Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Biało biało, czyli na co komu ... quattro :)


T-żółw

Rekomendowane odpowiedzi

Quattro nie pomoże,jedynie może pomóc ABS i umiejętności kierowcy.

Akurat ABS przeszkadza bo pozwala sie kolom toczyc.

No to polecam Ci bez ABSu hamowac i skrecac jednoczesnie (np. gdy lecisz prosto na stojacy) samochod :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Quattro nie pomoże,jedynie może pomóc ABS i umiejętności kierowcy.

Akurat ABS przeszkadza bo pozwala sie kolom toczyc.

No to polecam Ci bez ABSu hamowac i skrecac jednoczesnie (np. gdy lecisz prosto na stojacy) samochod :naughty:

Zapewniam cie kolego, ze ktos napewno mądrzejszy od ciebie (nie ubliżając ci oczywiście) wymyślił ten ABS po to zeby go używać. Gdyby przeszkadzał to by go nie montowali do kazdego auta.

Tak więc popieram kolegę Flayera :)

[mod]Flyer -> Flyer'a - to tak na przyszlosc :cool1: [/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem film widac jak kozacko po polsku wyprzedzam frajerow ktorzy spanikowani stoja nie wiedzac co robic

Jesli oni stoja a ty jedziesz to nie jest wyprzedzanie a wymijanie czy omijanie :)

chcesz poprawiac, a sam nie wiesz :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quattro nie pomoże,jedynie może pomóc ABS i umiejętności kierowcy.

Akurat ABS przeszkadza bo pozwala sie kolom toczyc.

No to polecam Ci bez ABSu hamowac i skrecac jednoczesnie (np. gdy lecisz prosto na stojacy) samochod :naughty:

Zapewniam cie kolego, ze ktos napewno mądrzejszy od ciebie (nie ubliżając ci oczywiście) wymyślił ten ABS po to zeby go używać. Gdyby przeszkadzał to by go nie montowali do kazdego auta.

Tak więc popieram kolegę Flayera :)

Flyer -> Flyer'a - to tak na przyszlosc :cool1:

odnosnie ABS'u

sprawa wyglada tak: ABS jest przydatny TYLKO jesli hamujemy na zakręcie czy łuku bo wtedy ABS nie dopuszcza bysmy z owego zakretu wypadli.

natomiast jesli trzeba sie nam zatrzymac na prostym odcinku drogi to ABS ZDECYDOWANIE nam PRZESZKADZA!!! -> poniewaz podczas hamowania najwazniejsza jest siła która hamuje kołami( siła tarcia) jesli abs nam przerywa hamowanie ( odblokowywuje koła które zostały zablokowane)wiec na moment nie hamujemy wogóle a takich momentów jest sporo :) i dlatego droga hamowania jest wydłuzona.

ogólnie ABS jest zrobiony w pewnym sensie dla idiotów :tongue4: bo mozna przeciez hamowac pulsacyjnie w zakrecie i tez ominac przeszkode choc jest to duzo trudniejsze....

ABS jest do skrecania a nie do hamowania!!! to system wspomagajacy sterowanie autem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro go wymyślili i uzywaja w nowych autach tzn ze musi być wydajniejszy niz system bez ABSu

ABS zapobiega zjawiskom występującym po zablokowaniu kół, takim jak ściąganie samochodu w bok, wirowanie samochodu, utrata kontroli nad kierowaniem samochodem. Długość drogi hamowania pojazdu wyposażonego w system ABS w porównaniu do identycznego pojazdu bez tego systemu uzależniona jest od kilku czynników, takich jak: warunki zewnętrzne oraz umiejętności kierowcy.

Porównanie technik hamowania

W samochodach bez systemu ABS kierowca musi starać się hamować tak, by utrzymać kontrolę nad samochodem[1][2][3]. Zbyt słabe hamowanie wydłuża drogę hamowania, a zbyt mocne prowadzi do utraty sterowności. Zaleca się, by przy konieczności silnego hamowania stosować hamowanie pulsacyjne. Hamowanie to polega na intensywnym wciśnięciu hamulca, a w momencie, gdy koła przestają się obracać, odpuszczeniu hamulca, by natychmiast znów silnie nacisnąć hamulec. W momentach silnego naciśnięcia hamulca uzyskuje się dużą siłę hamowania, a w momentach puszczenia niesymetria oporów toczenia hamuje ruch poprzeczny samochodu, umożliwiając jego sterowanie.

