POWER-KRIS Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Tylko uwaga na dwa rodzaje osuszacza a w katalogach jest często zły podział. Napewno od b6 2004 nie pasi do 2002. 2004 ma duże otwory rur i śruby 6 a 2002 ma mniejsze otwory i śruby 8. Roznia się katalogowo litera jeden na końcu ma C drugi E. Ciekawe co jest w 2003? A to dysza
andy_sky Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 serwis miał rację osuszacza nie wymieniamy jak układ jest szczelny daremny trud i tyle
POWER-KRIS Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 A jak być pewnym ze był szczelny całe życie jak się jest 2 czy 3 właścicielem?
cabanmat Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Czyli kupić tylko dławik ? ile może kosztować ori dławik do A3 8L ?
andy_sky Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 A jak być pewnym ze był szczelny całe życie jak się jest 2 czy 3 właścicielem? jeżeli wcześniej wszystko działało to masz pewność
POWER-KRIS Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Dlawik kosztuje zawsze od 8 do 20 zł.
andy_sky Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Czyli kupić tylko dławik ? ile może kosztować ori dławik do A3 8L ? wyciąg dławik i zobacz czy jest zapchany po co go wymieniać pisałeś że auto nie było nabijane przez 2 lata po co zatem szukasz problemów,nabij klimę i tyle
Dev Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 w ASO pytałem o wymianę osuszacza, powiedzieli mi, że jeśli auto nie miało dzwona a klima jest szczelna i nie ma przesadnych ubytków czynnika to wymiana tego filtra w naszych warunkach klimatycznych nie jest konieczna. Najlepszym testem jest odparowanie szyb. Jeżeli szybko wyciąga wilgoć to znaczy że osuszacz jest w dobrej kondycji. Ryzyko niewydolności osuszacza rośnie też z częstością wymiany/uzupełniania czynnika. Czynnik bardzo szybko chłonie wilgoć (co przy uzupełnianiu lub nieszczelnościach jest chyba naturalne) i wtegy osuszacz ma co robić . Więc jeżeli serwis klima stwierdza że nie ma nieszczelności w układzie, a ubytki czynnika są na akceptowalnym poziomie to wymianę osuszacza można sobie darować. Niby nie kosztuje dużo, ale po co płacić za wymianę czegoś co jeszcze działa To chyba jakis żart :polew: ---------- Post dopisany at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany at 21:50 ---------- Panowie a co tak z praktycznego punktu widzenia da nam wymiana osuszacza i dławika ? Co zyskamy ? W A3 nie ma wymiennej dyszy rozpreznej takiej jak w A4
POWER-KRIS Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 No tak Ten to przeważnie ma rację. ☺ W a3 jest zawór. http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/mobile/pl/p/ROZPREZNE-ZAWORY%2C-czesci-zamienne-klimatyzacji-aut-AUDI-A3-%2C-SEAT-%2C-SKODA-Octavia-%2C-VOLKSWAGEN--Rozprezny-zawor-klimatyzacji/2447
Dev Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Tak własnie wygląda, ale ja napisałem ze w A3 zawór nie jest taki jak w A4 choc tez wymienny
hidden22 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 a ten dławik gdzie sie znajduje? ja juz 4,5 roku nie wymienialem nic a nie wiadomo czy predzej ktos ruszal dławik czy osuszacz
Dev Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Jak zdejmiesz oslone akku to polewej stronie masz zawory od klimy na jednej rurce jedt nakretka 24 Odkrecssz ja i szczypcami wyciagasz ze srodka dlawik. Ale najpierw trzeba wyssac czynnik
POWER-KRIS Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Coś jak w Pasztetach http://img20.imageshack.us/img20/3149/img2012052500243.jpg
