrudy które przeszły przez filtr powietrza. Dodatkowo dzięki temu olejowi silnik jest dodatkowo smarowany, a w przypadku nieszczelności widać gdzie się dolot poci. A więc same plusy Spijanie przez silnik 1L na 1000km to zdecydowanie za dużo, mimo że producent pisze że jest to w normie. Przy 1,5L na 10tys. km to już trzeba się zająć powodem "znikania" oleju. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 16 Czerwca 2015 przez Hezen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Powiem tak za wiele chyba jeszcze nie widziałeś, audi a4 to nie jedyny samochód na świecie. 1.9 VW puszczają olej do dolotu i nikt tego nie zmieni, gdybys zobaczył dolot np w silnikach scanii lub cumminsa to twoje wiadomości o filmie olejowym, wyłapywaniu brudu czy poprawie szczelności lekko by sie zmieniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen 23 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Zatem pisz jak wiesz, a nie "ja wiem ale nie powiem" po to jest forum, bądzmy dorośli i nie bawmy się jak dzieci w piaskownicy. Wysłane z mojego GT-I9100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 silniki 1.9 VW maja olej w dolocie i tyle, jesli silnik nie bierze wiecej niz powiedzmy 500-700ml od wymiany do wymiany to nie ma co wnikać, jesli więcej to mamy problem. To ze olej jest w dolocie to nie reguła choć większość TDI go ma. Dla przykładu silnik cumminsa w maszynach budowlanych lub volvie FH do 2006r ma idealnie czysty dolot, koparka terex którą serwisowałem miała 7000mh i była z 2004r, volvo było chyba 2002 i miało ponad 2 miliony przelotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen 23 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Wszystko zależy od konstrukcji silnika, od zastosowanych rozwiązań. Budowa silników, wszelkiego radzaju technologie cały czas idą do przodu. Człowiek cały czas się czegoś nowego uczy i dowiaduje - byłem w błędzie myśląc że każdy turbodoładowany silnik ma olej w dolocie Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 16 Czerwca 2015 przez Hezen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek2000 0 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 A AFNach ten olej to potrafi litrami pływać po tym dolocie, a turbina działa normalnie. Po drugie te motory mają tyle naklepana że musi coś pluć olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1561 0 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Przed audiczka mialem madzie 6 i na laczeniach do intercooler wyciekal olej w miare duzej ilosci myslalem ze turbo ciagnie olej i wywala a okazalo sie ze wystarczylo tylko wymienic podklatki pod wtryskami bo byly troche wyklepane i robilo sie cisnienie po wymianie (wiadomo ze nie zdnia na dzien) ale zrobilo sie sucho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się