W samochodzie wyposażonym w system ABS, najefektywniejszy sposobem hamowania jest jak najszybsze i jak najmocniejsze wciśnięcie pedału hamulca.

Następnie należy wcisnąć pedał sprzęgła (jeśli jest) – istotne jest to, że pedału sprzęgła nie należy naciskać przed pedałem hamulca (bo opóźnia to wciśnięcie pedału hamulca), ani nie próbować tego robić jednocześnie (bo ruch dwoma nogami jednocześnie zmniejsza siłę nacisku na pedał hamulca w pierwszych chwilach hamowania). Wciśnięty pedał sprzęgła zapewnia minimalnie krótszą drogę hamowania, oraz to że po zatrzymaniu silnik w samochodzie pozostanie uruchomiony.

Działający ABS powoduje wypychanie pedału hamulca w stronę przeciwną do kierunku w którym wciskany jest nogą kierowcy, jednak pomimo tego nie należy zmniejszać siły nacisku na pedał. Badania kierowców pokazały że 80% kierujących samochodem wyposażonych w ABS, przestraszonych objawami działania systemu ABS (wypychanie i drżenie pedału hamulca), zmniejsza siłę nacisku nogi na pedał hamulca co powoduje znaczne wydłużenie drogi hamowania. Tej podświadomej reakcji ma zapobiegać Brake Assist System.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto filmik ogladnijcie sobie

mi chodzi jedynie o droge hamowiania nie o sterowność bo w tym akurat ABS jest super ale irytuje mnie jak musisz sie zatrzymać i naciskasz hamulec az do podlogi :tongue4: a samochód jedzie i jedzie i jedzie --> potem mysł - bez abs juz dawno bym sie zatrzymał i frustracja :decayed:

hamowanie abs

hamowanie ABS www.fpdrivers.org/forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należy wziąć pod uwagę, że w większości przypadków - oprócz hamowania - niezbędne jest podjęcie próby ominięcia przeszkody. Jest wtedy mało czasu na koordynację, ABS przejmuje wtedy rolę pulsacyjnego hamowania, a kierowca może skupić się na obserwacji "terenu" za przeszkodą, aby sprawdzić któredy ominąć przeszkodę, sprawdzić w lusterkach czy lewy pas wolny.. i uciekać. Samo wciśnięcie hamulca i zaparcie się na kierownicy kończy się najczęściej dzwonem :kwasny: (oczywiście w sytuacjach awaryjnych). Przy większych prędkościach, śliskiej nawierzchni i braku ABS-U, decyzja o max. wciśnięciu pedału hamulca może zakończyć się wpadnięciem w poślizg i utraty panowania nad autem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgoda ale jak chcesz sie troszke pobawic przy okazji to kapa

BTW w zadnej rajdówce nie ma ABS :decayed:

dobra dość OT :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na suchym i równym asfalcie w zakręcie czy też na prostej ABS jest bardzo skuteczny i znacznie skraca drogę hamowania.

Najgorsza jest dla niego kostka brukowa, nierówny asfalt np przed przejazdem kolejowym i lód na jezdni te czynniki znacznie wydłużają drogę hamowania, a ABS często się gubi i zamiast pomóc przeszkadza.

Zauważyłem,że system ten ewoluuje i każda jego generacja jest coraz lepsza, nie mniej lubiłem auta które go jeszcze nie miały :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nawet nie można go wyłączyć, jak np. ESP..

jak wyciągniesz bezpiecznik to nie będziesz mial abs-u ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odepniesz kostke od calego systemu ABS/ESPwszystko zniknie,tylko ciekawe jak rozkłada sie w tedy siła hamowania poszczegółnych osi :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zima zawsze wyciagam bezpiecznik od ABS-u bo hamowanie na slizgim jest beznadziejne jak ktos jezdzil autem bez i z ABS-em to wie oczym jest mow :decayed: ,pozostaje tylko chamowanie pulsacyjne w zakretach,ale zawsze powinno sie zwolnic przed a nie w zakrecie........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś czuję, że ktoś wyreza taki wyłącznik ABS'u :gwizdanie:

swoją drogą kiedyś oglądałem a4 i tab był przycisk ABS'u i niby go wyłączał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...