kiko79 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 w ASO pytałem o wymianę osuszacza, powiedzieli mi, że jeśli auto nie miało dzwona a klima jest szczelna i nie ma przesadnych ubytków czynnika to wymiana tego filtra w naszych warunkach klimatycznych nie jest konieczna. Najlepszym testem jest odparowanie szyb. Jeżeli szybko wyciąga wilgoć to znaczy że osuszacz jest w dobrej kondycji. Ryzyko niewydolności osuszacza rośnie też z częstością wymiany/uzupełniania czynnika. Czynnik bardzo szybko chłonie wilgoć (co przy uzupełnianiu lub nieszczelnościach jest chyba naturalne) i wtegy osuszacz ma co robić . Więc jeżeli serwis klima stwierdza że nie ma nieszczelności w układzie, a ubytki czynnika są na akceptowalnym poziomie to wymianę osuszacza można sobie darować. Niby nie kosztuje dużo, ale po co płacić za wymianę czegoś co jeszcze działa To chyba jakis żart :polew: ---------- Post dopisany at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany at 21:50 ---------- Panowie a co tak z praktycznego punktu widzenia da nam wymiana osuszacza i dławika ? Co zyskamy ? W A3 nie ma wymiennej dyszy rozpreznej takiej jak w A4 nie kolego to nie jest żart...z resztą jak chcesz to możesz sobie w aucie wszystko wymienić na nowe, nawet śrubki bo rdzewieją i mogą się pourywać. ---------- Post dopisany at 07:34 ---------- Poprzedni post napisany at 07:29 ---------- u mnie klima chłodzi aż miło i w ASO stwierdzili, że wymiana czegokolwiek jest kompletnie zbędna. Zwłaszcza, że układ jest jak na swoje lata szczelny bo ubytki czynnika po dwóch latach są bardzo małe. Ja na mechanice się nie znam, ale jak mi tak powiedzieli to tak robię zwłaszcza że do pracy i wydajności klimy nie mam najmniejszych zastrzeżeń.
Dev Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Test odparowania szyb nie ma nic wspolnego z osuszaczem, A on sam w ukladzie jest po to aby wyciagac wilgoc
kiko79 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Test odparowania szyb nie ma nic wspolnego z osuszaczem, A on sam w ukladzie jest po to aby wyciagac wilgoc niesprawny osuszacz = dużo wilgoci w układzie = obniżona sprawność klimatyzacji = brak osuszania powietrza Funkcją klimatyzacji jest nie tylko obniżanie temperatury ale też osuszanie powietrza. Trzeba kojarzyć fakty.
Dev Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 I Ty masz wlasnie z tym problem bojak widac nie qumasz na jakiej zasadzie dziala klima:facepalm:
kiko79 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 jedyne co umiesz to wstawiać te durnowate emotikony łapiące się za łeb....sorry ale w 90% twoich postów tak jest. Jak już napisałem mechanikiem nie jestem, ale po co jest osuszacz, jakie właściwości ma czynnik w układzie i jakie warunki obniżają jego sprawność to wiem. Bo jak myślę Ty chemikiem nie jesteś i raczej niewiele wiesz o skutkach zmian właściwości cieczy chłodzących w układach chłodniczych. No chyba że znasz się na wszystkim...jak większość w tym kraju
Dev Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Jak nie jestes mechanikiem to po co jezyk strzepisz ???? Wiem o co chodzi dlatego sie wypowiadamnawet jak bedziesz miec juz wykonczony osuszacz ti i tak odparuja szyby. Wilgoc zostaje w osuszaczu, to czego nie wyciagnie urzadzenie do klimy Dziala jak filtr ktory trzeba od czasu do czasu wymienic, U siebie wymienialem wlasnie na dniach, razem z kompresorem bo zdech i przewodami Roznica w wydajnosci jest wyrazna, na pierwszym biegu wiatraka i LO po 10 minutach jazdy nie idzie wysiedziec w aucie
POWER-KRIS Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 kiko olej zmieniasz, czy nie bo jeszcze rzadki?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się